۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

هلال| چه کنیم در شرایط کرونایی ناامید نشویم؟

هلال| چه کنیم در شرایط کرونایی ناامید نشویم؟ حجت‌الاسلام شهاب گفت: در این شرایط سخت کرونایی توصیه می‌کنم خانواده‌ها کنار هم که می‌نشینند، پدران و مادران خوبی‌ها را برای فرزندان نمایان کنند. مشکلات هست. انکار نمی‌کنیم، اما کمتر بیان کنید ت...

هلال| چه کنیم در شرایط کرونایی ناامید نشویم؟

هلال| چه کنیم در شرایط کرونایی ناامید نشویم؟

حجت‌الاسلام شهاب گفت: در این شرایط سخت کرونایی توصیه می‌کنم خانواده‌ها کنار هم که می‌نشینند، پدران و مادران خوبی‌ها را برای فرزندان نمایان کنند. مشکلات هست. انکار نمی‌کنیم، اما کمتر بیان کنید تا ناامید نشوید.

هلال| چه کنیم در شرایط کرونایی ناامید نشویم؟

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، ویژه‌برنامه هلال به مناسبت ماه رمضان، در قالب سخنرانی‌های کوتاه به صورت روزانه در خروجی‌های خبرگزاری فارس برای مخاطبان منتشر خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدعبدالحمید شهاب سخنران مذهبی در فصل دوم این برنامه با موضوع اضطرار و امیدآفرینی به سخنرانی می‌پردازد که در قسمت هشتم این برنامه با اشاره به اینکه بلاها را باید جلوه رحمت خداست، تصریح کرد: در دعای جوشن کبیر می‌خوانیم «یَا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ» یعنی ای خدایی که رحمتت بر غضبت برتری دارد.

وی افزود: در مقابل این شرایط خاص از اضطرار، خدا نعمتی به نام امید و رجاء برای ما قرار داده است. حسن این نعمت این است که با امید، انسان روحیه تلاش و فعالیت دارد. آدم با امید که زندگی کند، هدفمند می‌شود.

شهاب ادامه داد: امیرالمومنین(ع) می‌فرماید: خیلی غصه گذشته را نخور، هرچه در گذشته بود از دست رفته است. آینده را هم که نمی‌دانی چگونه خواهد شد. پس بیا در حال، زندگی کن و در حال، بهترین تصمیم را برای آینده بهتر و جبران نواقص گذشته بگیر. این یعنی دائما در حال تلاش باشیم که مایه آن امید به رحمت خداوند است.

این سخنران مذهبی گفت: زمانی که امیدوار باشیم خود را از شکست‌ها نجات دادیم و با امید زندگی کرده‌ایم. پیامبر(ص) فرمودند: امید از همگان خوب است اما از نسل جوان نیکوتر است. زیرا روحیه تلاش، فعالیت و حرکت برای بهتر بودن در جوان بیشتر است که در روایتی از امام صادق(ع) داریم: مراقب جوان‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز در جامعه نواقصی و کمبودهایی وجود دارد و برخی از جوانان تصور می‌کنند به دلیل یک چالش اقتصادی یا اجتماعی، به ته خط رسیدند نباید امید خود را از دست بدهند، تصریح کرد: در کشور برزیل اعلام می‌شود که روزانه بیش از ۳۵۰۰ نفر براثر کرونا از بین می‌روند، آیا جوانان باید دست روی دست بگذارند که در حال نابود شدن هستیم؟ اسلام با این روحیه مخالف است. برای آینده بهتر در شرایط حال با هر سختی باید تلاش کرد.

شهاب با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که گرفتاری‌ها و سختی‌ها مانع دیدن خوبی‌ها شود، افزود: باید خوبی‌ها را ببینیم، آن‌ها را بزرگ کنیم و سختی‌ها و مشکلات را کوچک بدانیم. امیرالمومنین می‌فرماید اگر سختی‌ها را خیلی محکم بگیری، آب هم از گلویت پایین نمی‌رود. در شرایط کنونی سختی‌های بسیاری هست اما ما به لطف خدا از سلامتی نسبی برخورداریم یا به لطف خدا فرزند صالحی داریم. شاید الان درآمد زیادی نداشته باشیم اما با روزی حلال خانواده را مدیریت می‌کنیم. این‌ها خوبی‌هایی است که متاسفانه نمی‌بینیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت کرونایی توصیه می‌کنم خانواده‌ها کنار هم که می‌نشینند، پدران و مادران خوبی‌ها را برای فرزندان نمایان کنند. مشکلات هست انکار نمی‌کنیم اما کمتر بیان کنید تا روحیه امید و رجاء در نسل آینده ایجاد شود.

فیلم این سخنرانی را اینجا ببینید:

انتهای پیام/

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار