۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

نیمار در کدام تیم است | بیوگرافی نیمار

نیمار در کدام تیم بازی میکند و از کجا به اینجا رسیده است؟

نیمار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور (به پرتغالی برزیل: Neymar da Silva Santos Júnior) (زادهٔ ۵ فوریهٔ ۱۹۹۲) که با نام نیمار جونیور یا به شکل ساده‌تر نیمار شناخته می‌شود برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

اطلاعات کلی نیمار

بازیکن فوتبال اهل برزیل است که برای باشگاه الهلال بازی می‌کند. او یکی از بهترین بازیکنان جهان و از بهترین بازیکنان برزیلی تمام ادوار به شمار می‌رود  که با توانایی بالای گلزنی و مهارت‌های دریبل تکنیکی و کنترل توپ در فوتبال به شهرت رسید. او یکی از چهار بازیکنی در فوتبال است که در سه باشگاه مختلف، بیش از ۱۰۰ گل را برای هر باشگاه به ثمر رسانده است.

نیمار

نیمار

نیمار اولین بازی حرفه‌ای خود را در ۱۷ سالگی برای سانتوس انجام داد و در این باشگاه به عنوان یک بازیکن با استعداد به شهرت رسید. او در دو قهرمانی پائولیستا (لیگ حرفه‌ای ایالت سائوپائولو)، یک قهرمانی جام حذفی برزیل و یک قهرمانی کوپا لیبرتادورس در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ نقش داشت و دو بار پیاپی در این سال‌ها بهترین بازیکن سال آمریکای جنوبی شد. او سپس در سال ۲۰۱۳ به باشگاه بارسلونا پیوست و در آن‌جا بخشی از مثلث هجومی معروف MSN را در کنار لیونل مسی و لوئیس سوارز تشکیل داد که سه‌گانه قاره‌ای لا لیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا را در فصل ۱۵–۲۰۱۴ کسب کردند. او در ۳ اوت ۲۰۱۷ با قراردادی به مبلغ ۲۲۲ میلیون یورو به پاری سن ژرمن انتقال یافت که او را به گران‌ترین بازیکن کل تاریخ فوتبال تبدیل کرد. او با پاری سن ژرمن چهار قهرمانی در لیگ ۱ فرانسه را به دست آورد و در اولین فصل حضورش (۱۸–۲۰۱۷) به عنوان بهترین بازیکن لیگ ۱ انتخاب شد.

نیمار در ردهٔ ملی از زمان اولین بازی ملی‌اش در ۱۸ سالگی تاکنون، با ۷۹ گل در ۱۲۶ بازی، بهترین گلزن ملی برزیل است. او در زمان حضور در تیم ملی جوانان برزیل به این تیم در قهرمانی جوانان آمریکای جنوبی کمک کرد و بهترین گلزن این جام شد. او در جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۳ نیز ضمن انتخاب به عنوان بهترین بازیکن و برندهٔ توپ طلای این جام، برزیل را به قهرمانی رساند اما جام جهانی ۲۰۱۴ را به دلیل مصدومیت نیمه‌کاره رها کرد. او همچنین به عنوان کاپیتان، با تیم ملی زیر ۲۳ سال برزیل در المپیک ۲۰۱۶ ریو به قهرمانی رسید. او کوپا آمریکا ۲۰۱۹ را هم به دلیل مصدومیت از دست داد اما به عنوان بهترین گلزن کوپا آمریکا ۲۰۲۱ با برزیل نایب‌قهرمان شد.

نیمار دو بار در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ در رده‌بندی توپ طلا، به عنوان سومین بازیکن سال جهان انتخاب شد. در سال ۲۰۱۱ جایزه پوشکاش فیفا را به دلیل یک گل انفرادی تحسین‌شده کسب کرد. او در خارج از فوتبال، یک شخصیت ورزشی مشهور و از پردرآمدترین ورزشکاران جهان است. مجله تایم در سال ۲۰۱۷، نیمار را جزو ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار جهان معرفی کرد و در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مجله‌های فرانس فوتبال و فوربز، او را سومین ورزشکار پردرآمد جهان دانستند

باشگاه‌ها

نیمار پس از درخشش در تیم نوجوانان سانتوس، در سال ۲۰۰۹ با قراردادی رسمی به تیم بزرگسالان منتقل شد و اولین بازی حرفه‌ای خود را در ۷ مارس ۲۰۰۹ به انجام رساند. وی در دومین بازی خود برای سانتوس اولین گل خود را نیز به ثمر رساند و در اولین فصل حضور خود موفق شد در ۴۸ بازی، ۱۴ گل را وارد دروازه حریفان کند. در فصل ۲۰۱۰ نیمار عملکرد درخشانتری در سانتوس از خود نشان داد و همن امر سبب شد تا پیشنهادات متعددی از اروپا دریافت کند، اما او به فوتبال خود در برزیل ادامه داد. فصل ۲۰۱۱ برای نیمار فصل شهرت بود؛ او در این فصل با سناتوس قهرمان جام لیبرتادورس شد و توانست جایزه پوشکاش ۲۰۱۱ و مرد سال فوتبال آمریکای جنوبی را از آن خود کند. نیمار در ۳ ژوئیه ۲۰۱۳ با قراردادی که در ابتدا ۵۷ میلیون یورو اعلام شده بود، به مدت ۵ فصل رسماً به تیم بارسلونا اسپانیا پیوست. او در ۲۱ اوت همان سال، اولین گل خود را برای این باشگاه در بازی رفت در سوپرکاپ اسپانیا مقابل اتلتیکو مادرید به ثمر رساند و در اولین حضور در ال کلاسیکو موفق به گلزنی شد. نیمار در فصل اول حضور در بارسلونا موفق به کسب سوپر کاپ اسپانیا شد، اما در فصل دوم خود یعنی فصل ۱۵-۲۰۱۴ توانست قهرمانی لالیگا، قهرمانی کوپادل‌ری، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، قهرمانی سوپر کاپ اروپا و قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را بدست آورد. در فصل ۱۶-۲۰۱۵ نیمار مجدداً همراه با بارسلونا لالیگا و جام حذفی این کشور را فتح کرد، اما در فصل آخر حضور خود تنها موفق به یک قهرمانی در جام حذفی اسپانیا شد. پس از حضور درخشان در بارسلونا، نیمار در یک انتقال جنجالی در ۳ اوت ۲۰۱۷ با مبلغ ۲۲۲ میلیون یورو از این تیم به باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه انتقال یافت و به عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال لقب گرفت. نیمار تاکنون در سه فصل حضور خود در پاری سن ژرمن موفق به کسب سه قهرمانی لیگ فرانسه و دو قهرمانی جام حذفی این کشور شده است.

تیم ملی فوتبال برزیل

نیمار برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ و هنگامی که هنوز در تیم جوانان سانتوس توپ می‌زد به تیم ملی زیر ۱۷ ساله‌های برزیل دعوت شد و ۳ بازی نیز برای این تیم به انجام رساند. وی که سابقه بازی برای تیم ملی امید برزیل را نیز در کارنامه دارد، در ۱۰ اوت ۲۰۱۰، در سن ۱۸ سالگی اولین بازی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ایالات متحده آمریکا انجام داد و در همین بازی نیز اولین گل ملی خود را به ثمر رساند. وی همچنین با پیراهن تیم ملی فوتبال برزیل موفق شد در سال ۲۰۱۳ قهرمان جام کنفدارسیون‌ها شود. وی تاکنون که ۲۹ سال سن دارد بیش از صد بازی ملی برای برزیل به انجام رسانده است و در این تعداد بازی تاکنون بیش از ۶۰ گل به ثمر رسانده است.

نیمار به الهلال پیوست

ستاره برزیلی پاری‌سن‌‍‌ژرمن به الهلال عربستان پیوست.

نیمار جونیور، مهاجم برزیلی فصل قبل پاری‌سن‌ژرمن فوتبال اروپا را ترک کرد و با عقد قرارداد رسمی راهی عربستان شد و با رقمی هنگفت به الهلال پیوست.

قرارداد او تا سال ۲۰۲۵ اعتبارد و هیچ گزینه‌ای برای تمدید درج نشده است. قرارداد دوساله و به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار برای این دو سال خواهد بود که البته ممکن است با آپشن‌های موجود تا ۴۰۰ میلیون دلار نیز افزایش پیدا کند.

خوان لاپورتا، رییس باشگاه بارسلونا، برای بردن نیمار به این تیم با باشگاه فرانسوی به توافق رسیده بود ولی نیمار در پاسخ به پیشنهاد بارسا اعلام کرد تا زمانی که ژاوی سرمربی این تیم است، لباس آبی‌ – اناری‌ها را نخواهد پوشید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط