۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹

نمایش فراموش‌نشدنی طارمی در شبی که گل نمی‌خواست!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ورزش۳، ، هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر پرتغال جمعه شب با برگزاری دو دیدار آغاز شد. در اولین مسابقه تیم فوتبال اسپورتینگ لیسبون که در این فصل شرایط خوبی ندارد موفق به شکست ژیل ویسنته با نتی...

مهدی طارمی پورتو | سنگ اندازی پورتو برای انتقال طارمی/ تیم پرتغالی ستاره ایرانی را از دست نمی دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ورزش۳، ، هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر پرتغال جمعه شب با برگزاری دو دیدار آغاز شد. در اولین مسابقه تیم فوتبال اسپورتینگ لیسبون که در این فصل شرایط خوبی ندارد موفق به شکست ژیل ویسنته با نتیجه سه بر یک شد و در دومین مسابقه که حساس‌ترین‌ بازی هفته هم به‌شمار می‌رفت شاگردان کونسیسائو مقابل براگا قرار گرفتند و در پایان موفق به شکست ۴ بر ۱ میهمان خود در ورزشگاه دراگائو شدند.

نمایش فراموش‌نشدنی طارمی در شبی که گل نمی‌خواست!

این دیدار در ۲۵ دقیقه اول آرام دنبال شد و شرایط مهدی طارمی هم همین‌طور بود ولی از دقیقه ۳۰ به بعد شاهد درخشش خیره‌کننده او به شیوه‌ای متفاوت از بازی‌های گذشته بودیم. این مهاجم که چند روز پیش در مقابل اروگوئه بازی درخشانی ارائه داد، انگار آمده بود تا فقط تبحر خودش را روی ارسال پاس‌های طلایی و گره‌گشا به رخ بکشد.
طارمی اولین حرکت کلیدی خود در این بازی جذاب را که نبردی میان تیم دوم و سوم جدول رده‌بندی بود با سماجت در دقیقه ۳۲ انجام داد و پس از اینکه نتوانست دروازه‌بان را در محوطه جریمه از پیش رو بردارد، پس از اینکه توپ را در مالکیت خود حفظ کرد آن را در فضایی مناسب به عقب فرستاد تا اوستاکویو با ارسالی بلند به تیرک دوم مدافعان و دروزاه‌بان حریف را که به هم ریخته بودند، جا بگذارد و اوانیلسون، در دهانه دروازه راحت‌ترین کار ممکن را برای به ثمر رساندن گل اول بازی انجام دهد.

طارمی دو دقیقه بعد در شرایطی که تازه درخشش در این مسابقه حساس را آغاز کرده بود، با یک پاس عمقی تماشایی په‌په را در موقعیت تک به تک با متئوس، دروازه‌بان براگا قرار داد و این بازیکن هم ریسک نکرد و با پاسی در عرض موقعیت گل را برای اوستاکویو فراهم کرد تا او دروازه خالی را در دقیقه ۳۴ باز کند. بی‌شک در رقم خوردن این گل دقیقه ۳۴ هم نقش اصلی را طارمی ایفا کرد که پس از گرفتن توپ در میانه زمین و چرخش خود به سمت دروازه حریف حرکت کرد و بازیکن خودی را با یک پاس مهندسی شده در موقعیت تک به تک با براگا قرار داد.
شاگردان آرتور جرج که بهترین خط هجومی مسابقات را در اختیار دارند و در روزهای خوب خود انتظار نداشتند در عرض دو دقیقه این چنین غافلگیر شوند؛ آن‌ها رفته رفته آهنگ تهاجمی خود را بهبود بخشیدند و تا پیش از اینکه بازی در نیمه اول تمام شود موقعیت‌هایی برای گلزنی ایجاد کردند اما در سوی مقابل هم شرایط مشابهی برای پورتو وجود داشت تا یک بازی جذاب را تماشا کرده باشیم.

البته اگر بازیکنان پورتو با دقت‌تر بودند، مهدی طارمی می توانست اولین پاس گل خود را در این مسابقه پیش از نیمه اول ثبت کند؛ جایی که توپ ارسالی از سمت راست خط هجومی پورتو را در موقعیت تک به تک به هم تیمی‌اش سپرد ولی ضربه او را متئوس، گلر براگا دفع کرد تا این موقعیت ویژه که باز هم روی پاس فوق‌العاده طارمی ایجاد شده بود از دست برود.
با شروع نیمه دوم، حملات براگا برای جبران گل های خورده تشدید شد و آنها پس از اینکه چند موقعیت ایجاد کردند سرانجام در دقیقه ۵۵ روی پاس کات بکی از سمت چپ خط دفاعی پورتو که در طول ۹۰ دقیقه بارها این حرکت تکرار شد، با اشتباه په په که دروازه خودی را باز کرد به گل اول مسابقه دست یافتند.
پس از این گل، بازی تماشایی‌تر دنبال شد و بازیکنان براگا امیدوار به جبران گل دوم هم بودند ولی باز هم مهدی طارمی در نقش ناجی پورتو ظاهر شد و این‌بار خودش با حرکتی تماشایی گل سوم را در دقیقه ۶۳ برای په په مهاجم تیمش ساخت؛ او برای این گل پس از اینکه در محوطه جریمه توپ را در اختیار گرفت، آن را از میان پاهای مدافع براگا با ظرافت هر چه تمام‌تر عبور داد و سپس با یک بغل پا په په را در مقابل دروازه خالی قرار داد تا گل سوم هم به این ترتیب به ثمر برسد.

نمایش فراموش‌نشدنی طارمی در شبی که گل نمی‌خواست!

نمایش فراموش‌نشدنی طارمی در شبی که گل نمی‌خواست!

مهدی طارمی که اولین بازی خود با پیراهن پورتو را مقابل همین براگا دو فصل پیش انجام داد و در عرض ۵ دقیقه توانست برای تیمش پنالتی بگیرد، طی دو سال اخیر با وجود اینکه براگا همواره یکی از رقیبان سرسخت آبی و سفیدپوشان بندر پورتو بوده، عملکرد خوبی داشته و حالا پس از دو گل و دو پنالتی‌ای که طی فصول اخیر مقابل این تیم کسب کرده، یک بازی درخشان و نمایشی بی‌نظیر را از خود ارائه کرد؛ نمایشی که در روزهای فشار رسانه‌های پرتغالی روی مهدی طارمی تا مدت‌ها از ذهن اهالی فوتبال در این کشور و روزنامه‌نگارانش بیرون نخواهد رفت.

طارمی پس از طراحی گل سوم چند مرتبه دیگر هم با پاس های تماشایی و دقیق خود هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد ولی کم‌دقتی آنها مانع از ثبت گل چهارم شد تا اینکه در دقیقه ۸۴ مهدی طارمی در موقعیت تک به تک با متئوس قرار گرفت و در حالی‌که این دروازه‌بان برای زدن توپ از محوطه جریمه بیرون آمده بود، با دریبل به موقع مهدی طارمی مواجه شد و مجبور به خطا شد تا داور تصمیم به اخراج او بگیرد.

این اخراج تیر خلاصی به پیکر براگا و آرتور جورج بود که هنوز پس از گل سوم به طور کامل ناامید نشده بود و سعی داشت با تعویض‌هایش ورق را برگرداند اما پس از ده نفره شدن کار تمام شد و گل وندرسون گالنو در وقت‌های اضافی کار تیمی که بردهای پرگلی را در این فصل کسب کرده بود با باختی سنگین در بندر پورتو تمام کرد؛ باختی که بخش اعظم آن را درخشش مهدی طارمی رقم زد.
مهدی طارمی، در روزی که پیروزی پورتو مقابل براگا این تیم را ۱۹ امتیازی کرد تا به دلیل برتری در بازی رو در رو بالاتر از براگا با همین امتیاز قرار بگیرد، در ۱۵ دقیقه پایانی خسته به نظر می‌رسید و اگر چنین نبود احتمالا هم به تعداد پاس‌های گل او افزوده می‌شد و هم می‌توانست موقعیت تک به تک خود را در دقایق پایانی به گل تبدیل کند؛ اما در مجموع می‌توان گفت نمایش مهدی طارمی مقابل پورتو یکی از بهترین نمایش‌های این بازیکن با پیراهن پورتو بود.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار