۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰

هر روز به این میزان روغن مصرف کنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از بهداشت نیوز،هر روز به این میزان روغن مصرف کنید. باید توجه کرد که مصرف مقدار کافی روغن برای عملکرد صحیح و سلامتی بدن ضروری است؛ البته منظور مصرف روغن‌های سالم و غیراشباع است. هر روز به این ...

هر روز به این میزان روغن مصرف کنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از بهداشت نیوز،هر روز به این میزان روغن مصرف کنید. باید توجه کرد که مصرف مقدار کافی روغن برای عملکرد صحیح و سلامتی بدن ضروری است؛ البته منظور مصرف روغن‌های سالم و غیراشباع است.

هر روز به این میزان روغن مصرف کنید

اگرچه نیازی نیست رژیم‌های افراطی مثل کتوژنیک را که در آن ۸۰ درصد کالری دریافتی از چربی‌ها تامین می‌شود، دنبال کنید، اما باید بدانید که رژیم‌های افراطی مثل رژیم‌هایی که چربی در آن‌ها حذف شده یا به کمترین میزان رسیده، می‌تواند دریافت ویتامین‌های محلول در چربی، یعنی ویتامین‌های A، D، E و K را با مشکل روبرو کند.

هر روز به این میزان روغن مصرف کنید

هر روز به این میزان روغن مصرف کنید

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، بنابراین مصرف میزان متعادلی از روغن‌های با کیفیت در رژیم روزانه لازم و ضروری است. میزان مصرف ۴۴ تا ۷۷ گرم چربی سالم در طول روز برای بدن توصیه شده است که این عدد برای یک رژیم ۲۰۰۰ کالری و با در نظر گرفتن این نکته است که ۲۰ تا ۳۵ درصد کالری دریافتی از چربی تامین شود، است. این میزان چربی شامل تمام چربی‌هایی می‌شود که به صورت نهفته در غذاها،  لبنیات و مغزها وجود دارد.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار