۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰

هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس / نبرد سرخابی‌ها بعد از یک هفته جنجالی + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبر ورزشی، هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس / نبرد سرخابی‌ها بعد از یک هفته جنجالی + جزئیات امشب از ساعت ۲۰ ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن میزبان حساس‌ترین بازی هفته لیگ برتر انگلیس خواهد بود. ...

هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس / نبرد سرخابی‌ها بعد از یک هفته جنجالی + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبر ورزشی، هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس / نبرد سرخابی‌ها بعد از یک هفته جنجالی + جزئیات

امشب از ساعت ۲۰ ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن میزبان حساس‌ترین بازی هفته لیگ برتر انگلیس خواهد بود. چلسی و منچستریونایتد که به نظر می‌رسد کمی از بحران فاصله گرفته‌اند، می‌خواهند رقیب نزدیک‌شان را از میدان به در کنند.

چلسی؛ شوک به موقع

وقتی که توماس توخل با سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا از کار برکنار شد، کسی تصور نمی‌کرد جانشین او یک سرمربی انگلیسی و کم‌تجربه باشد. گراهام پاتر سکان هدایت یکی از بزرگان انگلیس را در دست گرفت و فعلاً که موفق هم بوده. رمز موفقیت پاتر در مدت زمانی که سرمربی چلسی شده در مستحکم‌تر کردن خط دفاعی بوده. تیم او در ۵ بازی آخرش گلی نخورده و با این اتفاق شانس پیروزی‌شان هم بالا رفته. آبی‌های لندن به غیر از تاتنهام که مقابل آن به تساوی رسیدند، مقابل دیگر تیم‌های بیگ‌سیکس بازی نکرده‌اند و پاتر با چالش سختی روبه‌رو خواهد شد. در هر صورت چلسیِ پاتر با روحیه و شرایط خوب به مصاف منچستریونایتدی خواهد رفت که تیم مرموزی شده و نمی‌تواند در هر دیدار حدس زد که در اوج هستند یا نه! بعد از ۴ تساوی و بعد از پیروز نشدن نزدیک به ۳ سال، حالا هواداران چلسی پس از شوک به موقع، حالا خواهان شکست دادن شیاطین‌سرخ هستند.

منچستریونایتد؛ شیاطین پیشرفت کرده‌اند؟

نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم اریک تن‌هاخ در منچستریونایتد موفق خواهد شد یا خیر، اما او به تدریج فلسفه‌اش را در کارینگتون پیاده کرده و در مستطیل‌سبز هم شاهد آن هستیم. مهم‌ترین اتفاق این روزها کنار گذاشتن بازیکنانی‌ست که با تاکتیک‌های تن‌هاخ هم‌خوانی ندارد، حتی به قیمت ایجاد حواشی. کریستیانو رونالدو تحمل نیمکت‌نشینی را ندارد. برد مقابل تاتنهام با وجود شیرینی، برای رونالدو تلخ بود چرا که در ۹۰ دقیقه روی نیمکت نشست و به حالت قهر هم نیمکت را ترک کرد. این اتفاق برای تن‌هاخ بد هم نشد، چرا که با اخراج موقت رونالدو خودی نشان داد، اتفاقی که کمتر مربی‌ای انجام می‌دهد. حالا شیاطین‌سرخ ترکیب‌شان را شناخته‌اند و می‌توان گفت در دیدارهای بزرگ حرفی برای گفتن دارند. سوای دربی منچستر و تزلزل در خط دفاعی، لیورپول، آرسنال و تاتنهام را برده‌اند و اگر چلسی را ببرند می‌توان گفت که آینده‌شان روشن است. با توجه به فاصله‌ای که تا بالای جدول دارند، هنوز شانس رسیدن به کورس قهرمانی را خواهند داشت.

آخرین بازی
بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۲ در دیدار برگشت دو تیم در فصل قبل لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد و چلسی در ورزشگاه اولدترافورد به تساوی ۱-۱ رسیدند. آلونسو گل نخست بازی را برای چلسی زد و سپس رونالدو این گل را برای منچستریونایتد جبران کرد.

آمار بازی
۶۰) در ۶۰ نبرد لیگ برتری چلسی و منچستریونایتد، رقابت این دو تیم بسیار نزدیک بوده. چلسی موفق شده در ۱۸ بازی پیروز شود و منچستریونایتد ۱۷ بازی را برده. ۲۵ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۴) ۴ دیدار آخر بین چلسی و منچستریونایتد با تساوی خاتمه یافته است. ۲ دیدار گذشته با تساوی ۱-۱ و ۲ دیدار قبل از آن با تساوی بدون‌گل.
۲) آخرین بازی دو تیم که برنده داشت در استمفوردبریج برگزار شد و پیروز آن هم منچستریونایتد بود. ۲ سال و ۸ ماه قبل شیاطین‌سرخ ۲-۰ رقیب پایتخت‌نشین را بردند.
۳) چلسی در حالی در ۳ دیدار اخیرش در لیگ برتر کلین‌شیت کرده که پیش از آن در ۶ دیدار متوالی دروازه‌اش را باز شده دیده بود. نکته جالب این که تیم گراهام پاتر در ۲ بازی رفت و برگشت مقابل میلان در لیگ قهرمانان هم گل نخورد.
۰) نوسان‌های منچستریونایتد از نتایج و تفاضل گل این تیم مشخص است. شیاطین‌سرخ که تنها تیم لیگ برتر با تفاضل گل صفر هستند، تنها ۱۰ گل از ۱۵ گل خورده‌شان را در دیدار مقابل برنتفورد و منچسترسیتی متحمل شده‌اند.
۱۰) چلسی، منچسترسیتی و آرسنال با ۱۰ گل خورده بعد از نیوکاسل بهترین خط دفاعی‌های لیگ برتر را تا اینجای فصل در اختیار داشته‌اند.
۰) گراهام پاتر در ۷ بازی ابتدایی روی نیمکت چلسی شکست نخورده است. تیم او در تمامی رقابت‌ها ۵ برد و ۲ تساوی داشته.

مصدومان و محرومان
وسلی فوفانا، انگولو کانته و ریس جیمز مصدومان چلسی هستند که به این دیدار نخواهند رسید. هری مگویر، آرون وان‌بیساکا، دونی فان‌دی‌بیک و آنتونی مارسیال هم نمی‌توانند در ترکیب منچستریونایتد قرار بگیرند. کریستیانو رونالدو هم به‌دلیل بی‌انضباطی از لیست شیاطین‌سرخ خط خورده است.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی: آریسابالاگا، شالوبا، سیلوا، کولیبالی، لوفتوس‌چیک، کواچیچ، جورجینیو، کوکوریا، استرلینگ، مانت و اوبامیانگ
منچستریونایتد: دخئا، دالو، واران، مارتینس، شاو، کاسمیرو، فرد، آنتونی، فرناندش، سانچو و رشفورد

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط