۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳

واریزی جدید برای معلمان از امروز ( شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ۹ صبح، وزیر آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان را مهمترین برنامه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در حال بررسی اعتبارات، اعتبارسنجی و صحت سنجی رتبه‌های قبلی هستیم. مقایسه کار یک معلم عشایر با م...

آموزش و پرورش زمان صدور احکام افزایش حقوق سال ١۴٠٣ معلمان را اعلام کرد اعلام آخرین مهلت تعویض شناسنامه جلد قرمز؛ شناسنامه های قدیمی باطل می شوند اعلام آخرین مهلت تعویض شناسنامه جلد قرمز؛ شناسنامه های قدیمی باطل می شوند به گزارش عرشه آنلاین، زمان صدوراحکام افزایش حقوق سال ١۴٠٣ فرهنگیان مشخص شد. از صعود بیت کوین جا نمونی???? خرید بیت کوین، آسان‌تر از همیشه✔️ خرید پر سود???? تبلیغ yektanet به گزارش نواندیش، براساس اعلام کارگزینی آموزش و پرورش، افزایش حقوق سال ١۴٠٣ معلمان و فرهنگیان درروزشنبه به ادارات کل استانها ارسال وپس ازرفع نواقص احتمالی، به مناطق وشهرستانها ارسال و روندصدور احکام تا سه شنبه بعد انجام خواهدشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ۹ صبح، وزیر آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان را مهمترین برنامه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در حال بررسی اعتبارات، اعتبارسنجی و صحت سنجی رتبه‌های قبلی هستیم. مقایسه کار یک معلم عشایر با معلم و استادی که در شهر با بهترین امکانات کتاب و مقاله می‌نویسد، اشتباه است.

رضامراد صحرایی روز گذشته و در اولین سفر خود به مشهد مقدس در نشست شورای معاونان و روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به این که آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه کشور است، گفت: مهم‌ترین نیاز ما این است که ارتباط اجزای این دستگاه عظیم را با هم هماهنگ کنیم؛ باید بررسی کنیم که چگونه اجزای آموزش و پرورش می‌توانند در کنار هم دقیق و درست کار کنند.

وی افزود: روح و ذات فرایند آموزش و پرورش انضباط و ارتباط است. بزرگترین چالش آموزش و پرورش نیروی انسانی، بودجه و کمبود امکانات و تجهیزات نیست، بلکه چالش به خود مشغول شدن آموزش و پرورش است.

صحرایی مسیر قوی ساختن آموزش و پرورش را هماهنگی اجزای بدنه آموزش و پرورش با یکدیگر عنوان کرد و گفت: اگر در بخش‌هایی از آموزش و پرورش هماهنگ هستیم، هنر مدیران است، اما باید این کار به طور سیستمی باشد، لذا نباید با یک انتصاب، هماهنگی از بین برود.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از رویه آموزش و پرورش به دلیل نشان ندادن اقدامات خوب مجموعه گفت: در مدارس، کار‌های بسیار خوبی انجام می‌شود، اما فقط کاستی‌ها دیده و بیان می‌شود. آموزش و پرورش فقط در هنگام اتهام از خود دفاع میکند، در صورتی که باید کنشگر باشیم.

وی با بیان مثالی از کنشگری آموزش و پرورش که در سال جدید اتفاق افتاد گفت: در امتحانات نهایی سال‌های گذشته زمانی که گفته می‌شد سوالات لو رفته، شروع به پاسخگویی می‌کردیم، در حالی که این اتفاق نمی‌افتاد. امسال کنشگری را پیش از امتحانات نهایی آغاز کردیم و بعد از شروع امتحانات سوالات را منتشر کردیم، زیرا انتشار سوال بعد از شروع آزمون به معنی لو رفتن سوال نیست.

صحرایی تصریح کرد: امسال مسئولین می‌توانند از هر حوزه امتحانی که می‌خواهند بازدید کنند تا سلامت و امنیت برگزاری امتحانات آموزش و پرورش، به آن‌ها اثبات شود.

وزیر آموزش و پرورش نکته سوم برای پیشرفت را تحول نامید و گفت: تحول ابتدا در ذهن و روح اتفاق می‌افتد، این که مانند دیگران فکر نکنیم. شهید آوینی می‌گفت؛ اگر کسانی که ایجادکننده تحول هستند از زمان خود تبعیت کنند تحول اتفاق نخواهد افتاد.

وی گفت: یک مطالعه از روند‌های اداری نشان داده که با سیستمی و مکانیزه کردن کار‌ها می‌توان نیروی انسانی را کاهش داد و از این روش در امور اداری خود استفاده نکرده ایم.

صحرایی با اشاره به سخنی از شهید رجایی مبنی برآنکه «آموزش و پرورش یعنی وزارت تربیت و نگهداری معلمان؛ ساختمان چیزی نیست که نشود ساخت، ساختن معلم است که مشکل است» اظهار کرد: اگر بخواهیم آموزش و پرورش را به شکل انقلابی متحول کنیم، نقطه شروع آن از معلم و تربیت معلم است، وزارت آموزش و پرورش باید به معلمان به طور ویژه توجه کند، زیرا انجام هر تربیتی بر روی دانش آموزان، از طریق معلمان ممکن است. بر این اساس دانشگاه تربیت معلم یک سازمان جدا نیست و باید در بطن آموزش و پرورش باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: توانمندسازی معلمان در تابستان در دستورکار قرار گرفته است، لذا باید از فرصت تابستان برای این کار استفاده کرد. هر استان باید یک برش از سند تحول برای خود بومی سازی کند.

وی با تقدیر از اقدامات آموزش و پرورش خراسان رضوی و اداره نوسازی و توسعه و تجهیز استان گفت: ساخت استخرها، چمن‌های مصنوعی و این قبیل کارها، اقدامات ارزشمندی است و با این کار‌ها می‌توان دانش آموزان را از فضای مجازی دور کرد.

وی رتبه بندی معلمان را مهمترین برنامه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در حال بررسی اعتبارات، اعتبارسنجی و صحت سنجی رتبه‌های قبلی هستیم. مقایسه کار یک معلم عشایر با معلم و استادی که در شهر با بهترین امکانات کتاب و مقاله می‌نویسد، اشتباه است.

صحرایی همچنین توجه به مسکن فرهنگیان، حضور صندوق ذخیره برای بهبود رفاه فرهنگیان و تکمیل ساختمان‌های نیمه کاره را از برنامه‌های پیش رو مطرح کرد.

بنابراعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: با وجود تمام مشکلات، امید به اصلاح خیلی زیاد است و این مهم با همراهی همه ارکان نظام تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

دیناری

۱۳ خرداد ۱۴۰۲


باسلام.. جناب صحرایی وزیر محترم آموزش و پرورش همش مث وزیر قبلی شروع کردی به حرف زدن و عمل نکردن و تعریف از این و اون.. جنابعالی تعهد شدی معوقات 1400 معلمان را پرداخت کنی دوماه گذشت . این کوچکترینش هست .من معلم انتقادم این است که اگه تا 20 ام خرداد معوقات ک کار سبک و پیش و پا افتاده هست پرداخت نشود قطعا بدان نمایندگان با کسی تعارف و شوخی ندارن..ما معلمان از حرف پر پر پر پر هستیم .عملی چی داری . بدنه آموزش و پرورش رو باید چی بشه و چکار شود و از اینا .. برا کی داری می گی .. جنابعالی وزیر هستی یا علی مدد دست بکار عملی شو...همش حرف بی عمل نزن .ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را چرا بخاطر کمبود جا ایقد زمان شما پایین اومده.. ب خدا قسم ب این شیوه فقط حرف بزنی نهایتش وزیر باشی دوماه طول نمیکشه..وسلام ..امیدوارم بزودی دست ب عمل حرف هایت بزنی ن فقط حرف زدن و از این و اون تعریف و تمجید و خودی نشان دادن ..عمل کن برا همه معلوم میشه ..

نظرات بسته شده است