۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵

اقتصادی

وام ودیعه مسکن | شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن + فیلم

از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ یا لینک سایت وام مستاجران، به نشانی tem.mrud.ir، بخش ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه، می توان جهت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1403 اقدام نمود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام ودیعه مسکن مخصوص مستاجران است. با توجه به قیمت های زیاد برای اجاره خانه با این وام که بازپرداخت کمتری دارد، نظر مستاجران را به خود جلب کرده است. لازم به ذکر است مبلغ این بانک در شهر ها متفاوت  است برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید.

ثبت ‌نام وام ودیعه مسکن مستاجران

در سال‌های گذشته، اجارۀ خانه و تامین هزینه‌های خانه برای بسیاری از مستاجران سخت و طاقت‌فرسا شده است. بسیاری از مستاجران نیز که قبلا خانه‌ای را اجاره کرده‌اند، با توجه به گرانی و تورم روزافزون ملک، در تمدید اجارۀ خانه خود با مشکلات متعددی مواجه هستند.با توجه به این معضل، وزارت راه‌ و شهرسازی با همکاری برخی دیگر از ارگان‌های دولتی، دست به اعطای وام و تسهیلات متنوعی در زمینۀ ودیعه مسکن زده است. اکنون مستاجران واجد شرایط می‌توانند به راحتی وام ودیعه خانه را ثبت نام کنند.

وام ودیعه مسکن

ثبت نام وام ودیعه مسکن

معرفی سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir

سامانه ثبت نام وام ودیعه خانه ۱۴۰۳، به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir، جهت ارائه خدمات در رابطه با ثبت نام و دریافت تسهیلات ودیعه ملک، پیگیری درخواست های ثبت نام و اخبار و اطلاعیه های مربوط به آن، از طرف وزارت راه و شهر سازی، طراحی و راه اندازی شده است. در این قسمت به معرفی سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir پرداخته شده است.

ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام  tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام  و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام باشد.

متقاضیان، دریافت تسهیلات ودیعه ، می توانند در مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه ، اقدامات لازم را برای ثبت نام در لینک سایت وام اجاره خانه انجام دهند. همچنین، در پایان این بخش، لازم به ذکر است که سایت tem.mrud.ir اختصاص به ثبت نام وام ودیعه  نداشته، بلکه ثبت نام نهضت ملی مسکن و انجام امور مربوط به آن نیز از طریق این سایت، امکان پذیر می باشد.

افراد واجد شرایط دریافت وام ودیعه چه کسانی هستند؟

از میان طیف گستردۀ مستاجران در کشور، تنها گروه‌های منتخبی اجازۀ درخواست وام مستاجران را دارند. گروه‌های مختلف مجاز به دریافت این وام عبارت‌اند از:

مردان مجرد بالای ۲۳ سال و کمتر از ۴۵ سال سن (به احتمال زیاد این قانون بر مردانی دلالت دارد که درصدد ازدواج هستند. چراکه همۀ این افراد باید عقدنامه خود را هنگام ثبت نام وام ودیعه مستاجری ارائه کنند.)• افراد سرپرست خانوار
در زمان اعطای وام مستاجران در استان‌ها و شهرهای مختلف، اولویت با افراد متاهل است. در میان افراد متاهل نیز، اولویت با خانوارهایی است که جمعیت یا تعداد فرزندان بیشتری دارند.

دیگر افراد واجد شرایط ثبت نام وام ودیعه

با این وجود در دستورالعمل‌ اجرایی طرح ثبت نام وام ودیعه مسکن برای مستاجران، ۵ گروه از افراد مجرد نیز واجد شرایط دریافت وام مستاجری هستند (البته با اولویت پایین‌تر نسبت به افراد متاهل):

زنان مجرد با سن بیش از ۳۵ سال (این زنان باید «خودسرپرست» محسوب شوند و با خانوادۀ خود زندگی نکنند.)
مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن
نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور
معلولین جسمی، حرکتی که حداقل ۲۰ سال دارند، با معرفی سازمان بهزیستی کشور
بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

برای تمامی افراد مشمول این پنج گروه نیازی به ارائه عقدنامه در هنگام ثبت نام وام ودیعه وجود ندارد.

شرایط ثبت نام وام مستاجری

علاوه بر شرایط سنی و وضعیت تاهل افراد، قوانین و مقررات دیگری نیز برای انتخاب افراد مورد نظر جهت اعطای وام مسکن مستاجران نیز وضع شده است. چند قانون مهم دیگرِ این طرح این‌چنین است:

۱. عدم داشتن هیچگونه سابقۀ مالکیت مسکن یا زمین خالی با کاربریِ مسکونی (سنجیده شده بر اساس مقررات ابلاغ شده توسط وزارت راه و شهرسازی)

۲. دارا بودن فرم “ج” سبز یا به عبارتی، استفاده نکردن از امکانات دولتی یا غیردولتیِ مرتبط با مسکن شامل واحد مسکونی، زمین و تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت مسکن از تاریخ ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷.

۳. فرد به مدت حداقل ۵ سال باید در شهر مورد تقاضا برای ثبت نام وام ودیعه مسکن، سابقۀ سکونت داشته باشد.

۴. برای ارائه عقدنامه رسمی ازدواج دائم و سایر مدارک، متقاضی ملزوم به ارائۀ تعهدنامه محضری می‌باشد.

۵. فرد متقاضی باید دارای اجاره‌نامۀ رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور باشد.

۶. تاریخ اتمام قرارداد اجارۀ فرد متقاضی باید حداقل تا پس از اتمام زمان ثبت نام برای وام ودیعه مستاجران باشد (حداقل تا ابتدای سال ۱۴۰۳).

۷. قرارداد اجاره متقاضی وام، باید حداقل تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.

۸. فرد متقاضی پس از اتمام ثبت نام در سامانه و پذیرفته شدن پروندۀ متقاضی توسط بانک مقصد، باید مدارک و ضامن‌های خود را آماده کند و به بانک، در اسرع وقت تحویل دهد.

برای مطالعۀ تمام مقررات و تبصره‌های دیگر این طرح در باب شرایط ذکر شده، می‌توانید به آدرس (saman.mrud.ir/announcements) وارد شوید و ابلاغیه‌های جدید سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن را مطالعه کنید.

مدیرکل دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن از انعقاد قرارداد بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۲۸ هزار و ۲۱۳ متقاضی خبر داد.

احمد خادمیان مدیرکل دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص ارایه تسهیلات ودیعه مسکن گفت: تا پایان سال گذشته یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۹۲۰ نفر در سراسر کشور در سامانه tem.mrud.ir برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کردند و طبق آمارهای استخراج شده یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۶۸۱ نفر حائز شرایط شناخته شدند.

مدیرکل دفتر طرح‌ریزی و پایش مسکن توضیح داد: تاکنون ۹۴۹ هزار و ۱۸۹ نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شدند و بانک ها با ۴۲۸ هزار و ۲۱۳ متقاضی برای پرداخت تسهیلات قرارداد منعقد کردند.

وی بر همکاری بانک ها برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به خانوارهای مستاجر تاکید کرد و گفت: انتظار می رود تا همکاری بانک ها در سال جدید برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به خانوارهای مستاجر تقویت شود.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط