۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

سلامت

هزال برای لاغری | اطلاعاتی درباره قرص هزال

هزال، داروی طبیعی حاوی زیره سیاه، مرزنجوش، سداب، زنیان، رازیانه، اشق و لاک مغسول . هزال به طرق مختلف به تسریع روند کاهش وزن کمک می کند.

هازال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، قرص هزال یکی از راه های لاغری بین مردم است. قرص هزال طرفداران خاص خودش را دارد. ولی اینکه آیا  قرص هزال مفید است یا نه، عوارض این قرص جبران پذیر است یا نه را در ادامه اخبار اندیشه معاصر مشاهده میکنید. برای دیدن جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید.

قرص هزال چیست؟

قرص لاغری هزال یکی از انواع قرص های لاغری و از داروهای کاهش وزن است که در ایران تولید می‌شود و بنا بر اظهارات سازندگان، ترکیبات کاملا گیاهی آن هیچ ضرری برای بدن ندارد. این قرص از ترکیبات گیاهی مانند زنیان، رازیانه، سداب، زیره سیاه، مرزنجوش، اشق، لاک مغسول و غیره تشکیل شده‌است. این قرص متابولیسم بدن شما را افزایش می‌دهد و در عین حال اشتهای کاذب شما را کاهش می‌دهد. با این مکانیسم این قرص به لاغری ۲-۵ کیلویی در ماه منجر می‌شود.

هازال

هازال

قرص هزال برای چه سنی است

مسلم است که قرص‌های لاغری و به طور کلی داروهای افزایش یا کاهش وزن صرفا برای بزرگسالان مجازند. کودکان زیر ۱۲ سال به هیچ وجه نباید این قرص‌ها را بخورند. در ضمن بهتر است افراد بالای ۵۰ سال نیز از خوردن آن اجتناب کنند. بهترین زمان مصرف قرص هزال نیم ساعت قبل از وعده ناهار و شام است؛ یعنی دو عدد قرص در هر روز باید بخورید. هرچند باز هم تاکید می‌کنیم که به هیچ وجه بدون نظر متخصص این قرص و قرص‌های مشابه را مصرف نکنید.

 از چه گیاهان دارویی تشکیل شده است؟

قرص لاغری هزال از ترکیب گیاه رازیانه، زیره سیاه، زنیان، سداب، بوره ارمنی، مرزنجوش و اشق تهیه می‌شود. این گیاهان دارویی دارای خواص چربی سوزی و کمک کننده به کاهش وزن هستند. از دیگر ترکیبات تشکیل دهنده قرص لاغری هزال می‌توان به آنتول، لینالیل استات، کارواکرول، تیمول، منتول و لیمونن اشاره کرد که از جمله مواد شیمیایی موثر در این قرص لاغری می‌باشد. همانطور که می‌بینید این قرص آنقدرها هم که ادعا می‌شود گیاهی نیست!

قرص لاغری هزال چه فوایدی دارد؟

ترکیبات گیاهی حاوی این قرص عملکرد بخش‌های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار داده و بهبود می‌بخشد. به‌طور کلی، مصرف این قرص فواید زیر را به همراه دارد:

کالری‌سوزی و از بین بردن چربی‌های اضافی
کاهش سطح کلسترول و تری‌گلیسیرید خون
کاهش اشتها
کاهش جذب قند در بدن
تجزیه و دفع بهتر چربی‌ها
رفع احساس تنبلی و خستگی و بهبود نشاط و سرحالی در افراد

پاکسازی بدن
تقویت‌کننده معده

آیا می توان همیشه آن را مصرف کرد؟

با توجه به کاهش ۲ تا ۵ کیلویی در هر ماه با مصرف قرص هزال، بهتر است مدت مصرف این قرص دو تا سه ماه باشد تا آسیب جدی به بدن وارد نشود.

عوارض گیاهان دارویی استفاده شده در قرص هزال

اگر به هویج، کرفس، ریحان، نعناع، مریم گلی، اسطوخودوس و پونه کوهی حساسیت و آلرژی دارید، ممکن است بدن شما نسبت به رازیانه یا مرزنجوش موجود در قرص حساسیت نشان دهد. در صورتی که مبتلا به بیماری‌های کبدی و هپاتیت، انسداد روده یا دستگاه ادراری، سنگ صفرا، تشنج، فشار خون و خونریزی و زخم معده هستید، پیش از شروع مصرف این دارو با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. این قرص از رازیانه، زیره سیاه، زنیان، سداب، بوره ارمنی، مرزنجوش و اشق تهیه ‌شده است

حالت تهوع و استفراغ
تپش قلب
لرزش در نواحی مختلف بدن
کاهش شدید قند خون
حساسیت‌های شدید در ناحیه پوست
سرگیجه و سردرد

چه کسانی می‌توانند این قرص را مصرف کنند؟

اگر با مشکلات زیر مواجه هستید، مصرف قرصِ هزال می‌تواند به‌عنوان راه‌حلی به شما پیشنهاد شود:

اضافه وزن زیادی دارید و می‌خواهید وزن‌تان را کم کنید؛
کبد پرچربی دارید؛
فشار خون‌تان بالا است؛
دوست دارید که غذاهای زیادی بخورید؛
در طول روز تنقلات زیادی می‌خورید که وزن‌تان را بیش‌تر می‌کند؛
نمی‌توانید با ورزش کردن، وزن‌تان را کم کنید؛
به‌دنبال تناسب درستِ اندام خود می‌گردید.

چه کسانی نمی توانند از قرص هزال استفاده کنند؟

شواهد نشان می‌دهند که مصرف این قرص لاغری در یک ماه تا ۵ کیلو کاهش وزن به‌دنبال دارد. برخی این کاهش وزن را غیراصولی می‌دانند و ممکن است آسیب روحی و عوارض جسمی جدی به ‌دنبال داشته باشد. از این رو افراد زیر نباید از قرص لاغری استفاده کنند:

خانم‌های باردار
افرادی که طبع گرم و خشک دارند.
افرادی که داروی شیمیایی خاصی مصرف می‌کنند.
افراد مبتلا به دیابت
افرادی که مشکلات معده دارند.
بیماران تیروئیدی.

نظر مصرف کنندگان قرص هزال | دیگران درباره قرص هزال چه می‌گویند؟

به طور کلی نظر مصرف کنندگان قرص هزال مثبت است. افرادی که درباره مصرف قرص هزال نظر داده‌اند، اکثرا عنوان کرده‌اند که این قرص از سایر قرص‌های لاغری عملکرد بهتری دارد. به نظر مصرف‌کنندگان، قرص هزال به فرآیند کاهش وزن سرعت می‌بخشد و باعث ایجاد احساس سیری می‌شود. از طرفی افرادی که طبع سرد داشته‌اند با مصرف قرص لاغری هزال از یبوست رهایی پیدا کرده‌اند و طبعشان به سمت گرمی رفته است. برخی از مصرف‌کنندگان نیز ادعا می‌کنند که به دلیل طبع گرم قرص، میل جنسی تا حد زیادی افزایش می‌یابد. عده‌ای از مصرف‌کنندگان هم ذکر کرده‌اند که قرص هزال با طبعشان سازگار نبوده و مجبور به قطع مصرف شده‌اند.

قرص لاغری بخورم یا نخورم

در این مطلب درباره قرص هزال صحبت کردیم. قرص هزال نوعی قرص لاغری ایرانی است که برای کاهش وزن و چربی‌سوزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گفته سازندگان، قرص هزال کاملا از گیاهان دارویی مثل رازیانه، پونه کوهی، ریحان، زنیان و غیره ساخته شده و به همین دلیل عوارض زیادی ندارد. از خواص قرص هزال علاوه بر موارد مذکور می‌توان به کاهش کلسترول، کاهش تری گلیسیرید، کاهش فشار خون و تقویت معده اشاره کرد؛ اما این قرص را نباید به جای قرص‌های درمان اصلی استفاده کنید.

برخی محققان برای قرص هزال عوارضی مثل کاهش آب بدن و ایجاد حساسیت عنوان کرده‌اند. قرص هزال ممکن است تداخلات دارویی زیادی داشته باشد. بنابراین اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما پیش از خوردن قرص با پزشک متخصص مشورت کنید. قرص هزال یکی از بهترین قرص‌های لاغری موجود در بازار ایران است. برخی این قرص را با قرص فلوردو مقایسه می‌کنند. باید بگوییم که قرص فلوردو بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که علاوه بر چاقی، مشکل کبد چرب یا مسائلی مثل یبوست، اسهال، نفخ و رفلاکس معده دارند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط