۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱

نقل و انتقالات لیگ برتر | استوری جدید ستاره ازبکستانی پرسپولیس + بیوگرافی وینگر تیم ملی ازبکستانی در پرسپولیس

اوستون اورونوف استوری جدیدی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

پرسپولیس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، باشگاه پرسپولیس امروز به صورت رسمی با اوستون اورونوف، وینگر تیم ملی ازبکستان قرارداد امضا کرد.

ستاره ازبکستانی با انتشار پوستر رونمایی خود به این انتقال واکنش نشان داد./ خبر آنلاین

اوستون اورونوف بازیکن جدید پرسپولیس کیست

اوستون اورونوف، در شرایطی به پرسپولیس آمده که دیدار برابر تیم ملی ایران و نساجی مازندران، جزو بهترین عملکردهای دوران بازی‌گری‌اش به حساب می‌آید.

پس از جذب جلال‌الدین ماشاریپوف، نوبت به پرسپولیس رسید تا با یک ستاره از تیم ملی ازبکستان به توافق برسد و اوستون اورونوف را استخدام کند. بازیکن ۲۳ ساله سابق تیم نوفباخور که حالا باید برای سرخ‌پوشان تهرانی به میدان برود و دومین تجربه خارج از کشورش را به منصه ظهور بگذارد.

از پاختاکور تا با یوفا و اورال با اوستون

پس از ۶ سال حضور در آکادمی باشگاه پاختاکور، در سال ۲۰۱۷ به عضویت تیم اصلی درآمد اما حضورش دوام نداشت و راهی نوفباخور شد. اوستون تا سال ۲۰۱۹ در این تیم بازی کرد و در گام بعدی لباس لوکوموتیو را بر تن کرد. سال ۲۰۲۰، اورونوف از ازبکستان خارج شد و در تیم یوفا بازی کرد. او سپس سر از تیم شناخته‌شده اسپارتاک مسکو درآورد اما نتوانست عملکرد قابل توجهی داشته باشد و پس از بازگشت به یوفا، به صورت توافقی جدا شد تا اورال، تبدیل به سومین تیم روسیه‌ای این بازیکن جوان شود. اوضاع به خوبی برای این بازیکن پیش نرفت و او برای بازیابی فرم فوق‌العاده‌اش به کشور بازگشت تا برای دومین مقطع، راهی نوفباخور شود. حالا پرسپولیس، هشتمین تیم متفاوت این بازیکن ۲۳ ساله به حساب می‌آید.

متخصص تیم‌های ایرانی

اوستون اورونوف ۲۵ بار پیراهن تیم ملی ازبکستان را به تن کرده و پنج مرتبه موفق به گل‌زنی شده است. او توانسته به تیم‌های مالدیو، کامرون، تاجیکستان، ویتنام و ایران گل بزند. آخرین گل ملی این بازیکن برابر شاگردان امیر قلعه‌نویی در جریان تساوی ۲-۲ در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های ۲۰۲۷ بود. او در متن بازگشت بزرگ تیم تحت هدایت سرچکو کاتانتس قرار داشت و به جز گلی که زد، یک پاس گل هم ارسال کرد. نمایش فوق‌العاده این بازیکن در لیگ قهرمانان آسیا و در تقابل با نساجی ادامه داشت. او در دور گروهی سه گل زد و ۲ پاس گل داد که به جز یک پاس گل که برابر بمبئی‌سیتی داده شد، سه گل و یک پاس گل دیگر مقابل نساجی به ثبت رسید تا او مجمواعا روی چهار گل از پنج گل نوفباخور به شاگردان مهدی رحمتی تاثیر مستقیم داشته باشد.

عملکرد ناامیدکننده در جام ملت‌های آسیا

اوستون اورونوف یکی از امیدهای اصلی ازبکستان در جام ملت‌‎های آسیا بود اما نمایشی ناامیدکننده داشت و هیچ گلی نزد تنها یک پاس گل ارسال کرد. او به جز دیدار برابر سوریه که ۹۰ دقیقه در میدان حضور داشت، در چهار مسابقه دیگر پیش از پایان مسابقه زمین بازی را ترک کرد و همانند دیگر عناصر تهاجمی ازبکستان مثل عزیزبک تورگونبوئف، عباس‌بک فیض‌الله‌اف، ایگور سرگیف و … نتواند روی گلی موثر باشد.

اوستون و بازی در۱۰ پست مختلف

پست تخصصی اورونوف، هافبک تهاجمی است اما او در قامت هافبک راست هم زیاد به میدان رفته است. با این وجود اگر تصور کردید او فقط در همین ۲ پست به میدان رفته سخت در اشتباه هستید. این بازیکن ۲۳ ساله سابقه بازی در پست‌های دفاع راست، هافبک وسط، هافبک چپ، وینگر چپ، وینگر راست، مهاجم مرکزی، هافبک تدافعی و دفاع چپ را هم دارد اما احتمالا در پرسپولیس باید این بازیکن را در پست شماره ۱۰ و یا وینگر ببینیم.

اورونوف، سومین ازبکستانیِ پرسپولیس

پس از حضور ناموفق الکساندر لوبانوف و شرزود تمیروف، حالا اوستون اورونوف به عنوان سومین بازیکن ازبکستانی پرسپولیس به دنبال این است تا بتواند خاطرات تلخ ۲ بازیکن قبلی را از بین ببرد و بازیکنی موثر برای پرسپولیس باشد. این بازیکن ۲۳ ساله قراردادی به مدت یک‌ونیم فصل با مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر بسته و به دنبال این است تا اولین قهرمانی دوران بازی‌گری‌اش را به ارمغان بیاورد./ افکار

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط