۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵

هرآنچه لازم است برای خرید هاست بدانید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، با داشتن اطلاعات لازم در مورد هاست، دامنه می‌توانید به راحتی هاست مورد نیاز خود را انتخاب کنید. هاست، فضایی برای بارگذاری و نگهداری اطلاعات و محتوای شما است. بدون هاست، یک وب‌سایت نمی‌تواند در این...

هرآنچه لازم است برای خرید هاست بدانید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، با داشتن اطلاعات لازم در مورد هاست، دامنه می‌توانید به راحتی هاست مورد نیاز خود را انتخاب کنید. هاست، فضایی برای بارگذاری و نگهداری اطلاعات و محتوای شما است. بدون هاست، یک وب‌سایت نمی‌تواند در اینترنت حضور داشته باشد. رایج‌ترین نوع هاست در بین کاربران، هاست لینوکس و هاست ویندوز است. برای انتخاب آن باید اول باید مزایا و کاربرد آن‌ها را به صورت کامل بدانید. در این مقاله سعی کردیم هاست، انواع هاست،‌ به خصوص هاست لینوکس و ویندوز را به صورت کامل برای شما توضیح دهیم تا بتوانید نوع مناسب با نیاز وب‌سایت خود را تهیه کنید. با ما در این مقاله همراه باشید.

هاست چیست؟

هاست به معنای میزبانی‌وب شناخته می‌شود و به معنی سرویسی برای ذخیره‌ و نگهداری اطلاعات یک یا چند وب‌سایت، توسط کاربر است. میزبانی‌وب در یک شبکه با دیگر هاست‌های دیگر پیوند برقرار می‌کند و دارای آدرس IP مخصوص به خود در یک شبکه TCP/IP هستند.

شما می‌توانید با استفاده از هاست، محتوای دلخواه خود را در اینترنت برای کاربران به اشتراک بگذارید. از ویژگی‌های دیگر میزبانی‌وب برای کاربران می‌توان به همیشه روشن، فعال و در دسترس بودن آن،‌ اشاره کرد.

به گفته سایت Dreamhost همه وب‌سایت‌ها روی سرور زندگی می‌کنند. شما فضای سرور را از شرکت ارائه‌دهنده هاستینگ اجاره می‌کنید تا بتوانید از آن برای نگهداری و بارگذاری اطلاعات خود، استفاده کنید. با انجام این اقدام، کاربران می‌توانند در اینترنت، از وب‌سایت شما بازدید کنند.

با رشد هر روزه وب‌سایت شما، نیازهای آن نیز رشد پیدا می‌کند. به همین دلیل است که خرید هاست مناسب یکی مهم‌ترین اقدامات برای راه‌اندازی سایت است.

برنامه‌های میزبانی‌وب، از نظر ارائه و نحوه عملکرد بسیار متفاوت است و شما باید با توجه به نیاز وب‌سایت خود، هاست مورد نظر را تهیه کنید. در ادامه ما شما را با انواع میزبانی‌وب آشنا می‌کنیم، با ما همراه باشید.

انواع هاست

ما سعی داریم انواع هاست را به شما توضیح دهیم تا بتوانید با توجه به نیاز وب‌سایت خود، خرید هاست را انجام دهید:

·         هاست لینوکس

میزبانی‌وب لینوکس، میزبانی‌وب با استفاده از سیستم‌عامل لینوکس، به صورت منابع باز است. منابع باز بودن هاست لینوکس، این امکان را به کاربران می‌دهد تا به هر صورتی که می‌خواهند، در سیستم‌عامل تغییرات را اعمال کنند. زبان‌های برنامه‌نویسی مانند JAVA، Ruby، PHP و … بهترین عملکرد را دارند. خرید هاست لینوکس در دو موقعیت جغرافیایی اروپا و ایران به کاربران ارائه می‌شود.

مزایای میزبانی‌وب لینوکس:

  1. پایداری
  2. امنیت بالا
  3. استفاده از کنترل‌پنل سی‌پنل (Cpanel)
  4. پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی Ruby، Java، PHP

خرید هاست لینوکس برای کسب‌وکارهایی که وب‌سایتی مبتنی بر PHP دارند، مناسب است.

 

هاست ویندوز

میزبانی‌وب ویندوز، میزبانی‌وب با استفاده از سیستم‌عامل ویندوز است. هاست ویندوز توسط شرکت مایکروسافت پشتیبانی می‌شود و از زبان‌های برنامه‌نویسی مانند ASP و net core. پشتیبانی می‌کند. میزبانی‌وب ویندوز در دو موقعیت ایران و اروپا به کاربران ارائه می‌شود.

مزایای میزبانی‌وب ویندوز:

  1. قابل استفاده برای سیستم‌عامل ویندوز
  2. استفاده از کنترل‌پنل پلسک (Plesk)
  3. سازگاری با سایر ابزارهای ویندوز
  4. پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌ویسی .NET core و ASP
  5. کاربری آسان
  6. امنیت بالا

خرید هاست ویندوز برای کسب‌وکارهای تازه‌ و مشاغل بزرگ مناسب است. فناوری بسیاری از کسب‌وکارها، متکی بر ویندوز است و خرید هاست ویندوز، برای این مشاغل نیز مناسب می‌باشد.

·         هاست وردپرس

میزبانی‌وب وردپرس، یکی دیگر از میزبانی‌‌های‌وب است که از قبل پیکربندی شده تا میزبانی وب‌سایت وردپرس را به صورت بهینه انجام دهد. طبق آمار اعلام شده از Dreamhost وردپرس بیش از ۳۰ درصد وب را در اختیار خود دارد. از این میزبانی برای سرعت بخشیدن، بالا بردن امنیت و ساده‌سازی وب‌سایت، استفاده می‌شود.

·         هاست ایمیل

میزبانی‌وب ایمیل، یک نوع دیگر از میزبانی‌های قابل اجرا، توسط سرورهای ایمیل است. هاست ایمیل به آسانی راه‌اندازی می‌شود و قابل اجرا بعد از ایجاد وب‌سایت است. با خرید هاست ایمیل، شما می‌توانید آدرس ایمیل مورد نظر را به صورت سفارشی تنظیم کنید.

·         هاست پرستاشاپ

میزبانی‌وب پرستاشاپ با هدف میزبانی‌وب برای وب‌سایت‌های فروشگاهی به وجود آمده است. پرستاشاپ، ابزار فروشگاه‌ساز برای راه‌اندازی وب‌سایت‌های فروشگاهی آنلاین است. میزبانی‌وب پرستاشاپ کمک می‌کند تا سرعت لود شدن اطلاعات فروشگاه آنلاین شما، در کنار امنیت آن، افزایش پیدا کند.

نکات لازم برای خرید هاست لینوکس و خرید هاست ویندوز

برای خرید هاست لازم است به نکاتی توجه کنید تا بتوانید بهترین میزبانی‌وب را با توجه به نیاز وب‌سایت خود تهیه کنید:

  1. پشتیبانی

ابتدا لازم است، درباره شرکت‌ ارائه‌دهنده میزبانی تحقیق کنید، تا از قوی بودن پشتیبانی مجموعه، اطلاع پیدا کنید. در صورت بروز مشکل در خدمات، نیاز است تا در هر زمان با تیم پشتیبانی شرکت ارائه‌دهنده تماس بگیرید تا با ارائه بهترین راه‌حل ممکن، سوالات شما را در حداقل زمان برطرف کنند.

  1. امنیت

شرکت ارائه‌دهنده میزبانی‌وب شما نیز در برابر تهدیدات آنلاین، آسیب‌پذیر است. قبل از خرید هاست باید از ایمنی‌های لازم شرکت مورد نظر اطمینان پیدا کنید. این موضوع به شما اطمینان می‌دهد که داده‌های شما امنیت لازم را دارند و می‌توانید در هر‌زمان، داده‌های خود را بازیابی کنید.

  1. آپتایم

برای اینکه مشتریان هنگام وارد کردن URL شما با صفحه‌ای فاقد محتوا مواجه نشوند، باید از آپتایم شرکت ارائه‌دهنده مورد نظر، اطمینان پیدا کنید.

  1. بررسی و رتبه‌بندی

شما می‌توانید، به صورت آنلاین نظرات زیادی در مورد ارائه‌دهندگان میزبانی مختلف پیدا کنید که شما را به سمت انتخاب درست، راهنمایی کند. شرکت‌های هاستینگ حتی بر اساس خدمات کلی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند، رتبه‌بندی می‌شوند.

  1. شرایط و ضوابط

شرایط و ضوابط مختلفی برای سرویس هاست وجود دارد و شما باید قبل از پذیرش شرایط، برای شروع استفاده از سرویس و تمامی موارد را به طور کامل بررسی کنید.

  1. بروزرسانی خودکار

پیگیری تک تک به‌روزرسانی‌هایی که باید در وب‌سایت خود انجام دهید، وقت‌گیر است. با cPanel، می‌توانید حساب خود را طوری پیکربندی کنید که به‌محض در دسترس بودن به‌روزرسانی‌ها، نصب به صورت خودکار صورت گیرد.

  1. پهنای باند

پهنای باند شما برای میزبانی وب، میزان ترافیک بازدیدکنندگان و داده‌هایی است که اجازه می‌دهد تا کاربران به وب‌سایت شما، وارد شوند.

اگر تعداد زیادی ویدیو یا داده‌ برای بارگیری دارید، مانند ویدیوها یا تصاویر با کیفیت بالا، پهنای باند بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که شرکت مورد نظر به شما امکان می دهد تا در صورت نیاز، پهنای باند خود را افزایش دهید.

  1. بکاپ‌گیری

پشتیبان‌گیری یا بکاپ‌گیری، یک ویژگی بسیار مهم است که اغلب نادیده گرفته می‌شود و تعداد کمی از شرکت‌های میزبانی آن را ارائه می‌کنند. با بکاپ‌گیری، ارائه‌دهنده میزبانی، شما یک کپی از وب‌سایت و پایگاه داده محتوا را در فواصل زمانی معین ایجاد و در سرور دیگری ذخیره می‌کند.

اگر برای وب‌سایت شما اختلالی ایجاد شود، مانند خرابی سرور، هک یا آتش‌سوزی در مرکز داده، می‌توانید به راحتی سایت خود را از نسخه پشتیبان، بازیابی کنید.

 

 

جمع‌بندی

برای راه‌اندازی وب‌سایت و بارگذاری اطلاعات و محتوای خود در آن لازم است، اقداماتی را انجام دهید که ما در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل تمامی آن‌ها را برای شما توضیح دهیم. در این مقاله شما با خرید هاست و انواع آن به صورت کامل آشنا شده‌اید تا بتوانید میزبانی‌وب مناسب با نیاز خود را تهیه کنید. شما می‌توانید با مراجعه به برتینا خرید هاست لینوکس و ویندوز را با مشاوره کارشناسان مجرب و با سابقه این مجموعه، انتخاب هوشمندی مناسب با نیاز وب‌سایت خود داشته باشید. همچنین با مراجعه به وب‌سایت برتینا می‌توانید از خرید دامنه و دیگر خدمات این شرکت ارا‌ئه‌دهنده بهره‌مند شوید.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط