۰۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مرثیه‌ای برای یک رویاست ؟ / افزایش بی دوام مستمری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از اقتصاد۱۰۰، بررسی‌ها نشان می‌دهد صندوق‌های بازنشستگی در باتلاق ناترازی در حال غرق شدن هستند، بطوریکه جشم انداز غبارآلودی برای بازنشستگان نوید می‌دهد. به گفته دولت با وجود آنکه همسان‌ساز...

آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از اقتصاد۱۰۰، بررسی‌ها نشان می‌دهد صندوق‌های بازنشستگی در باتلاق ناترازی در حال غرق شدن هستند، بطوریکه جشم انداز غبارآلودی برای بازنشستگان نوید می‌دهد.

به گفته دولت با وجود آنکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های کشوری و همچنین تأمین اجتماعی صورت گرفته است؛ اما بازنشستگان این صندوقها می گویند که این میزان افزایش حقوق نتوانسته هزینه های سبد معیشتی آنها را در برابر تورم ولنگار تأمین کند.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان موضوع بند «ب» ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه بود که در آن آورده شده طی این برنامه سازمان تامین اجتماعی مکلف است که متناسب سازی حقوق را در مورد بازنشستگان اجرا کند.

در حالی که پیش از همسان سازی صندوق‌های بازشستگی، اجرا شده بود، براساس مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی ۲۵ درصد مطالبات بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ نیز با اعمال ۲۱ درصد افزایش داد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار