۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵

نوه استقلالی حضرت امام خمینی : مگر پرسپولیس باخته که این‌ قدر ناراحتی؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، سال‌ها پیش حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی فرزند آخر مرحوم شهاب‌الدین اشراقی و نوه دختری امام خمینی (ره) صحبت‌هایی فوتبالی مطرح کرده بود که بخشی از این مصاحبه را بازخوانی می‌کنیم: – امام خمینی (ره...

از باشگاه استقلال چخبر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، سال‌ها پیش حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی فرزند آخر مرحوم شهاب‌الدین اشراقی و نوه دختری امام خمینی (ره) صحبت‌هایی فوتبالی مطرح کرده بود که بخشی از این مصاحبه را بازخوانی می‌کنیم:

– امام خمینی (ره) از دوران جوانی به پیاده‌روی علاقه‏ بسیار داشته‌اند. ایشان در دوران جوانی تا یک ساعت در روز ورزش می‌کردند، با بالا رفتن سنشان با وجود، عارضه قلبی، روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی می‌ کردند و به اطرافیان و اهل خانواده خود توصیه می ‌کردند که ورزش کنند. در واقع امام راحل سه نصیحت را همیشه به خانواده خود داشتند؛ نماز اول وقت خواندن، درس را به طور جدی پیگیری کردن و جدی گرفتن ورزش در برنامه روزانه.

– این اتفاق را می توان از معروف‏ترین صحنه ورزش در دوران ابتدای انقلاب دانست. کاظم رحیمی فوتبالیست سابق تیم ملی و پرسپولیس که دوست نزدیک مرحوم حاج احمد آقا بود، جمعی از فوتبالیست‏های سرشناس را به حضور حضرت امام (ره) بردند که بازیکنانی همانند علی پروین، محمد پنجعلی، ناصرحجازی، محمد دادکان، حمید درخشان و محمد مایلی کهن به بیت امام آمدند. در همین دیدار امام معروف ‏ترین جمله‏ شان درباره ورزش بر زبان آورده و فرمودند: «من ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم.» این دیدار در آن دوران و با وجود بحران های سیاسی و اجتماعی موجود، اهمیت ویژه امام به ورزش و احترام به ورزشکاران است.

– بله؛ حاج احمد آقا سابقه بازی در دوره بسیار کوتاه در تیم شاهین را داشتند و از دوستان نزدیک کاظم رحیمی بود که وی فوتبال را ادامه داد و علاوه بر کاپیتانی پرسپولیس، به عضویت تیم ملی نیز رسید. بازیکنان سابق شاهین از جمله همایون بهزادی و خود کاظم رحیمی از بازی و تکنیک ایشان تعریف می کنند البته ایشان به دلایلی، امکان ادامه فوتبال را پیدا نکرده و تا حدودی از این فضا به دور شده بود ولی ایشان تا زمان فوت علاقه مند به فوتبال بوده و مسابقات مهم از جمله جام جهانی را دنبال می کردند.

– گویا بعد از انحلال تیم شاهین، سید احمد آقا طرفدار پرسپولیس شده بود. تعریف می کنند، هر وقت ایشان ناراحت بوده اند، امام (ره) با شوخی به وی می گفته اند که مگر تیم تو باخته که اینطور ناراحت هستی!

– البته رفاقت های زیادی هم که با هر دو تیم دارم، با آنکه خودم استقلالی هستم با پرسپولیسی ها رابطه صمیمانه ای دارم و بازی ها و مسابقات این تیم را بعضی اوقات دنبال می کنم، البته تعداد طرفداران تیم پرسپولیس در خانواده امام بیشتر است.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار