۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷

وام جدید ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی (۲۷ دی ۱۴۰۲)

دولت برای کمک به متقاضیان کمیته امداد، سپرده ها و وام های جدید و همچنین ودیعه مسکن را پرداخت کرده است. متقاضیان کمیته امداد می توانند با استفاده از کد دستورالعمل مندرج در متن به راحتی نسبت به دریافت این وام و سپرده جدید اقدام کنند. جزئیات...

کمیته امداد و بهزیستی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام جدید ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را در ادامه شفاف و واضح شرح داده ایم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قزوین گفت: هفت هزار و ۹۸ مددجوی تحت پوشش استان در ۹ ماهه امسال ۲۸ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال اجاره مسکن دریافت کردند.

محمد صیادی اظهار کرد: کمیته امداد امام (ره) در راستای رسالت خدماتی خود خدمات مختلفی به مددجویان ارائه می کند.  یکی یکی از آنها در حوزه مسکن و اجاره آن است.

وی ادامه داد: خدماتی که این موسسه در ساخت مسکن به افرادی که به آنها خدمت می کند ارائه می کند شامل پرداخت کمک اجاره مسکن، یارانه ساخت مسکن، امداد ساخت و خرید مسکن، تسهیلات ودیعه مسکن و موارد دیگر است.

به گفته وی، در مدت مشابه سال گذشته در زمینه پرداخت یارانه اجاره بهای مسکن، ۱۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال به ۴ هزار و ۱۴۵ مشتری خدمات‌دهی شده پرداخت شد که امسال از نظر تعداد متقاضیان ۷۱ درصد افزایش داشته است. با افزایش ۱۲۸ درصدی میزان پرداخت مواجه شدند.

سیدی یادآور شد: همچنین در ۹ ماهه امسال ۳۰۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات وام مسکن مسکونی بر اساس تبصره ۱۶ منابع بانکی به ۷۳۳ مشتری نیازمند واریز شده است، در حالی که این مبلغ در سال گذشته ۱۴۶ میلیارد و ۱۴۶ میلیارد ریال بوده است. ۷۵۰ میلیون ریال به ۴۶۴ مشتری. .

وی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین آمادگی دارد در صورت تامین زمین برای نیازمندان نسبت به ساخت واحدهای مسکونی بر اساس مقررات اقدام کند. از آن نیز بهره مند شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین افزود: عموم مردم به منظور کمک به نیازمندان می توانند علاوه بر مراجعه حضوری به این مرکز، کمک های خود را از طریق کد مهربانی *۸۸۷۷*۰۲۸ به نیازمندان اهدا کنند. *.

اعطای وام و سپرده مسکن با شرایط ویژه به متقاضیان کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: در ۹ ماهه امسال هفت هزار و نود و نه مددجو بیش از اجاره بها یارانه و ۷۳۳ مددجو ودیعه آپارتمان دریافت کردند.

محمد صیادی تصریح کرد: خدمات کمیته امداد مسکن در حوزه های کمک به اجاره مسکن، کمک بلاعوض ساخت مسکن، تسهیلات ساخت مسکن، تسهیلات خرید مسکن و تسهیلات ودیعه مسکن است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین افزود: در ۹ ماهه امسال بیش از ۲ میلیارد و ۸۳۹ میلیون تومان یارانه اجاره بها به متقاضیان پرداخت شد.

وی افزود: این سرویس در مدت مشابه سال گذشته با بیش از یک میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومان به ۴ هزار و ۱۴۵ مشتری کمک کرد و امسال رشد اعداد ۷۱ درصدی و رشد ۱۲۸ درصدی پرداخت ها را به ثبت رساندیم.

سیدی تصریح کرد: همچنین در ۹ ماهه امسال ۷۳۳ نفر از مشتریان نیازمند بیش از ۳۰ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان سپرده مسکن موضوع تبصره ۱۶ منابع بانکی دریافت کردند و این خدمت به ۴۶۴ نفر نیز ارائه شد. در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی دارد در صورت تامین زمین برای نیازمندان نسبت به احداث واحد مسکونی مطابق مقررات اقدام کند.

وصول ۲ میلیون کمک روزانه برای متقاضیان کمیته امداد

«علی محمد قدری» رئیس موسسه خیریه در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه یک اتحاد جدی بین متولیان امر است. دولت سیزدهم امروز به افراد دارای معلولیت شدید اجازه می دهد بلیت اتوبوس شهری رایگان دریافت کنند و سایر بلیت های حمل و نقل بین شهری، ریلی، هوایی و دریایی را با نصف قیمت خریداری کنند.

ثبت نام وام کمیته امداد

وصول ۲ میلیون کمک روزانه برای متقاضیان کمیته امداد

«علی اصغر شالبافیان» معاون گردشگری وزارت میراث، گردشگری و صنایع دستی نیز در این مراسم گفت: یکی یکی از برنامه هایی که در دولت سیزدهم دنبال شد، استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ ضوابط مالی برای تحریک تقاضا و کمک به مردم در حوزه سفر است.

او توضیح داد: یکی از دیگر اقدامات وزارت گردشگری ایجاد دلایل حضور معلولان در جامعه از طریق گردشگری است. ما این زمینه سازی را نه برای معلولان، بلکه برای استفاده از توانایی های معلولان در جامعه انجام می دهیم و این دو دیدگاه متفاوت است.

شالبافیان افزود: تغییر ضوابط تسهیلات گردشگری و اختصاص واحدهای جدید احداث گردشگری برای معلولان و همچنین دسترسی به شهرها برای معلولان از جمله موارد مهمی است که در وزارت گردشگری دنبال می شود.

در این مراسم «مصطفی ضرغامی» معاون برنامه ریزی و توسعه بانک پارسیان نیز بدهی حساب این افراد را اضافه کرد: افراد متمول ظرفیت های زیادی دارند که کشور می تواند از آنها استفاده کند.

وی گفت: ۱۳۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می گیرند که امروز برای آن تفاهم نامه امضا می کنیم و به هر فردی که نیاز به سفر ریلی، هوایی و زمینی داشته باشد، ۲ میلیون تومان در قالب بلیت قطار نیم بها تعلق می گیرد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: بانک پارسیان در این طرح فقط نمایندگی می پذیرد و از بسترهای مجازی استفاده می کند تا این افراد مجبور به احراز هویت حضوری در شعب نباشند.

افروز صفری فرد، مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت و شمول اجتماعی موسسه خیریه در ادامه گفت: ۷۴۲ هزار نفر از معلولان شدید تحت پوشش این خیریه هستند.

وی ادامه داد: ۲۴۰ هزار نفر در رده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال شناسایی شده اند که ۶۰ درصد آنها مرد هستند. از بین این افراد ۱۳۰ هزار نفر انتخاب و بر اساس این تفاهم نامه از حساب آنها خارج می شود.

این قرارداد همکاری با هدف امکان استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سیستم های ریلی، هوایی و دریایی بین شهری به نصف قیمت منعقد شده است. این تفاهم نامه بر اساس تبصره ۲ قانون ۵ حمایت از افراد دارای معلولیت مصوب و ابلاغی شورای اسلامی شهر در سال ۱۳۹۵ می باشد. اردیبهشت ماه در سال ۱۳۹۷ تکمیل شده است.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط