۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵

نگرانی پرسپولیس در مقتدرترین شاکله چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از شفقنا، پرسپولیس از همه نظر به تیمی باکیفیت تبدیل شده است و همین تیم با کم ترین تغییرات برای فصل بعد هم  در لیگ برتر و هم در آسیا شانس قهرمانی خواهد داشت. به گزارش شفقنا ورزشی، پرسپولیس در...

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل النصر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از شفقنا، پرسپولیس از همه نظر به تیمی باکیفیت تبدیل شده است و همین تیم با کم ترین تغییرات برای فصل بعد هم  در لیگ برتر و هم در آسیا شانس قهرمانی خواهد داشت.

به گزارش شفقنا ورزشی، پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی بازی بسیار خوبی را برابر هوادار به نمایش گذاشت و توانست با نتیجه سه بر یک به پیروزی دست پیدا کند تا حریف استقلال در بازی فینال شود.

پرسپولیس در هفته های اخیر نمایش بسیار خوبی داشته است و با تغییری که یحیی در میانه میدان داد و البته بازگشت دو بازیکن مصدوم و اوج گیری مهدی ترابی قهرمانی در لیگ برتر را به دست آوردند و در جام حذفی هم به فینال راه پیدا کرده اند.

پرسپولیس با شاخصه های که در زیر درباره آنها صحبت خواهیم کرد در بهترین روزهای  خود به سر می برد و یحیی با حفظ شاکله و اسکلت تیم کنونی می تواند در فصل بعد هم خیال خود را راحت کند.

اقتدار در خط دروازه و استحکام در خط دفاعی

بیرانوند در دیدار برابر هوادار بار دیگر شایستگی های خود را نشان داد. او توانست ضربه پنالتی مسعود شجاعی را به خود به خوبی و زیبایی هر چه تمام تر مهار کند و نشان دهد که در گرفتن ضربات پنالتی تبحر خاصی دارد.

زوج پورعلی گنجی و گولسیانی مثل همیشه در هوا بسیار مسلط هستند و در زمین هم به خوبی در کنار انجام وظایف دفاعی در بازیسازی هم شرکت می کنند. دانیال اسماعیلی فر در کارهای هجومی بسیار خوب است و بدون حاشیه به بهترین شکل ممکن وظایف دفاعی و هجومی خود را انجام می دهد.

پرسپولیس با حفظ این بازیکنان در خط دفاعی و دروازه می تواند برای فصل بعد هم حرف های زیادی برای گفتن چه در لیگ ایران و چه در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

تنها نگرانی که پرسپولیس در خط دفاعی دارد سن و سال بالای دو مدافع میانی یعنی پورعلی گنجی و گولسیانی است که به نظر می رسد که یحیی به دنبال جذب یک مدافع جوان است.

زیبا شدن خط میانی

می توان بهترین تصمیم یحیی را در نیم فصل دوم و بعد از شکست برابر سپاهان اضافه کردن سروش رفیعی به خط میانی دانست. سروش طراوت و زیبایی خاصی به خط میانی پرسپولیس داده است و با  آمدن او سرخ پوشان در همه بازی های خود به پیروزی دست پیدا کرده اند. زوج سروش و سرلک در دیدار برابر هوادار عملکرد بسیار خوبی داشتند.

سوپر من پرسپولیس

وحید امیری باوجود آنکه بالای ۳۰ سال سن دارد اما این روزها در اوج دوران فوتبالی خود به سر می برد. امیری بسیار پرتلاش تر و جنگنده تر از قبل ظاهر می شود و انگار بستن بازوبند کاپیتانی باعث شد تا انگیزه او چند برابر شود. یحیی گل محمدی این بار از امیری در پست اصلی خود استفاده می کند.

این بازیکن باتجربه در همه جای زمین دیده می شود و بسیار پرتلاش و موثر بازی می کند. آرامش خاصی که وحید امیری دارد باعث شده تا توپ گرفتن از او بسیار سخت شود. او برابر هوادار از بهترین ها بود و بار دیگر شایستگی های خود را در پرسپولیس نشان داد.

ضد حمله های وحشتناک پرسپولیس

سرانجام برنامه های یحیی گل محمدی برای خط حمله پرسپولیس جواب داد. از یک طرف مهدی ترابی به اوج برگشت و از طرف دیگر هم سعید صادقی همان بازیکن آماده فصل قبل گل گهر برای پرسپولیس شده است. این دو بازیکن با سرعت و تکنیک و هوش بالایی که دارند می توانند در ضد حملات کمک  بسیار زیادی به پرسپولیس کنند و دروازه هر تیمی را تهدید کنند.

ترابی و صادقی این روزها بسیار روی فرم و آماده هستند و کمک زیادی به پرسپولیس در بازی فینال و البته فصل بعد خواهند کرد.

و اما نباید در خط حمله از نقش موثر عیسی آل کثیر چشم پوشی کرد که او  هم به شرایط ایدآل خود برگشته است و توانست در دیدار برابر هوادار هم موقعیت گل خلق کند و هم در نهایت گلزنی کند.

مثلث ترابی، آل کثیر و صادقی باعث شده تا پرسپولیس روی هر ضد حمله ای بوی گل بدهد.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط