۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰

همه چیز در مورد شکایات بازنشستگان درباره همسان سازی حقوق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از نبض بازار، با شروع پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان کارگری، به نحوه‌ی اجرای باقیمانده متناسب‌سازی اعتراضاتی شد؛ بازنشستگان می‌گویند: اجرای ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی ۱۴۰۰ بعد از وقفه‌...

همسان سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از نبض بازار، با شروع پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان کارگری، به نحوه‌ی اجرای باقیمانده متناسب‌سازی اعتراضاتی شد؛ بازنشستگان می‌گویند: اجرای ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی ۱۴۰۰ بعد از وقفه‌ای طولانی، عادلانه و درست نیست؛ درواقع توقع ما این بود که افزایش بیشتری نصیب‌مان شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با اشاره به وصول مطالبات بازنشستگان گفت:  در حالی بازنشستگان کارگری از دو سال پیش در انتظار پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده همسان سازی حقوق بازنشستگان خود هستند که همسان سازی حقوق بازنشستگان دولتی از ابتدای هر سال برای جبران تورم و گرانی‌ها اجرایی می‌شود.

آیت اسدی از وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست زمان اجرای ۲۵ درصد باقیمانده‌ی همسان سازی حقوق بازنشستگان کارگری را مشخص کنند.

بر این اساس از تاریخ ۱۴۰۲/۱/۱ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار شده است برای دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان چهل و یک میلیون و هفتصد و نود و هفت هزار و پانصد (۴۱.۷۹۷.۵۰۰) ریال و مشمولین از کارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده، به میزان بیست و هفت درصد (۲۷%) مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

آیت اسدی گفت: بازنشستگانی که پس از دریافت احکام حقوقی خود احساس می‌کنند حقی از آن‌ها ضایع شده، می‌توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی، نسبت به طرح سوالات و رفع ابهامات موجود اقدام نمایند و در صورت عدم اقناع، در مرحله بعدی می‌توانند با در دست داشتن احکام حقوقی به مراجع قانونی از جمله دیوان عدالت مراجعه کنند.

عبدالحمید عبائی حسنی رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران خوزستان  هم در نامه‌ای به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نسبت به نحوه محاسبه و پرداخت مانده معوقه ۲۵ درصد همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعتراض کرد.

به شکایات بازنشستگان درباره همسان سازی حقوق رسیدگی خواهد شد

وزیر کار در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: همکاران ما اعلام می کنند که همسان سازی و افزایش حقوق اعمال شده ولی تعدادی از بازنشستگان معتقدند که در مواردی اعمال نشده است که این موضوع، حتما رسیدگی خواهد شد.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه جلسه هیات دولت درباره اختلاف پیش آمده واریز ۲۵ درصد اضافه حقوق مستمری بگیران گفت: در این زمینه اگر حق به جانب بازنشستگان باشد، پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: برخی از بازنشستگان معتقدند که این میزان افزایش حقوق اجرا نشده است در حالی که تامین اجتماعی معتقد است که کاملا اجرا شده است؛ در این رابطه کارگروهی مسئول شده اند تا بررسی کنند.

مرتضوی در رابطه با اینکه بازنشستگان اعتراضات خود را چگونه باید به ثبت برساند گفت: این راه و چارچوب دارد. شما به عنوان رسانه شکایت آنها را مطرح می‌کنید و این به منزله مطالبه این‌گروه از جامعه است.

وزیر کار افزود: شما اصحاب رسانه زبان‌مردم و آحاد مختلف جامعه هستید. در جلسه قبل نیز این‌مطالبه مطرح شد که مورد بررسی قرار گرفت.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

3 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

حسین پااهو

۱۰ خرداد ۱۴۰۲


۲۵درصد ما چه شد.چرازودتر فیش را چاپ کردید.این زرنگیه؟

شاهین

۱۱ خرداد ۱۴۰۲


بچه ای بابا مسئولین تامین اجتماعی بدون اذن وزیر آب نمی خورند اونوقت وزیر خودشو زده کوچه علی چپ

توانگر

۱۳ خرداد ۱۴۰۲


در دروغگویی باید جایزه بگیرن مسئولین تامین اجتماعی علی رغم اینکه پر حکم سال 1400 میزان 75درصد همسان سازی قید و لحاظ شده در حکم امسال یک ریال بابت همسان سازی در حکم من اعمال نشده است خجالت هم نمی کشند اینقدر دروغ می گویند از چند نفر دیگر هم اطلاع دارم که علی رغم قانون خودشان که گفتن مشمولین که پر سال 1400 همسان سازی داشته اند امسال 25 در صد به آنها تعلق می گیرد ،این میزان در حکم هایشان اعمال نشده?????

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار