۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶

هرگز این غذاها ها را نخورید + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، یکی از مهمترین موضوعات برای حفظ سلامتی بدن، داشتن یک رژیم غذایی سالم است. با تغییر سبک زندگی بشر به سمت صنعتی شدن، شاهد وفور مواد غذایی فرآوری شده و سرشار از قند و نمک در بازار هستیم. گرچه این موا...

هرگز این غذاها ها را نخورید + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، یکی از مهمترین موضوعات برای حفظ سلامتی بدن، داشتن یک رژیم غذایی سالم است. با تغییر سبک زندگی بشر به سمت صنعتی شدن، شاهد وفور مواد غذایی فرآوری شده و سرشار از قند و نمک در بازار هستیم. گرچه این مواد غذایی طعم ویژه و لذیذی دارند اما حقیقت آن است که تاثیر مخربی بر سلامتی بدن می‌گذارند.

در این مطلب به ناسالم‌ترین مواد غذایی که باید مصرف آن‌ها را همین امروز متوقف کنید می‌پردازیم:

۱- پیتزا: شاید خوردن تفننی پیتزا مشکلی نداشته باشد اما نباید آن را با پنیر اضافی، گوشت و کالباس فراوان سفارش دهید. بهتر است یک پیتزای کوچک سبزیجات با پنیر کم و یک سالاد مصرف کرده تا کمتر به سلامتی خود آسیب وارد کنید.

۲- چیپس: یکی از مضرات تنقلاتی مانند چیپس این است که نمی‌توانید تنها به خوردن یک تکه از آن اکتفا کنید. بهتر است به جای تنقلات پر ضرری همانند چیپس که دارای چربی بالا و نمک فراوان است، از آجیل‌ها بهره ببرید. ذرت بوداده نیز به دلیل کالری کمتری نسبت به چیپس می‌تواند گزینه جایگزین خوبی باشد.

۳- ماکارونی و پاستا: این ماده غذایی غالباً با آرد تصفیه شده (آرد سفید) تولید می‌شود که فاقد سایر بخش‌های گندم ماندن سبوس است. کمتر کسی به این نکته توجه دارد که آرد سفید در بدن همانند شکر عمل کرده و سریعاً قند خون را افزایش می‌دهد. بهتر است به جای ماکارونی از مواد غذایی تهیه شده از غلات کامل بهره بگیرید.

۴- غلات صبحانه: بسیاری از برند‌های غذایی غلات صبحانه از آرد تصفیه شده و شکر تهیه می‌شوند. بهتر است به جای غلات صبحانه از جوی دوسر بهره بگیرید.

۵- شکلات: یک بسته شکلات سرشار از شکر، چربی‌های ناسالم، و مواد نگهدارنده است. اگر به دنبال شیرینی‌های سالم هستید شکلات تلخ را جایگزین آن کنید.

۶- سیب زمینی سرخ شده: این ماده غذایی سرشار از چربی‌های مضر و کالری بالاست. یک ظرف کوچک سیب زمینی سرخ شده بیش از ۲۳۰ کالری انرژی دارد. این درحالی است که یک سیب زمینی متوسط تنوری تنها ۱۳۰ کالری انرژی دارد. بهتر است از سیب زمینی تنوری به جای سرخ شده استفاده کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار