۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲

نوشیدنی های ماه رمضان: با آنها آشنا شوید

آیا به دنبال لیستی از برجسته ترین نوشیدنی های ماه رمضان هستید؟ انواع نوشیدنی های ماه رمضان و مهم ترین نکاتی که برای حفظ سلامت بدن در ماه رمضان برای شما مهم است را در مقاله زیر آورده ایم.

نوشیدنی های ماه رمضان: با آنها آشنا شوید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،نوشیدنی های ماه رمضان: با آنها آشنا شوید. آیا به دنبال لیستی از برجسته ترین نوشیدنی های ماه رمضان هستید؟ انواع نوشیدنی های ماه رمضان و مهم ترین نکاتی که برای حفظ سلامت بدن در ماه رمضان برای شما مهم است را در مقاله زیر آورده ایم.

در ساعات روزه داری بدن به خصوص در روزهای تابستان مایعات از دست می دهد که ممکن است احتمال کم آبی خفیف را افزایش دهد بنابراین باید در طول افطار مقدار کافی مایعات برای جبران مایعات از دست رفته در ساعات روز دریافت کرد.

برای اطلاع از مهم ترین نوشیدنی های ماه رمضانی که باید در سفره ماه رمضان گنجانده شود و سایر جزئیات مهم به شرح زیر بخوانید:

نمونه هایی از نوشیدنی های ماه مبارک رمضان

بزرگسالان نیاز به نوشیدن ۳ تا ۴ لیتر آب در روز دارند. اغلب، تقریباً ۴۰ درصد آب از غذاها، آب میوه ها، آب معدنی و سایر نوشیدنی ها به دست می آید، بنابراین باید ۱.۵ تا ۲.۵ لیتر آب در روز بنوشید.

در ماه رمضان باید مراقب باشید که در فاصله بین صبحانه تا سحری هر ساعت دو یا سه فنجان آب بنوشید، علاوه بر این نوشیدنی های ماه رمضانی برای جبران مایعات از دست رفته مصرف کنید.

نوشیدنی های ماه رمضان: با آنها آشنا شوید

بارزترین نمونه های نوشیدنی ماه رمضان به شرح زیر است:

۱. قمر ​​الدین

این نوشیدنی پرتقالی غلیظ و شیرین است که از زردآلو خشک تهیه می شود و یکی از محبوب ترین نوشیدنی های مغذی ماه رمضان است که می توان آن را در خانه تهیه کرد و زردآلو را چند ساعت در آب گرم خیس کرد و سپس با شکر و گلاب مخلوط کرد. معمولا با آجیل کاج تزئین می شود و سرد سرو می شود.

این نوشیدنی سیاه رنگ با طعمی شیرین و کمی تلخ است که معمولا در ماه مبارک رمضان سر سفره سرو می شود و ویژگی این نوشیدنی رفع تشنگی است و از ریشه شیرین بیان تهیه می شود. مغازه ها و رستوران ها

۳. تمرهندی

یکی از نوشیدنی های سنتی ماه مبارک رمضان می باشد.نوشیدنی تمر هندی طعم ترش و شیرین آن است که از خمیر میوه تمر هندی مخلوط با شکر و آب تهیه می شود.نوشیدنی تمر هندی برای افرادی که نوشیدنی های شیرین را ترجیح نمی دهند مناسب است.

۴. نوشیدنی بادام

مشخصه نوشیدنی بادام در تامین انرژی و طراوت بدن در طول روز می باشد و می توان آن را در منزل با خیس کردن بادام یک شب در آب و سپس تهیه خمیر نازکی تهیه کرد و سپس این خمیر را با شربت شکر مخلوط کرد. چند دقیقه پخته شود تا قوام غلیظ شود و مصرف شود.در سحر برای گرفتن حداکثر انرژی در طول روز.

۵. آب میوه و شیر

نوشیدنی های حاوی میوه و شیر، قندهای طبیعی و مواد مغذی ضروری طبیعی مورد نیاز بدن را تامین می کنند، بنابراین توصیه می شود آب میوه و شیر را به صبحانه اضافه کنید.

۶. آب نعناع لیمو

این نوشیدنی با طراوت است و به فرآیند هضم کمک می کند، زیرا لیمو فرآیند هضم را تسهیل می کند و به حفظ متابولیسم متعادل کمک می کند.

نعناع ضد التهاب و ضد میکروب است.

۷. سایر نوشیدنی های ماه رمضان

از دیگر نوشیدنی های ماه رمضان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آب کنگر فرنگی .
اب دوغ.
جولپ
خرما و شیر.
هیبیسکوس.
آب خرنوب.

نمونه هایی از نوشیدنی هایی که در ماه رمضان باید از آنها پرهیز کرد

نوشابه های گازدار: نوشابه ها نوشابه های گازدار هستند که ممکن است بر سلامت کبد تاثیر منفی بگذارند.
کافئین: توصیه می‌شود در فاصله افطار تا سحری از مصرف زیاد نوشیدنی‌های حاوی کافئین خودداری کنید تا مایعات از بدن خارج نشود. زیرا کافئین ادرارآور است.
نوشیدنی های فرآوری شده: نوشیدنی های فرآوری شده حاوی قندهای افزوده مصنوعی و کالری بالا هستند که باعث افزایش وزن می شوند.

نکات مهم بهداشتی در ماه مبارک رمضان

پس از ذکر مهم‌ترین نوشیدنی‌های رمضانی که باید مصرف شود و نوشیدنی‌هایی که باید از آنها پرهیز کرد، اجازه دهید نکاتی را که دانستن آنها برای شما مهم است و باید رعایت کنید، از جمله موارد زیر را مورد بحث قرار دهیم:

اطمینان حاصل کنید که مقدار کافی مایعات بنوشید.
حتما از غذاهای کم چرب و غذاهای غنی از مایعات استفاده کنید.
با خوردن خرما و یک فنجان آب یا شیر برای صبحانه شروع کنید.
میوه های خشک، سوپ، سبزیجات، لبنیات، غلات کامل، غذاهای نشاسته ای، گوشت قرمز و ماهی را به لیست غذاها در ماه رمضان اضافه کنید.
هنگام تهیه غذاها به جای سرخ کردن از سیستم جوش و کباب پیروی کنید.
از مصرف زیاد نمک خودداری کنید.
از نوشیدن کافئین در هنگام سحری خودداری کنید.
کاهش مدت زمان ورزش تا ۳۰ درصد.
حتما غذای اصلی را ۱۰-۱۵ دقیقه بعد از نوشیدن مایعات میل کنید.
حتما غذا را خوب بجوید.
یک تا دو ساعت بعد از صبحانه پیاده روی کنید .

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط