۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷

نمازهای جماعت در ماه رمضان با رعایت پروتکل‌ها برقرار خواهد بود

نمازهای جماعت در ماه رمضان با رعایت پروتکل‌ها برقرار خواهد بود معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد کشور با اعلام روزشمار دهه تکریم و تعظیم مساجد، گفت: اقامه نماز جماعت در ایام ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برقرار خواهد بود. به...

نمازهای جماعت در ماه رمضان با رعایت پروتکل‌ها برقرار خواهد بود

نمازهای جماعت در ماه رمضان با رعایت پروتکل‌ها برقرار خواهد بود

نمازهای جماعت در ماه رمضان با رعایت پروتکل‌ها برقرار خواهد بود

معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد کشور با اعلام روزشمار دهه تکریم و تعظیم مساجد، گفت: اقامه نماز جماعت در ایام ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برقرار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت الله ذاکر امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه تکریم و تعظیم مساجد به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: همه ساله دهه تکریم و تعظیم مساجد مصادف با دهه پایانی ماه شعبان برگزار می‌شد امسال نیز این دهه در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد درباره روز شمار دهه تکریم و تعظیم مساجد عنوان کرد: روز اول یکشنبه ۲۱ شعبان ۱۵ فروردین ماه با عنوان مسجد پشتیبان تولید نام گرفت؛ هدف از این نامگذاری تحقق شعار سال ۱۴۰۰ بود به همین منظور قرارگاهی در این راستا تشکیل شد تا مساجد بتوانند در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

وی در ادامه عنوان دومین روز را مسجد پایگاه فعالیت‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: دوشنبه ۱۶ فروردین مصادف با ۲۲ شعبان با عنوان مسجد پایگاه فعالیت‌های اجتماعی نام گرفت؛ در دوران کرونا شاهد ظهور و بروز کارکرد اجتماعی مسجد در راستای نهضت مواسات و همدلی، برگزاری عملیات‌های محله محور، کاهش آسیب‌های اجتماعی و … بودیم که بسیار حائز اهمیت بود.

حجت الاسلام ذاکر افزود: سه شنبه ۱۷ فروردین ۲۲ شعبان با عنوان مسجد؛ کانون نشاط معنوی و مهرورزی و چهارشنبه ۱۸ فروردین ۲۳ شعبان با عنوان مسجد؛ محور اتحاد و همبستگی تعیین شد، مساجد در طول این سال‌های پس از انقلاب هر کجا نیاز به وحدت و همبستگی داشتیم این مساجد بودند که در تقویت وحدت و همبستگی نقش مهمی ایفا کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد با بیان اینکه مساجد بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند، گفت: پنجشنبه ۱۹ فروردین ۲۵ شعبان با عنوان مسجد؛ بستر ترویج فرهنگ ایثار و فرهنگ نامگذاری شده است. درصد بسیاری از شهدا، فرزندان مساجد هستند و آنان از بستر مسجد به معراج رفتند، اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنیم مکانی بهتر از مسجد وجود ندارد. برگزاری یادواره شهدا، قرائت وصیت نامه شهدا و … از جمله فعالیت‌هایی است که در این دهه در مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: جمعه ۲۰ فروردین ۲۶ شعبان با عنوان مسجد؛ میعادگاه منتظران و مبدا حرکت عاشقان نماز جمعه، شنبه ۲۱ فروردین با عنوان مسجد؛ کانون تربیت اسلامی انقلابی، یکشنبه ۲۲ فروردین با عنوان مسجد؛ مرکز بصیرت افزایی و دوشنبه ۲۳ فروردین ۲۹ شعبان با عنوان مسجد؛ هسته مقاومت فرهنگی نام گرفت. گفتنی است که این منابر مساجد هستند که مردم را به اسلام و انقلاب دعوت می‌کنند و معارفی که در مساجد تقدیم نمازگزاران می‌شود همه در راستای تقویت اسلام و انقلاب است.

حجت الاسلام ذاکر ادامه داد: مسجد مرکز بصیرت افزایی است و علاوه بر تربیت اسلامی انقلابی در برهه‌ها و زمان‌های فتنه مساجد به وظیفه بصیرت افزایی خود عمل می‌کند. یکی از اهداف در مساجد تربیت احمدی روشن‌ها و حججی ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ بیان داشت: امور مساجد برای انتخابات ۱۴۰۰ قرارگاهی را در جهت جلب حداکثری آرا و انتخاب اصلح تشکیل داده است و این امر فارغ از انتخاب مصداقی است.

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز جماعت در ایام ماه مبارک رمضان برقرار خواهد بود، اظهار داشت: فعلاً ستاد ملی کرونا بر تعطیل شدن اقامه نماز جماعات در مساجد ابلاغیه‌ای صادر نکرده است که به صراحت بر این امر تصریح داشته باشد و در حال حاضر نماز جماعات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام ذاکر در خصوص کمک‌های مومنانه مساجد، گفت: مساجد هم اکنون در حال تهیه بسته‌های ماه مبارک رمضان و توزیع آن در بین نیازمندان هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد در پایان خاطرنشان کرد: مسجد در ترغیب و تشویق مردم در استفاده از تولیدات ایرانی و توانمند سازی مردم در عرصه کارآفرینی نقش بسزایی دارد، همچنین در راه اندازی کارگاه‌های زودبازده و صندوق‌های قرض‌الحسنه به منظور تخصیص وام به تولید کنندگان نیز می‌تواند فعالیت‌های مهمی داشته باشد.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار