۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷

واکسن بهانه است؛ مقاومت نشانه است/ تولید واکسن ایرانی و خرید خارجی ها از آن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شبکه‌های معاند خارجی دست بردار ابرپرونده واکسن نیستند. از روزهای آغاز همه گیری کمبود واکسن را حاصل سیاست خارجه ضداستکباری ایران دانستند. پس از انتشار خبر تولید واکسن، توانایی علمی تولید کنندگان و ...

واکسن بهانه است؛ مقاومت نشانه است/ تولید واکسن ایرانی و خرید خارجی ها از آن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شبکه‌های معاند خارجی دست بردار ابرپرونده واکسن نیستند. از روزهای آغاز همه گیری کمبود واکسن را حاصل سیاست خارجه ضداستکباری ایران دانستند. پس از انتشار خبر تولید واکسن، توانایی علمی تولید کنندگان و سپس توانایی تولید انبوه آنان را زیر سوال بردند. با دروغ پردازی تلاش کردند واکسن ایرانی را ناایمن نشان دهند و استقبال مردم از واکسن ایرانی را به نسبت نمونه‌های خارجی ضعیف ارزیابی کردند. اما امروز روی موجودی انبارها و صادرات واکسن متمرکز شده‌اند.

شبکه‌های معاند خارجی دست بردار ابرپرونده واکسن نیستند. از آغازین روزهای همه‌گیری کرونا، نبود واکسن در ایران را دستمایه جنگ رسانه‌ای کردند و وانمود کردند ایران به قتلگاه کرونا تبدیل شده است. و این کمبود را حاصل سیاست خارجه ضداستکباری ایران دانستند. با انتشار خبر ورود ایران به جمع تولیدکنندگان واکسن، تلاش کردند در توانایی علمی و عملی تولید کنندگان ایجاد تردید کنند. پس از تولید، توانایی تولید انبوه آن را زیر سوال بردند.

در گام بعدی تلاش کردند با دروغ پردازی، واکسن ایرانی را ناایمن نشان دهند و به دروغ، استقبال مردم از واکسن ایرانی را به نسبت نمونه‌های خارجی، ضعیف ارزیابی کردند. امروز که به لطف خدا توانسته‌ایم هم مشکل واردات واکسن را حل کنیم و هم اینکه بیماری کرونا با واکسیناسیون گسترده، مدیریت شده است، روی موجودی انبارها و صادرات واکسن متمرکز شده‌اند. برای خبر و گزارشی که البته دروغ نیست عنوانی انتخاب می‌کنند که اگر خواننده اهل تحقیق و تعمق نبود، برداشتی خلاف واقع داشته باشد. به همین دلیل روی شبکه‌های اجتماعی هم حساب ویژه باز کرده‌اند؛ چرا که بیشتر کاربران در این شبکه‌ها به عنوان خبر یا شرح یکی دو خطی آن اکتفا کرده و آسان‌تر فریب می‌خورند.

می‌نویسند: «رسوب ده‌ها دوز واکسن کرونای ایرانی، مشتری خارجی هم وجود ندارد» تا خواننده تصور کند، واکسن ایرانی حتی نزد مردم ایران هم بی‌اعتبار شده است و طبیعتاً مشتری خارجی هم ندارد. این در حالی است که علت اصلی عدم استقبال داخلی و خارجی از واکسن، خوابیدن تب کرونا در ایران و جهان است. اما همه این شیطنت‌ها مقدمه هدف بزرگتری است؛ ایجاد تردید در ضرورت ورود ایران به عرصه واکسن سازی.

از روز اول هدف همه دشمنی‌های رسانه‌ای ایجاد این پرسش در ذهن مخاطبان بوده که «چرا باید این همه برای تولید واکسنی هزینه کنیم که دیگر کشورها به راحتی آن را خریداری می‌کنند؟» می‌خواهند پر هزینه بودن “مقاومت” را القا کنند، تا افتخار “استقلال” را از مردم ایران بگیرند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار