۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱

هزینه های گزاف آمریکا برای محافظت از دو قاتل سردار سلیمانی

منابع خبری گزارش داده‌اند دولت فدرال آمریکا دو میلیون و صد و هفتاد و پنج هزار دلار در ماه برای محافظت از دو مقام سابق آمریکایی که در ترور سردار سلیمانی نقش داشته‌اند هزینه می‌کند.

هزینه های گزاف آمریکا برای محافظت از دو قاتل سردار سلیمانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، یک نشریه آمریکایی گزارش داده دولت فدرال آمریکا به طور تقریبی دو میلیون و صد و هفتاد و پنج هزار دلار در ماه از دو مقام پیشین آمریکایی که در ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند هزینه می‌کند.

پایگاه «واشنگتن‌اگزماینر» امروز جمعه (۲۰ اسفند/۱۱ مارس) گزارش داده وزارت خارجه آمریکا در گزارش مورخ ۱۴ فوریه خود که تقدیم کنگره شده به هزینه‌های سنگین حفاظت از دو مقام دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اشاره کرده است.

در این گزارش که به رویت «واشنگتن‌اگزماینر» رسیده هزینه محافظت از «برایان هوک»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ۱۷۵ هزار دلار در هر ماه و برای «مایک پامپئو»، وزیر خارجه سابق آمریکا، ۲ میلیون دلار در هر ماه برآورد شده است.

واشنگتن‌اگزماینر تصریح کرده که این دو مقام به دلیل تهدیدهای جهانی که از سوی ایران علیه آنها وجود دارد تحت حفاظت قرار گرفته‌اند. به نوشته این پایگاه خبری، پامپئو و برایان هوک تنها کسانی نیستند که با چنین تهدیدی مواجه هستند.

در گزارش ۱۴ فوریه وزارت خارجه آمریکا ادعا شده بعید است که تهدیدهای ایران علیه مایک پامپئو و برایان هوک به زودی از بین بروند. بر عکس، در این گزارش تصریح شده که انتظار می‌رود هزینه‌ها برای محافظت از این دو مقام سابق در آینده، بر اساس ارزیابی‌های موجود از تهدیدها و نیاز به تدابیر امنیتی بیشتر، روند افزایشی داشته باشند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط