۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱

همه درگیری‌های جنجالی مربیان با سرمربی استقلالی/ از فحاشی و جادوگری تا ماجرای ویلای امیردشت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از منیبان،همه درگیری‌های جنجالی مربیان با سرمربی استقلالی/ از فحاشی و جادوگری تا ماجرای ویلای امیردشت!. حرف‌های تند یحیی گل محمدی علیه جواد نکونام و نیمکت این تیم، اولین درگیری سرمربی جوان اه...

از باشگاه استقلال چخبر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از منیبان،همه درگیری‌های جنجالی مربیان با سرمربی استقلالی/ از فحاشی و جادوگری تا ماجرای ویلای امیردشت!. حرف‌های تند یحیی گل محمدی علیه جواد نکونام و نیمکت این تیم، اولین درگیری سرمربی جوان اهوازی‌ها و کاپیتان سابق تیم ملی با مربیان لیگ برتری نبود. جواد که مربی خوبی است و در همین سال‌های اخیر جام حذفی و سوپرجام را هم بدست آورده، هیجان و تحرک زیادی لب خط دارد و سایر مربیان فولاد هم خصوصیاتی شبیه به او دارند. خیلی از فوتبالی‌ها ادعا می‌کنند، نیمکت فولاد شلوغ ترین نیمکت لیگ برتر است و سر و صدای زیاد مربیان فولاد در طول بازی خیلی زیاد است. نمونه این موضوع را در بازی هفته قبل مقابل پرسپولیس دیدیم که صدای همه پرسپولیسی‌ها را درآورد و حتی یحیی گل محمدی بعد از بازی واژه فوتبال لجن و فوتبال کثیف را به فولاد نسبت داد. خود جواد در این بازی به دلیل اعتراضات شدید اخراج شد ولی جنجال‌های نیمکت فولاد حتی بعد از سوت پایان بازی هم ادامه داشت. در این گزارش می‌خواهیم به چند مورد از جنجال‌های نکونام و درگیری‌های او با سایر سرمربیان لیگ برتری را مرور کنیم.

توهین ناموسی فکری

در لیگ بیستم محمود فکری هدایت استقلال را بر عهده داشت. تیم فکری بعد از اینکه لیگ را با برد شروع کرد، در هفته دوم در اهواز زمین گیر شد. این بازی حواشی زیادی داشت و درگیری‌های دو تا نیمکت بسیار زیاد شد. تیم نکونام بعد از اینکه گل اول را دریافت کرد، موفق شد کامبک بزند و در نهایت هم ۳ امتیاز را در اهواز نگه دارد. بعد از پایان بازی محمود فکری درحالی که مشغول خوش و بش با محمد قاسمی‌نژاد بود، حرف‌های توهین آمیزی را نسبت به تیم فولاد و جواد نکونام به زبان آورد ولی فکرش را نمی‌کرد که از این صحبت‌ها فیلم گرفته شود. ویدئو توهین‌های ناموسی فکری به نکونام تا مدت‌ها سوژه فضای مجازی و رسانه‌ها بود و البته از طرف جواد بی پاسخ نماند. نکونام در پاسخ به این توهین‌ها گفت: اگر منظور از آن حرف‌ها من بوده‌ام همه آن حرف‌ها تمام و کمال تقدیم خودش چون برای من در زندگی هیچ‌چیز مهمتر از خانواده‌ام نیست.

ماجرای ویلای امیردشت

یکی از جنجالی ترین درگیری‌های نکونام با فرهاد مجیدی همبازی سابقش بود. فرهاد و جواد هیچوقت رابطه خوبی نداشتند و این رابطه نه چندان خوب به بازی استقلال و فولاد کشیده شد. استقلال با هدایت مجیدی مقابل تیم نکونام شکست خورد و به دلیل اعتراض شدید به داور، از زمین اخراج شد. اخراجی که خون فرهاد را به جوش آورد و او در یک پست ایستاگرامی صحبت‌های عجیبی را علیه نکونام مطرح کرد.

«ویلای امیردشت…! کار در شهرداری به کمک آقای فامیل…! عضو رایگان مدرسه فوتبال…! معرف ویزای اسپانیا…! شام و ناهار در رستوران تهرانسر…!» نکونام هم بعدا با روش خودش، از خجالت مجیدی درآمد: «کار مربیگری نیاز به تلاش دارد و این نیست که دنبال فالوئر و فضای مجازی باشم. من فیک نیستم و دوست دارم به موفقیت برسم. مربیگری نیاز به زمان و وقت گذاشتن دارد.  زمانی که استراماچونی به استقلال آمد کسی فکر نمی‌کرد او محبوب قلب‌ها شود، او زحمت کشید و در فضای مجازی نبود و به دنبال محبوبیت غیر واقعی نبود! او بداخلاق بود، اما تلاش کرد و زحمت کشید.

ماجرای بزرگ کردن زمین

پیکان در زمان سرمربیگری مهدی تارتار از اوت‌های بلند زیاد استفاده می‌کرد و نادرمحمدی که پرتاب‌های بلندی دارد، موقعیت‌های زیادی را برای تیمش می‌ساخت. وقتی پیکان با فولاد در اهواز بازی داشت، فولادی‌ها برای فرار از این موضوع، زمین چمن ورزشگاه‌شان را قبل از بازی با پیکان بزرگ کردند و اطراف زمین چمن هم، گل‌آلود بود تا محمدی نتواند اوت‌های همیشگی را روی دروازه حریف بفرستد. همین موضوع، با اعتراض شدید پیکانی‌ها همراه شد و داور، دستور داد تا زمان برگشتن زمین چمن به اندازه‌های قبل، شروع بازی به تعویق بیفتد.اتفاقی که آن روز در اهواز رخ داد، موجب شد تا تارتار و پیکانی‌ها به شدت به جواد نکونام و تیمش معترض شوند.

اتهام جادوگری!

دربی خوزستان بین فولاد و صنعت نفت، سال ۱۴۰۰ به یک بازی جنجالی تبدیل شد. سیروس پورموسوی، سرمربی صنعت نفت ادعا کرد نکونام در کنار زمین، به او اتهام جادوگری زده است. پورموسوی در کنفرانس مطبوعاتی پس از مسابقه، حملات تندی به نکونام کرد و گفت دیگر اجازه نمی‌دهد او در خوزستان مربیگری کند: «به من تهمت جادوگری زدند! امیدوارم در کمیته اخلاق حرف‌شان را ثابت کنند. من هم ثابت می‌کنم که چه کسی جادوگر است. ۲ سال گذشته روی خط دروازه چه کسی آب ریختند و دوربین صحنه را ضبط کرد؟ بازی با استقلال به چه کسی گفتند اجی مجی که صداها ضبط شد؟ روباه در کدام بازی به ورزشگاه رفت؟ “عین” چه کاره است در باشگاه که هر هفته و هر بازی با بلیط از بندرعباس به اهواز می‌آید؟ اجازه نمی‌دهم نکونام دیگر در خوزستان مربیگری کند چرا که به من که فرزند خوزستان هستم در حضور همه توهین کرد.» نکونام اما در جواب پورموسوی، همه چیز را تکذیب کرد و حتی گفت چنین چیزی نشنیده است.

درگیری با قلعه نویی و ماجرای کیروش!

نکونام با قلعه نویی هم هیچوقت رابطه خوبی نداشت و این موضوع به بازی فولاد و سپاهان کشیده شد. قلعه نویی که هدایت فولاد را برعهده داشت مدعی شد تیم نکونام مثل کیروش بازی می‌کند و یک فوتبال بسته و تدافعی را به نمایش می‌گذارد. جواد هم در پاسخ به این صحبت‌ها گفت: اولا افتخار می‌کنم با مربی بزرگی مثل کیروش مقایسه می‌شوم. ضمنا تیم‌های قلعه نویی مثل ۵۰ سال قبل بکش زیرش بازی می‌کنند و از هر نقطه توپ را برای کیروش استنلی می‌فرستند. دیگر دوران این نوع فوتبال تمام شده است و تیم‌هایی که بزن زیرش بازی می‌کنند، موفق نمی‌شوند.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار