۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳

نگهداری انواع شیرینی ها

انواع شیرینی های خشک و‌ تر هر یک نیاز به شرایط خاص خود برای نگهداری دارند. ما در این مطلب نکاتی مهم در مورد شیوه های نگهداری شیرینی خشک و‌ تر را برای شما آورده ایم. همراه ما باشید.

نگهداری انواع شیرینی ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تشخیص خشک یا‌ تر بودن شیرینی‌ها کار راحتی اسـت و بیشتر از روی ظاهر میتوانید بـه خوبی تشخیص بدهید کـه یک شیرین خشک اسـت یا تر.

 

انواع شیرینی ها

– شیرینی تر

بیشتر شیرینی‌های‌‌ تر از لایه‌های‌ خامه‌ای درست شده‌اند و برای نگهداری از آن‌ها در شرایط خاصی باید باشند. نان خامه ای و رولت از جمله شیرینی های تر می باشند.

 

– شیرینی خشک

نوعی دیگر کـه شیرینی ها شیرینی خشک نام دارد رطوبت خیلی کمی دارند و نگه داری از آن‌ها راحت اسـت. بعضی از شیرینی های خشک عبارتند از شیرینی گل محمدی، شیرینی زبان، شیرینی مربایی، شیرینی دانمارکی، شیرینی آرد نخودچی و…

 

شیوه نگهداری شیرینی های تر

همان گونه که می دانید، انواع شیرینی خامه ای دارای مقدار زیادی خامه و تخم مرغ هستند و هر دوی این مواد اولیه؛ ماندگاری کمی دارند و خیلی سریع فاسد می شوند. چون سطح آلودگی خامه و تخم مرغ بالاست. این به این معنی است که بسیار زود فاسد می شوند و در نهایت مسمومیت برای ما به وجود می آورند. چون رطوبت شیرینی های خامه ای زیاد است.  نباید این شیرینی ها را اصلا در دمای اتاق نگهداری کرد. بهترین راه برای نگهداری از شیرینی های خامه ای این است که آن ها را در دمایی پایین تر از دمای خانه، نگهداری کرد.

 

شیرینی تر را نباید برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد حتی چنانچه در یخچال باشد.

 

مدت زمان نگهداری از شیرینی تر حدود ۲۴تا ۷۲ساعت می باشد و چنانچه بیشتر از این مدت نگهداری شود فاسد می شود. چون سالمندان سیستم ایمنی پایینی دارند و یا کودکان از مصرف کردن شیرینی تر فاسد شده دچار مسمومیت های خطرناک می شوند.

 

چنانچه می خواهید شیرینی ها را با همان جعبه در یخچال نگهداری کنید، می توانید نخست یک سلفون روی جعبه کشیده و مجددا در جعبه را روی آن بگذارید.

 

نگهداری انواع شیرینی ها, روش نگهداری انواع شیرینی ها,راههای نگهداری انواع شیرینی ها

نگهداری شیرینی تر

 

شیوه نگهداری شیرینی خشک

رطوبت کمتر شیرینی خشک نسبت به شیرینی تر، علت ماندگاری بیشتر آن است. شیرینی خشک را می توان ۲-۱ هفته بیرون از یخچال و در جای خنک نگهداری کرد. همینطور می توان به مدت یک ماه در فریزر نگهداری کرد.

 

البته باید دقت کرد که هر چقدر مدت زمان نگهداری شیرینی خشک کوتاه تر باشد، بهتر است، چون احتمال اکسید شدن روغنی که در تهیه آن به کار می رود، در طولانی مدت بالا می رود، پس به اندازه نیاز شیرینی خریداری کنید.

 

یکی از شیوه های افزایش مدت ماندگاری شیرینی، به ویژه شیرینی های عید، این است که در ظروف در دار نگهداری شوند. برای این کار شیرینی ها را به صورت ردیفی در کنار هم قرار دهید و برای پیشگیری از چسبیدن شیرینی ها به یکدیگر و خرد شدنشان هم می توانید ورقه ای از کاغذ روغنی بین ردیف های بالا و پایین بگذارید آنگاه برای مدت کوتاه در یخچال بگذارید تا شیرینی تازه تر بماند.

 

نگهداری طولانی مدت شیرینی خشک سبب مسمومیت نمی شود، ولی به جز اینکه تازگی خود را از دست می دهد، به علت اکسید شدن روغن در همه گروه های سنی، می تواند حداقل پیدایش مشکلات گوارشی را به دنبال داشته باشد.

 

نگهداری انواع شیرینی ها, روش نگهداری انواع شیرینی ها,راههای نگهداری انواع شیرینی ها

نگهداری شیرینی خشک

 

نکاتی درباره نگهداری شیرینی خشک و ‌تر

– یکی از نکات خیلی مهم در نگه داری شیرینی خشک و‌ تر این اسـت کـه باید شیرینی ها را از جای نمدار دور نگه دارید. رطوبت محیط برای شیرینی خشک و‌ تر زیان آور بوده و محل مناسب برای نگه داری از شیرینی‌ها،‌ فضای خشک و خنک اسـت.

 

– تغییر شکل و خرد شدن شیرینی‌ها هم یک نوع خرابی به حساب می آید. هنگامی که شیرینی‌ها را روی هم می‌چینید سعی کنید از از ورق‌های‌ کاغذ روغنی استفاده کنید و این ورق‌ها را میان ردیف‌ها قرار بدهید. دیگر شیرینی‌ها خرد نمیشوند و بـه هم نمی‌چسبند.

 

– در خصوص نگهداری از شیرینی ها باید دقت کرد که نباید در دمای بسیار بالا و زیر تابش نور خورشید نگهداری شوند چون فاسد می شوند و ماندگاری شیرینی های خشک از یک تا دو هفته می باشد.

 

نگهداری انواع شیرینی ها, روش نگهداری انواع شیرینی ها, شیوه نگهداری انواع شیرینی های خشک و‌ تر

نگهداری انواع شیرینی ها

 

نگهداری کیک های ساده

– چنانچه می خواهید باقیمانده کیک خود را نگه دارید، طوری که همچنان تازه بماند، باید برای کیک های معمولی یک قطعه نان را آب بزنید و همراه با آن در جعبه بگذارید و در یخچال بگذارید. رطوبت نان سبب می شود کیک شما تازگی خود را حفظ کند.

– برای نگهداری کیک در داخل یخچال حداکثر سه روزه باید از یخچال خارج و استفاده شود، کیک را داخل یک نایلون پیچیده هواگیری نمودهه و در داخل یک ظرف در یخچال بگذارید. چنانچه نایلون به صورت کامل هواگیری نشود، کیک خشک می شود و چناچه داخل ظرف دربسته نباشد، بوی یخچال را جذب می کند.

 

– اگر برای مدت طولانی مثلا یک ماه قصد نگهداری کیک در فریزر را دارید، بعد از خنک شدن کیک، آن را درون فویل آلومینیمی نازک بپیچید به گونه ای که هوا داخل آن نباشد. داخل یک کیسه پلاستیکی بگذارید و در فریزر قرار دهید. کیک درون فریزر کاملا مستعد خرد شدن و شکسته شدن است. پس مواظب باشید که به آن ضربه نخورد.

 

نگهداری کیک میوه ای

برای تازه نگه داشتن کیک میوه ای، چند تکه سیب کنار کیک قرار دهید و آن را در یخچال بگذارید.

 

نگهداری کیک خامه ای

برای تازه نگه داشتن کیک خامه ای، باید آن را در جعبه اش بگذارید و جعبه را داخل کیسه پلاستیک گذاشته در آن را محکم ببندید و در یخچال بگذارید. کیک خامه‌ای درون فریزر هم تازه می‌ماند.

 

کیک های خامه ای تزیین شده را پیش از برش خوردن، مستقیما می توانید در یخچال نگهداری کنید. ولی بعد از برش خوردن، چنانچه مستقیما در یخچال قرار بگیرند، کیک آنها خشک میشود. بنابراین روی سطح برش خورده کیک سلفون بکشید.

 

نگهداری انواع شیرینی ها, روش نگهداری انواع شیرینی ها,نگهداری شیرینی خامه ای

نگهداری شیرینی خامه ای

 

نگهداری کیک با روکش فوندانت

برای خشک نشدن کیک هایی با روکش فوندانت آنها را کاور کرده و در یخچال قرار دهید.

 

نگهداری شیرینی نارگیل

شیرینی نارگیل به شدت خشک است و شیوه نگهداری از آن خیلی مهم است. چنانچه در جای مرطوب زندگی می کنید، شیرینی ها را در ظرف در بسته و در دمای محیط نگهداری کنید و اگر در جای خشک زندگی می کنید، شیرینی ها را در کیسه قرار داده و سپس در ظرف دردار قرار بدهید. شیرینی نارگیلی تا یک هفته ماندگاری دارد.

 

شیوه تازه نگهداشتن بیسکویت ها

برای اینکه بیسکویت ها تازه بمانند و بافت ترد و شکننده خود را حفظ کنند آن ها را در ظرف های غیر پلاستیکی بگذارید و چند حبه قند را داخل جعبه بیسکوییت قرار دهید.

 

روی ظرف را سلفون کشیده، آنگاه در ظرف را محکم ببندید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار