۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹

نکات طلایی برای ست کردن سرویس اتاق خواب ویژه خاص پسند ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تخت خواب، بالش ها، لامپ ها، میز های پا تختی و غیره. چه یک طراح داخلی مشتاق باشید یا فقط بخواهید خانه خود را کمی تغییر دکوراسیون دهید؛ اتاق خواب می تواند مکانی چالش برانگیز برای ایجاد حس خوب در طرا...

نکات طلایی برای ست کردن سرویس اتاق خواب ویژه خاص پسند ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تخت خواب، بالش ها، لامپ ها، میز های پا تختی و غیره. چه یک طراح داخلی مشتاق باشید یا فقط بخواهید خانه خود را کمی تغییر دکوراسیون دهید؛ اتاق خواب می تواند مکانی چالش برانگیز برای ایجاد حس خوب در طراحی باشد، زیرا همه چیز باید کاملا دنج و نیز کاربردی باشد.

نگران نباشید؛ در اینجا چند ایده و نکات تزئینی وجود دارد که به شما کمک می کند طراحی اتاق خواب خود بهبود ببخشید.

مطمئن شوید که می توانید به راحتی حرکت کنید

یکی از بهترین راه ‌ها برای دادن فضایی آرام و آرامش ‌بخش به اتاق‌ خواب تان این است که روی سهولت حرکت و رفت و آمد تمرکز کنید، یا اینکه چقدر می ‌توانید بدون احساس خفگی و تنگ بودن فضا، در آن راه بروید.

در صورت امکان، سعی کنید از قرار دادن وسایل اضافی در اتاق خواب خود پرهیز کنید تا برای مثال بین حرکت از کتابخانه به میز مطالعه برای برداشتن کتاب های تان، مانعی نباشد یا میزهای کنار تخت سدی برای رسیدن به تخت خواب تان نباشند.

این امر به ویژه در فضا ها و اتاق های کوچک، که در آن فضا به قدری محدود است که باید مطمئن شوید که می توانید حتی راحت نفس بکشید، خیلی مهم است. اگر با این مشکل یعنی فضای محدود مواجه اید، به فضا های ذخیره سازی اضافی ، مانند کشو های زیر تخت فکر کنید.

وسایل نرم را پخش کنید

همه اتاق خواب ها یک آیتم نرم بزرگ در خود دارند به نام تخت خواب که اغلب نقطه کانونی اتاق است. برای کمک به متعادل کردن نرمی بصری تخت، سعی کنید این نرمی را در یک یا دو مکان دیگر نیز بگنجانید تا در مقایسه با آن، بقیه اتاق بیش از حد “سخت” احساس نشود. پرده های پنجره ها، قالیچه های شگی یا پتو های مخملی راه های عالی برای پخش ظاهر نرم در سراسر اتاق هستند.

به وزن بصری مبلمان خود فکر کنید

در حالی که سهولت حرکت راهی عالی برای قضاوت در مورد شلوغ بودن یا نبودن اتاق خواب شما است، ظاهر آن نیز مهم است. هر مبلمان دارای وزن بصری است. به عنوان مثال، یک تخت خواب بدون تاج از نظر بصری بسیار سبک تر از یک تخت خواب بزرگ با یک تاج تخت پهن و لمسه کوبی شده است.

هنگام انتخاب قطعات مبلمان برای اتاق خواب خود، به وزن بصری هر قطعه فکر کنید. در پلان یک اتاق خواب کوچک، یک تخت خواب سبک و کوچک را انتخاب کنید و در یک اتاق خواب مستر با سقف بلند، یک تخت خواب با تاج بلند یا یک تابلوی نقاشی دیواری بزرگ در نظر بگیرید تا فضا را پر کرده و چشم ها را به سمت بالا بکشید. در انتخاب کمد هم این نکته را رعایت کنید، کمد هایی با جزئیات زیاد برای اتاق خواب های بزرگ و سَبک کلاسیک و کمد های ظریف و مینیمال برای اتاق های کوچک مناسب هستند.

زیاد نگران یک مرکز بصری فانتزی و چشم نواز نباشید اگر احساس کمبود فضا دارید، اجازه دهید تخت شما نقش نقطه کانونی را ایفا کند.

سقف را به خاطر بسپارید

سقف بزرگترین سطح وسیع و خالی در اتاق خواب شما است و اکثرا آن را در طراحی دکوراسیون فراموش می کنیم؛ بنابراین یک منبع بزرگ و دست نخورده در هر اتاقی است. اگر می خواهید جلوه خاصی به اتاق خواب خود بدهید، سقف خود را با رنگ یا طراحی ظریف، رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری کنید.

گوشه ای را در نظر بگیرید

اتاق خواب شما باید مانند یک پناهگاه خاص برای شما باشد که بتوانید در آن استراحت کنید. اگر فضای کافی دارید و به دنبال چیز دیگری هستید تا اتاق خواب تان را دنج تر کنید، به راه هایی فکر کنید که بتوانید یک گوشه خصوصی برای خود بسازید. یک صندلی در کنار پنجره، یک کتابخانه زیبا که می توانید از گامی نو تهیه کنید، یا حتی یک صندلی راحت و یک پاف، همگی مکان ‌هایی عالی برای استراحت کردن و ریلکس کردن هستند.

نورپردازی خود را لایه بندی کنید

به جای تکیه بر نور بالای سر خود روی سقف یا یک چراغ رومیزی، تمرین خوبی است که نور را در اتاق خواب خود لایه بندی کنید، به این معنی که چندین منبع نور مختلف را در نظر بگیرید که می توانید برای حداکثر کارایی و انسجام، آن ها را روشن و خاموش کنید. برای لایه بندی نورپردازی خود نیازی به لوستر ندارید به منابع مختلف نور ساده ای فکر کنید که می توانید در اتاق خواب خود از آن ها استفاده کنید مانند نور طبیعی، چراغ های سقفی، دیوار کوب ها، آباژور ها، چراغ های رومیزی، چراغ های مطالعه، چراغ های آویز و غیره، سپس مورد را از میان آن ها به سلیقه خود انتخاب کنید.

با رنگ‌ها ظریف رفتار کنید

اتاق ‌خواب‌ های زیبا باید فضا های آرامش‌ بخش و راحتی باشند و بهترین رنگ ‌ها برای دستیابی به آن، تناژ های رنگی ظریف هستند. رنگ‌ های خنثی مانند سفید و کرم یا پالت رنگی روشن مانند یاسی و آبی روشن از نمونه های این رنگ ها هستند.

این بدان معنا نیست که اتاق خواب شما باید خسته کننده باشد، اگر رنگ های مورد علاقه شما رنگ هایی تند هستند، با خیال راحت روش های مختلفی را برای اضافه کردن این جذاب ها را آزمایش کنید. چند کوسن با رنگ های جسورانه را امتحان کنید. یک روتختی با طرح های شلوغ، یا حتی یک رنگ یا کاغذ دیواری جالب برای دیوار یا سقف از نمونه مواردی هستند که می توانید برای افزودن رنگ های مورد علاقه تان به آن ها متوسل شوید.

سبک شخصی خود را دنبال کنید

هنگامی که ایده های اتاق خواب را ارائه می کنید، آن قدر درگیر نکات دکوراسیون نشوید که در نهایت اتاق خوابی پیدا کنید که برای شما مناسب نیست. اتاق خواب شما باید برای شما احساس راحتی را تداعی کند و متناسب با نیازهای شما باشد، بنابراین در طول مسیر مطمئن شوید که از خود می‌ پرسید چه چیزی برای شما جذاب است. اگر چیز خاصی را دوست دارید؛ مثل گیاهان سرسبز، حتماً در ایده های طراحی خود جایی برای آن باز کنید.

آینه ها اتاق خواب شما را بزرگتر می کنند

آینه ها بخشی جدا نشدنی از هر اتاق خواب هستند، اما باید بخشی کاربردی از طراحی اتاق خواب شما نیز باشند. آینه ها با توجه به اینکه نور را منعکس می کنند، فضا را بزرگتر جلوه می دهند.

مجبور نیستید آینه های مربع خسته کننده را تحمل کنید، با خیال راحت خلاق باشید. به غیر از مربع یا مستطیل سنتی، اشکال مختلفی برای انتخاب وجود دارد. یک آینه بیضی، دایره ای یا چند ضلعی، را در هر اندازه ای را که می خواهید انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که آیا یک قاب نیز برای آن می خواهید یا اینکه بدون فریم را ترجیح می دهید.

آینه باید نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد تا اثر دلخواه را داشته باشد. اندازه گیری های دقیقی انجام دهید تا مطمئن شوید آینه ای که انتخاب می کنید برای فضای مورد نظر نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ است.

اتاق خواب خود را با لایه های رختخواب زیبا کنید

همانطور که قبلا اشاره کردیم، تخت، نقطه کانونی هر اتاق خواب است. در برخورد با تخت خواب یکی از اولین چیز هایی که شما یا هر کس دیگری متوجه آن خواهید شد، ملافه است. برخلاف تصور رایج، ملافه ها نباید همه یک رنگ باشند. در عوض، رنگ ‌های هم خانواده را با هم ست کنید.

لایه هایی را برای ظاهری زیبا تر و احساس مجلل اضافه کنید. اگر تصمیم گرفته ‌اید کمی رنگ اضافه کنید، بالش ‌هایی را که این رنگ ‌ها را در خود جای داده ‌اند نیز قرار دهید. یک شال تخت تزیینی که در انتهای تخت قرار داده می شود راه دیگری برای افزودن لایه بندی و رنگ و همچنین بافت به رو تختی است. نکته اصلی این است که ملافه ها نباید با اتاق خواب ترکیب و در آن حل شوند. در عوض، باید ظاهر شود و کمی کنتراست به آن اضافه کنند.

رایحه ها جو عالی را ایجاد می کنند

طراحی اتاق خوابی که تا حد ممکن حواس را درگیر کند، پتانسیل آن را به حداکثر می رساند. انتخاب پالت رنگ، مبلمان و دکوراسیون عالی تنها شروعی برای ایجاد اتاق خواب ایده آل است. این موارد فقط برای دو حواس از پنج حواس ما جذاب هستند، بینایی و لامسه. استفاده از یک پخش کننده موسیقی می‌ تواند برای شنوایی ما جذاب باشد، اما هنوز یکی از حساس‌ ترین حس ‌های ما یعنی بویایی را دست نخورده می ‌گذارد.

عطر ها برای سلامتی و تندرستی ما مفید هستند زیرا می توانند احساسات مثبتی را برانگیزند که استرس را کاهش می دهد. شمع‌ ها، روغن ‌ها، دم‌ نوش‌ ها، گلدان‌ ها و گل‌ ها چند مورد از بهترین راه ‌ها برای ترکیب عطرهای دلخواه در اتاق خواب شما هستند. رایحه ‌های زیر برای ایجاد فضایی آرامش ‌بخش که به شما کمک می‌ کند راحت‌ تر بخوابید و استراحت خوبی داشته باشید، بسیار شناخته شده‌ اند:

  • بابونه
  • کامیلا
  • یاسمن
  • اسطوخودوس

جمع بندی

طراحی اتاق خواب شما در ابتدا می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد. اما نیازی به عقب نشینی نیست. هر بار یک قدم بردارید، این نکات را دنبال کنید و به علایق خود توجه کنید و نهایت خواهید دید که اتاق خواب رویا های خود را به دست آورده اید. در هنگام خرید مبلمان اتاق خواب خود هم زیبایی و راحتی را در نظر داشته باشید و هم کاربرد را تا از انتخاب آن ها پس از مدتی پشیمان و مجبور به هزینه مجدد نشوید.

 

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار