۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱

نقش گوجه فرنگی در درمان سرطان معده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، گوجه فرنگی منبع اصلی لیکوپن، آنتی اکسیدان با انواع مزایای سلامت، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان است. تاثیر گوجه فرنگی بر سرطان معده نتایج مطالعه اخیر نشان داده است که عصاره گوجه...

نقش گوجه فرنگی در درمان سرطان معده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، گوجه فرنگی منبع اصلی لیکوپن، آنتی اکسیدان با انواع مزایای سلامت، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان است.

تاثیر گوجه فرنگی بر سرطان معده

نتایج مطالعه اخیر نشان داده است که عصاره گوجه فرنگی برای سرکوب پیشروی و کلونی سازی سلول‌های بدخیم سرطان معده مفید است و راه را برای درمان‌های جدید برای این بیماری کشنده هموار می‌کند.

«دانیلا بارون»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز تحقیقات سرطان شناسی مرکولیانو ایتالیا، در این باره می‌گوید: «به نظر می‌رسد اثر ضدتوموری گوجه فرنگی با لیکوپن ارتباطی ندارد. پس از تجزیه و تحلیل عصاره‌های گوجه فرنگی از نظر توانایی آن‌ها در مقابله با رده‌های سلولی سرطان معده، محققان دریافتند که عصاره انواع گوجه فرنگی قادر به مهار رشد سلول‌های بدخیم است.»

طبق نتایج، این عصاره توانایی حرکت سلول‌های سرطانی را مهار می‌کند، چرخه سلولی را از طریق تنظیم پروتئین‌های خانواده رتینوبلاستوما و مهارکننده‌های خاص چرخه سلولی متوقف می‌کند و در نهایت باعث مرگ سلول سرطانی در اثر آپوپتوز می‌شود.

به گفته محققان، «نتایج ما باعث ارزیابی بیشتر استفاده بالقوه از مواد مغذی خاص نه تنها در محیط پیشگیری از سرطان بلکه همچنین به عنوان یک استراتژی حمایتی در کنار درمان‌های متداول می‌شود.»

سرطان معده نوعی سرطان است که از معده شروع شده و در سراسر بدن پخش می‌شود. این سرطان، چهارمین نوع شایع سرطان در سراسر جهان است و با عوامل ژنتیکی، عفونت هلیکوباکتر پیلوری (عفونت باکتریایی که باعث التهاب معده، بیماری زخم معده و انواع خاصی از سرطان معده می‌شود) مرتبط است. عادات غذایی مانند مصرف غذا‌های دودی و شور هم در این زمینه تاثیرگذار هستند.

علائم و نشانه های سرطان معده

برخی از علائم و نشانه‌های شایع سرطان معده ممکن است شامل موارد زیر باشد:

-مشکلات بلع

-احساس نفخ بعد از غذا خوردن

-احساس سیری بعد از خوردن وعده‌های غذایی کوچک

-سوء هاضمه

– معده درد

-کاهش وزن ناخواسته

-سوزش سردل

-حالت تهوع

-استفراغ

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار