۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳

هرگز این ماده را بعد از کباب کردن روی گوشت قرار ندهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از سلامت نیوز،. احتمالاً در آخر هفته‌ها برای تهیه کباب به سراغ استفاده از دستگاه گریل می‌روید. شاید برگرداندن برگر روی آن برایتان مثل آب خوردن ساده باشد با این حال، می‌توانید بدون اینکه متوج...

هرگز این ماده را بعد از کباب کردن روی گوشت قرار ندهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از سلامت نیوز،. احتمالاً در آخر هفته‌ها برای تهیه کباب به سراغ استفاده از دستگاه گریل می‌روید. شاید برگرداندن برگر روی آن برایتان مثل آب خوردن ساده باشد با این حال، می‌توانید بدون اینکه متوجه شوید، مرتکب یک اشتباه خطرناک بشوید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) در مورد خطرات احتمالی برای سلامتی، به علت قرار دادن این یک مورد روی گوشت بعد از کباب کردن، هشدار داده است. ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید که باید از کدام روش معمول آشپزی اجتناب کنید…

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، بعد از بیرون آوردن از کباب‌پز، هیچ مایعی را که با گوشت خام در تماس بوده، روی غذای خود قرار ندهید.
پختن گوشت خام ریسک خودش را دارد. ممکن است شما فکر کنید که با مراقبت جداگانه از گوشت خام، همه نکات لازم را رعایت کرده‌اید اما مؤلفه‌ی دیگری نیز وجود دارد که ممکن است فراموش کنید. هر مایعی، اعم از ماریناد، سس یا مایعی که با گوشت خام در تماس بوده، هرگز نباید بعد از کباب شدن گوشت روی آن قرار بگیرد. اگر چه ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که بقیه ماریناد خانگی خوشمزه خود را روی گوشت تازه کبابی بریزید، اما این کار خطراتی برای سلامتی‌تان به همراه دارد.
CDC هشدار می‌دهد: مارینادها و سس‌هایی که با آب گوشت خام در تماس بوده‌اند را باید دور بریزید، زیرا این مواد می‌توانند میکروب­‌ها را به غذاهای پخته شده منتقل کنند. اطمینان حاصل کنید که آب [گوشت] با مواد غذایی، ظروف و سطوح دیگر تماس پیدا نکند. استفاده از ظروف تازه برای خارج کردن مواد غذایی از دستگاه گریل و قرار دادن آن‌ها در یک بشقاب تمیز لازم است.

اگر مایعات، همراه گوشت پخته شود، مصرف آن بی‌خطر است
استفاده از مایعی که با گوشت خام در تماس بوده، به شرطی که آن را به همراه گوشت بپزید و به دمای کافی برای از بین بردن باکتری‌ها برسانید، بی‌خطر است. مایعی که به محض پختن گوشت از آن تراوش می‌کند برای مصرف کاملاً بی‌خطر می‌باشد. با این حال، متخصصین هشدار می‌دهند، هر مایعی که با گوشت خام تماس داشته می‌تواند همان باکتری‌های یک قطعه گوشت خام را انتقال دهد، بنابراین باید بااحتیاط با آن رفتار کرد. دستان خود را پس از لمس گوشت یا [مایع] بشویید، آن را مصرف نکنید مگر اینکه در دمای مناسب پخته شده باشد، و سعی کنید آن را با دقت نگهداری کنید تا از آلودگی متقابل جلوگیری شود.

خوردن مایعی که با گوشت خام در تماس است، شما را در معرض مسمومیت غذایی قرار می‌دهد
حتی مقدار کمی از گوشت خام یا آب آن می‌تواند منجر به مسمومیت غذایی شود. در یکی از کشورها، یک بار شیوع قابل توجهی از کامپیلوباکتر وجود داشته است، این باکتری یک عامل بیماری‌زا مرتبط با مرغ خام می‌باشد. دلیل مشترک آن یک سالاد در یک رستوران محلی بود و کارشناسان در ابتدا سرگردان شده بودند. سپس متخصصان هیئت بهداشت و بیماری‌های عفونی کشف کردند که سالاد در قفسه‌ی زیر ظرف جگر خام مرغ قرار داشت. وقتی افراد جگر مرغ را از درون آن ظرف برمی‌داشتند، مقداری از آب آن به سالاد چکه می‌کرد. متخصصان هشدار می‌دهند که مردم باید از این نوع خطرات آگاه باشند. و مهم است که در هنگام فصول گرم این مسئله را بسیار جدی بگیرند.

مراقب آلودگی متقابل سطوح، ظروف، بشقاب‌ها و سایر مواد غذایی باشید
همچنین لازم به یادآوری است که باید گوشت خام و غذاهای دریایی را، در هنگام استفاده، از غذاهای دیگر جدا نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که پس از دست زدن به گوشت خام، دستان خود را کاملاً می‌شویید. علاوه بر این، شما می‌توانید با قرار دادن گوشت قبل از کباب کردن و باقیمانده کباب تا دو ساعت بعد در یخچال خود را ایمن نگه دارید.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار