۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱

نویسنده سریال های تلویزیونی: تولید سریالهای کمدی یک وظیفه برای تهیه کننده و کارگردان های تلویزیون است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، «سعید رحمانی» نویسنده سریال های تلویزیونی گفت: این روزها بیشتر مشغول تدریس هستم و طرح هایی هم در دست دارم که هنوز هیچ کدام قطعی نشده است. وی درباره اینکه نیاز مخاطب امروز تلویزیون چه نوع سریال های...

نویسنده سریال های تلویزیونی: تولید سریالهای کمدی یک وظیفه برای تهیه کننده و کارگردان های تلویزیون است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، «سعید رحمانی» نویسنده سریال های تلویزیونی گفت: این روزها بیشتر مشغول تدریس هستم و طرح هایی هم در دست دارم که هنوز هیچ کدام قطعی نشده است.

وی درباره اینکه نیاز مخاطب امروز تلویزیون چه نوع سریال هایی است؟ بیان داشت: چند پارامتر در این بخش وجود دارد یکی از آنها این است که مخاطب باید خود و زندگی روزمره اش را در آن سریال ها ببیند که متاسفانه در سریال های تلویزیونی به دلیل ممیزی ها چنین موضوعی دیده نمی شود.

نویسنده سریال «گمگشته» ادامه داد: مورد بعدی این است که آنچه مخاطب دوست دارد را به او نشان دهیم نه اینکه شعاری رفتار کنیم. از سویی تولید سریال های کمدی در شرایط امروز ما ضرورت دارند و این هم یک وظیفه برای تهیه کننده و کارگردان ها است تا بتوانیم روحیه مردم را کمی بهتر کنیم.

رحمانی درباره استقبال مخاطبان از سریال های ماورایی در تلویزیون، گفت: معتقدم مردم کارهای ماورایی را دوست دارند. اولین ویژگی یک سریال و فیلم این است که حیرت انگیز باشد و مخاطب از دیدنش حیرت کند. بنابراین کارهای ماورایی این ظرفیت را دارند که حیرت را در مخاطب ایجاد کنند. نکته بعدی این است که کارهای ماورایی ناخودآگاه مردم را به سمت رعایت اصول و قوانین می برد. ما نمی توانیم مثل آثار غربی قصه را به هر قیمتی ماورایی کنیم و ناگزیریم شیطان و فرشته مان خروجی از آیات و روایات باشد. برای مثال فرشته ها حق تصرف در امور نداشته باشند و فقط زمزمه گر باشند و امثال اینها را باید رعایت کرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس نوشتن قصه در عین اینکه جذابیت های ساختاری داشته باشد، ‌جذابیت های ماورایی هم داشته باشد دشوار است و اگر نویسنده از عهده آن بربیاید باعث می شود مخاطب هم دوستش داشته باشد. امسال هم بعد از چند سال آقای افخمی سریال ماورایی را برای ماه رمضان ساخت و نقدهایی هم به آن شد و برخی قصه های فرعی به سرانجام نرسید و ناتمام بود و حتی سکانس های ماورایی خنده داری داشت.

نویسنده سریال «وفا» افزود: یادم است برای اولین بار در سال ۹۰ که سریال هایی درباره شیطان زیاد پخش شده بود، به من گفتند سریالی درباره فرشته بنویس و من هم سریال سی امین روز را نوشتم که در ماه رمضان هم پخش شد و پژمان بازغی نقش فرشته را در این سریال بازی می کرد. قبل تر هم سریال مرده متحرک را نوشتم و کاری خوبی درنیامد چون به خاطر ممیزی مجبور شدیم خط قصه عاشقانه را از داستان حذف کنیم و لودگی هایش بیشتر شد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط