۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۲/۲۷؛ ۱۳ استان درگیر گردوخاک/ هشدار بارش‌های سیل‌آسا در برخی استان‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،  امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوی...

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۲/۲۷؛ ۱۳ استان درگیر گردوخاک/ هشدار بارش‌های سیل‌آسا در برخی استان‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،  امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گاهی گردوخاک پیش‌بینی شده است.

فردا در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق اردبیل در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

جمعه در ارتفاعات آذربایجان شرقی و اردبیل و شنبه در نیمه شمالی اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز هوای استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، شمال غرب، مناطق مرکزی،‌ استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از استان‌های خراسان شمالی، بوشهر و فارس متاثر از گردوخاک و غبار منتقل شده از روی کشور عراق است.

 توصیف سامانه اول: باد و گردوخاک

نوع مخاطره: وزش باد شدید، گردوخاک و افزایش شاخص آلودگی هوا

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۷: جنوب همدان، مرکزی، قم، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، خراسان شمالی، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و نیمه شرقی یزد.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در تردد، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال آسیب به صنایع حساس به گردوخاک، احتمال آسیب به سازهای موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و سقوط اشیاء از ارتفاعات.

توصیه: احتیاط در تردد برون شهری به‌ویژه در جاده‌های کویری، استحکام سازه‌های موقتی، عدم تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره و عدم سمپاشی باغات و مزارع.

توصیف سامانه دوم: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۱/۰۲/۳۰

نوع مخاطره: بارش باران ، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۷: آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۸: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال خراسان رضوی.

پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۹: شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی.

جمعه ۱۴۰۱/۰۲/۳۰: شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان.

اثر مخاطره: احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی معابر به‌طور محلی، کاهش دید، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات.

توصیه: احتیاط در توقف و تردد از حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و عدم سم پاشی در مزارع.

توصیف سامانه: وزش باد شدید همراه با گردوخاک

نوع مخاطره: افزایش شاخص آلودگی هوا

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۷: کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی فارس

اثر مخاطره: وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی، شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و اختلال در تردد.

توصیه: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به‌ویژه برای افراد آسیب پذیر،استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار