۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱

هشدار برای افرادی که دنبال جراحی پیکرتراشی هستند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، یکی از عمل های زیبایی جراحی لیپوماتیک می باشد. مانند بسیاری از دیگر عمل های زیبایی برای انجام دادن این جراحی باید به مراقبت های آن توجه داشته باشید. اگر مراقبت های پس از ...

هشدار برای افرادی که دنبال جراحی پیکرتراشی هستند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، یکی از عمل های زیبایی جراحی لیپوماتیک می باشد. مانند بسیاری از دیگر عمل های زیبایی برای انجام دادن این جراحی باید به مراقبت های آن توجه داشته باشید. اگر مراقبت های پس از عمل لیپوماتیک را رعایت نکنید خطرات زیادی برای شما به وجود می آید. لیپوماتیک به عنوان یکی از عمل های زیبایی کم تهاجم شناخته می شود. خطرات و عوارض این عمل زیبایی کمتر از دیگر روش ها می باشد. زمانی که شما به وسیله رژیم های سخت و ورزش نتیجه‌ای برای لاغری نمی‌ گیرید بدون شک اندام ایده آل تان را به دست نمی آورید.

 

دوران نقاهت جراحی لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک گزینه مناسب برای از بین بردن چربی است. دوران نقاهت تخلیه چربی با لیپوماتیک بسیار کوتاه مدت می باشد. چرا که شدت زخم ها در بدن چندان زیاد نیست. اما با این حال مدت زمان بهبودی در هر یک از افراد متفاوت خواهد بود. عواملی مانند بی حس کننده هایی که استفاده می شود، نوع روش درمان پزشک و همچنین منطقه‌ای که درمان شده است روی دوران نقاهت تاثیر زیادی می‌ گذارد. برای بهبودی، افراد بعد از انجام عمل لیپوماتیک به پوشیدن گن مخصوص نیاز دارند. پوشیدن گن باید طبق دستورالعمل پزشک انجام شود. چرا که تورم را کاهش خواهد داد و به بدن اجازه می دهد که فرم و شکل جدید را پیدا کند. نیاز است که پس از انجام دادن این عمل دو هفته از ورزش کردن خودداری کنید.

اهمیت مراقبت های بعد از عمل زیبایی لیپوماتیک

از آنجایی که جراحی لیپوماتیک شامل برش های بسیار بزرگ نمی باشد، به عنوان کم خطر ترین عمل زیبایی شناخته می گردد. اما مهم است که شما به خوبی بدانید بعد از انجام دادن این عمل چه مراقبت هایی باید از بدن خود انجام دهید. سوراخ هایی که روی بدن ایجاد می شوند به مراقبت نیاز دارند. چرا که احتمال عفونت به وسیله این سوراخ ها افزایش پیدا می ‌کند و نتیجه عمل را مختل می سازند. مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک برای حفظ نتیجه اهمیت زیادی دارد. پیش از عمل لیپوماتیک مطمئن شوید که مواردی مانند داروهای مسکن که به وسیله پزشکی تجویز می ‌شوند در اختیار شما قرار دارند.

معرفی مراقبت های بعد از عمل زیبایی لیپوماتیک

برخی از مهمترین نکات مراقبتی پس از جراحی و عمل لیپوماتیک عبارت است از :

  1. شما ده روز اول بعد از لاغری با پیکرتراشی حتما از داروهایی که پزشک تجویز می ‌کند استفاده کنید بسیار مهم است. داروهای آنتی بیوتیک مهم‌ ترین و اصلی‌ترین داروهایی هستند که پزشک تجویز می نماید.
  2. استفاده کردن از گن های مخصوص بعد از عمل لیپوماتیک اهمیت زیادی دارد. شما باید در هر زمان به جز زمانی که می ‌خواهید دوش بگیرید گن های مخصوص را بپوشید. گن های مخصوص تورم بدن شما را کاهش می دهند و همچنین روند بهبودی تان را افزایش می دهند. پزشک بعد از بررسی های لازم زمانی که دیگر نیازی به پوشیدن گن ندارید را به شما می گوید.
  3. نکته بعدی که بعد از عمل لیپوماتیک باید به آن دقت داشته باشید این است که هر دو ساعت یکبار حرکت نمایید تا از ایجاد انواع لخته های خون در بدن خود جلوگیری نمایید. حرکت بدن به مایعات بدنتان کمک می‌ کند تا جریان داشته باشند.
  4. نکته بعدی پس از جراحی لیپوماتیک این است که، به مدت دو هفته بعد از عمل به دریا، استخر، وان و …. نروید. در صورتی که آب به سوراخ های ایجاد شده روی بدن نفوذ پیدا کند امکان دارد دچار عفونت شوید. بر همین اساس جهت جلوگیری از عفونت باید از رفتن به مکان هایی که نام بردیم به طور جدی خودداری کنید.
  5. بسته به نظر پزشک باید پانسمان های بیرونی خود را ۲۴ الی ۷۲ ساعت پس از عمل لیپوماتیک خارج نمایید. برش های ایجاد شده روی بدن امکان دارد که باز باشند یا با بخیه بسته شوند. نوارهای استریل باید توسط جراح از بدن خارج شوند.
  6. برخی افراد عمل جراحی ابدومینوپلاستی را همزمان با لیپوماتیک انجام میدهند. کبودی پس از عمل لیپوماتیک طبیعی می باشد. اما باید این کبودی حدود ۱۰ الی ۲۱ روز فروکش نماید. اگر می خواهید نتیجه عمل خود را ببینید باید ۳ الی ۴ ماه صبر کنید.
  7. نوشیدن آب و همچنین مصرف سبزیجات و میوه ها کمک می کند که التهاب و کبودی تان کاهش پیدا کند. در ۲۴ ساعت اول عمل لیپوماتیک باید استراحت مطلق داشته باشید.

اهمیت ورزش بعد از جراحی لیپوماتیک

ورزش پس از جراحی لیپوماتیک یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه نمایید. بعد از اینکه زخم های شما به صورت کامل بهبود پیدا کرد ورزش کردن گزینه مناسبی است تا اندام خود را حفظ کنید. بسیاری از افراد بر این باورند که پس از انجام دادن لیپوماتیک دیگر نیازی نیست که ورزش کنند. اما باید بدانید که اگر ورزش نکنید و فعالیت خود را کمتر نمایید چربی های بدن تان افزایش پیدا می کنند.

اهمیت کنترل وزن بعد از عمل زیبایی لیپوماتیک

کنترل وزن بعد از عمل لیپوماتیک یکی از مواردی است که بسیار مهم می باشد. از جمله باورهای غلطی که در مورد عمل پیکرتراشی وجود دارد این است که افراد فکر می کنند انجام دادن این روش موجب می‌ شود تا همیشه وزن ایده آل و ثابت داشته باشند. ولی این تصور غلط است، اگر وزن خود را با رژیم غذایی مناسب و ورزش های اصولی کنترل نکنید بعد از مدتی شاهد افزایش وزن خود خواهید بود. بنابراین مراقبت هایی که پزشک در مورد کنترل وزن تایید می کند را باید رعایت نمایید.

فراموش نکنید که باید به مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک توجه نمایید تا وزن تان به سابق باز نگردد. رژیم غذایی مناسب بعد از عمل لیپوماتیک به دوران بهبودی شما کمک می کند. می توانید با خوردن غذاهایی که آبکی هستند و همچنین میوه ها و سبزیجات بدن خود را هیدراته نگه دارید. توصیه می‌کنیم که از مصرف نوشیدنی های کافئین دار، مشروبات الکلی دخانیات و غیره خودداری کنید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر کامبیز ایزدپناه به آدرس  www.drkambizizadpanah.com   مطرح کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط