۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸

اقتصادی

وام ودیعه مسکن چند درصد است ؟ | اطلاعاتی درباره وام ودیعه مسکن

سود وام ودیعه مسکن ۲۳ درصد است و متقاضی باید نهایتا بعد پنج سال روی هم ۳۳۸ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان به بانک برگرداند.

وام ودیعه مسکن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام ودیعه مسکن مخصوص مستاجران است که با توجه به قیمت های زیاد برای اجاره خانه با  وام ودیعه مسکن  که بازپرداخت کمتری دارد، توانسته است نظر مستاجران را به خود جلب کرده است. لازم به ذکر است مبلغ این وام در شهر ها متفاوت  است برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر در ارتباط با وام ودیعه مسکن  اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید.

میزان وام اجاره مسکن ۱۴۰۳

ثبت نام، در هر سامانه ای، من جمله سامانه ثمن نهضت مسکن، همواره با سوالاتی برای ثبت کنندگان در آن، همراه می باشد. مهم ترین و اولین سوالی که در رابطه با وام اجاره ملک، مطرح می شود، این سوال است که میزان وام اجاره خانه چقدر می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، در سال گذشته، مبلغ تسهیلات ودیعه ملک، برای شهر تهران، کلانشهر ها و همچنین، سایر شهر ها به ترتیب، ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان بوده است. اما با توجه به مساله تورم، میزان وام اجاره مسکن، نسبت به سال های گذشته، افزایش یافته و به ترتیب زیر می باشد:

وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن

سقف میزان وام اجاره ملک برای شهر تهران : ۲۰۰ میلیون تومان

سقف میزان وام اجاره ملک برای مراکز استان ها : ۱۵۰ میلیون تومان

سقف میزان وام اجاره ملک برای سایر شهر ها : ۱۰۰ میلیون تومان

سقف میزان وام اجاره ملک برای روستاها : ۴۰ میلیون تومان

منظور از کلانشهر ها، در اطلاعیه های صادره از سوی وزارت راه و شهر سازی، در رابطه با وام اجاره مسکن، شهر هایی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر می باشد که شامل شهر های مشهد، اصفهان، البرز، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه می گردد.

میزان اقساط وام اجاره مسکن ۱۴۰۳

با توجه به افزایش تورم که با کاهش قدرت خرید ملک اقشار مختلف جامعه، از جمله مستاجران، همراه بوده است، پیش بینی می شود که امسال، آمار بیشتری از ثبت نام مستاجران دارای شرایط، همچون واجدین شرایط ثبت نام ملک اولی ها را برای دریافت وام ودیعه مسکن، شاهد باشیم.

این وجود، از آنجا که درخواست کنندگان وام اجاره ملک، قشر مستاجران جامعه بوده و درآمد این قشر نیز معمولا پایین می باشد، یکی از دغدغه های متقاضیان تسهیلات ودیعه خانه، این می باشد که میزان مبلغ اقساط وام اجاره مسکن چقدر است؟ و اینکه آیا آن ها، توانایی مالی بازپرداخت قسط وام اجاره مسکن را داشته یا اینکه میزان اقساط وام اجاره مسکن به گونه ای است که از توانایی مالی آن ها خارج می باشد؟

در جواب این پرسش ها باید گفت، میزان مبلغ اقساط وام اجاره ملک، بستگی به مبلغ وام دریافت شده دارد؛ به نحوی که با افزایش مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن، میزان اقساط وام اجاره مسکن نیز افزایش می یابد. مطابق آنچه در مورد مبلغ وام اجاره خانه، در بخش قبل بیان شد، اقساط تسهیلات ودیعه خانه به صورت زیر می باشد:

میزان مبلغ اقساط وام اجاره خانه ۱۴۰۳ ، بر اساس سال گذشته، برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی در تهران : ۲ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.

میزان مبلغ اقساط وام اجاره خانه ۱۴۰۳، بر اساس سال گذشته، برای تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی در مراکز استان ها : ۱ میلیون و ۷۷۷ هزار تومان است.

میزان مبلغ اقساط وام اجاره ملک ۱۴۰۳ ، بر اساس سال گذشته، برای تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی در سایر شهر ها : حدود ۱ میلیون تومان است.

کدام بانک‌ها وام ودیعه مسکن پرداخت می‌کنند؟

۲۰ بانک مسکن، ملی، سپه، پست‌بانک، صادرات، تجارت، ملت، رفاه، کارآفرین، سامان، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، سینا، آینده، شهر، گردشگری، ایران‌زمین، خاورمیانه و مؤسسه اعتباری ملل ملزم به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به اجاره‌نشین‌های واجد شرایط هستند.
مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن

از همین الان که این مطلب را می‌خوانید، اگر مشمول دریافت وام ودیعه مسکن هستید، تا پایان سال ۱۴۰۳ فرصت دارید در این طرح ثبت‌نام و با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی مسکن، فرم‌های مشخص‌شده را پر کنید.

مراحل ثبت‌نام وام ودیعه مسکن چگونه است؟

متقاضیان دریافت این تسهیلات باید به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن مراجعه کنند.

اما برای انجام ثبت نام کامل این وام، مراحل زیر را در سامانه به آدرس «saman.mrud.ir» انجام دهید.

در صفحه اول سایت وارد قسمت ثبت نام کمک ودیعه مسکن شوید.
با وارد کردن شماره تلفن همراه و کد امنیتی، رمز عبور یکبار مصرف به گوشی همراه شما ارسال می‌شود.
در این بخش قوانین و شرایط گرفتن تسهیلات به شما نمایش داده می‌شود. با زدن روی گزینه «متن بالا را مطالعه کرده‌ و می‌پذیرم» به مرحله بعد بروید.
در این مرحله، مشخصات فردی خودتان را در سامانه وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
در این مرحله، با زدن روی دکمه یه علاوه سبز، افراد تحت تکفل سرپرست خانوار را اضافه کنید.
در آخر یک کد تایید برایتان پیامک می‌شود. با وارد کردن کد پیامک شده و انتخاب گزینه «تایید» ثبت نام شما تکمیل خواهد شد.

مدارک و شرایط وام ودیعه خانه

برای همه خدمات بانکی به چه مدارکی نیاز دارید؟ همان‌ها را هم برای وام ودیعه ملک همراه داشته باشید ولی برای تأکید بیشتر:

اصل کارت ملی جدید (یا کارت ملی قدیم با برگه ثبت‌نام کارت ملی جدید)
اصل شناسنامه
متاهل یا سرپرست خانوار بودن
حداقل ۵ سال سکونت در شهر تقاضا شده
اجاره‌نامه رسمی به تاریخ ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳، همراه با کد رهگیری
برای متقاضیان مجرد شرط سنی وجود دارد. (زنان بالای ۳۵سال و مردان بالای ۴۵سال)
عدم دارا بودن تسهیلات جاری در بخش مسکن شامل تسهیلات ساخت، خرید، جعاله و ودیعه مسکن برای متقاضی و همسر ایشان
صاحب ملک نبودن از سال ۸۴ به بعد
واحدهای مسکونی کوچک‌تر از ۷۵ متر در تهران / خانه‌های استیجاری کمتر از ۹۰ متر در بقیه شهرها

نکته یک: برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، ضمانت توسط این نهادها صورت می‌گیرد و نیازی به مدارک بالا نیست. باید به خود نهاد حمایت‌کننده مراجعه کنند.

نکته ۲: اگر متقاضی تا حداکثر ۲ هفته از تاریخ معرفی به شعبه بانک، مدارک خود و ضامن‌ها را تحویل ندهد، به معنی رد درخواست تلقی می‌شود.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط