۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹

هاچستین فردا وارد لبنان می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،آموس هاچستین، فرستاده آمریکا در روند مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اسرائیل فردا (سه شنبه) وارد بیروت خواهد شد و قرار است ساختار جدیدی را برای از سرگیری مذاکرات میان دو طرف که از چند ماه ...

هاچستین فردا وارد لبنان می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،آموس هاچستین، فرستاده آمریکا در روند مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اسرائیل فردا (سه شنبه) وارد بیروت خواهد شد و قرار است ساختار جدیدی را برای از سرگیری مذاکرات میان دو طرف که از چند ماه پیش متوقف شده است ارائه کند.

این سفر بعد از آن صورت می‌گیرد که لبنان در نامه‌ای به سازمان ملل با آغاز استخراج نفت توسط اسرائیل در منطقه اقتصادی وابسته به لبنان مخالفت کرد.

پیش از این لبنان و رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای ازسرگیری مذاکرات اعلام کردند. وزارت انرژی رژیم صهیونیستی نیز هفته گذشته اعلام کرد مذاکرات درباره ترسیم مرزهای دریایی با لبنان در هفته آتی از سر گرفته می‌شود.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان تاکید کرد، این کشور آماده از سرگیری مذاکرات در چارچوب حفظ حقوق و حاکمیت خود است.

منابع آگاه اعلام کردند، فرستاده آمریکا احتمالاً شامگاه سه شنبه یا صبح چهارشنبه وارد بیروت می‌شود. وی درباره ساختار جدید مذاکرات با مسئولان اسرائیلی صحبت کرده است و قرار است جزئیات آن را به مقامات لبنانی اعلام کند.

فرستاده آمریکا اکتبر به بیروت سفر کرد و آمادگی دولت این کشور برای کمک به دو طرف برای حل مسئله ترسیم مرزهای دریایی را اعلام کرد.

وی قرار است با میشل عون، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، نبیه بری، رئیس پارلمان و وزرای خارجه و انرژی نیز صحبت کند. هدف از این سفر بررسی راهکاری است که به دو طرف اجازه استخراج گاز از مناطق مورد مناقشه را بدهد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار