۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱

هشدار رئیس پلیس فتا پایتخت در خصوص خرید و فروش موادمحترقه در فضای مجازی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت بر اساس قانون خرید و فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع بوده و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می کند. این مق...

هشدار رئیس پلیس فتا پایتخت در خصوص خرید و فروش موادمحترقه در فضای مجازی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت بر اساس قانون خرید و فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع بوده و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مجرمان از هر بستری برای رسیدن به خواسته‌شان استفاده می‌کنند خاطرنشان کرد : این افراد شیاد برایشان مهم نیست که گروه هدف کودکان و نوجوانان هستند یا با فروش آنها جان انسانی را به خطر می‌اندازند و با ایجاد سایت‌ها و صفحاتی در زمینه خرید و فروش و آموزش طرز تهیه و ساخت بمب و مواد محترقه فعالیت می‌کنند که متاسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در این خصوص بوده‌ایم، لذا خانواده‌ها باید دقت داشته باشند تا کودکان آنها با استفاده از این سایت‌ها به دنبال خرید و ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند و در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوند.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: در این بین مجرمان اینترنتی فرصت طلب نیز بیکار نمی نشینند و با تبلیغات دروغین تحت عناوین مختلفی اقدام به کلاهبرداری می کنند تعدادی در پوشش فروش مواد محترقه و آتش بازی با طراحی درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات کارت بانکی کاربران را سرقت کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می کنند و عده ای نیز بعد از دریافت وجه کاربران را بلاک کرده و دیگر پاسخگوی آنها نیستند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: توصیه‌های پلیس را در این خصوص جدی بگیرند زیرا خسارتهای مالی قابل جبران است اما صدمات جسمی و تلفات جانی قابل جبران نیست و همواره مراقب ترفند کلاه‌برداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir&nbsp اعلام کنند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار