۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵

نقدی بر سریال”دردسرهای شیرین”؛که عشق آسان نمود اول

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فیلم داستان زوج جوانی به نام‌های علی فرهنگ و شیرین تمدن می باشد که در یک شرکت واردات مکمل‌های غذایی کودک مشغول به کار هستند. شیرین کاندیدای مدیر عاملی شرکت است. با دسیسه‌ی یکی از عوامل شرکت اسناد ...

نقدی بر سریال”دردسرهای شیرین”؛که عشق آسان نمود اول

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فیلم داستان زوج جوانی به نام‌های علی فرهنگ و شیرین تمدن می باشد که در یک شرکت واردات مکمل‌های غذایی کودک مشغول به کار هستند. شیرین کاندیدای مدیر عاملی شرکت است. با دسیسه‌ی یکی از عوامل شرکت اسناد مربوط به مناقصه گم میشود به طوری که همه شیرین تمدن را مسئول اصلی این سهل انگاری فرض می‌کنند.شیرین که در آستانه‌ی مدیرعاملی است از شرکت اخراج می‌شود و علی  نیز به نشانه‌ی همراهی از شرکت استعفا می‌دهد. آن‌ها تصمیم می‌گیرند شرکت خود را تاسیس کنند و در این راه با فراز و نشیب های متعددی روبه رو می شوند.

“دردسرهای شیرین‌”از معدود سریالهایی است که روحیه امید و زندگی را به مخاطب تزریق می‌کند.داستانی که با لایه های طنز و کمدی موقعیت می‌خواهد بگوید که زندگی با محوریت تلاش و پشتکار  و چاشنی عشق و محبت،دردسرهایش نیز چیزی جز شیرینی نیست.

فیلم با دستمایه قرار دادن زندگی زوجی جوان و فعال نمایش دهنده مسیر زندگی توأم با امید و آرزو،حسرت و شکست و تجربه هایی است که می توانند این مسیر را در نهایت به موفقیت برسانند،فقط کافی است تا دلسرد و ناامید نشوی.

شیرین(مریم مؤمن )در ابتدای سریال زن جوان جاه طلبی است که سودای قدرت او را تاحدی از وجوه لطیف زنانه دور کرده ولی با وزش نسیم مادری ، بیننده بلوغ و تکامل شیرین را مشاهده خواهد کرد. زنی جسور که فعالیت اجتماعی و اقتصادی اش در سایه مادری پیش میرود. این داستان، نشان دهنده آنست که نه تنها اولویت مادری مانع توسعه اقتصادی و کارآفرینی نیست ، بلکه به بلوغ آنها نیز کمک میکند.شیرین براستی الگوی درستی برای دختران جوان است که گاه تحت تأثیر تفکرات غلط غربی می پندارند که ازدواج و سپس مادر شدن،به معنای خانه نشینی یک زن است. در واقع ما بعد از مدت ها در “دردسرهای شیرین”شاهد یک خانواده با معیار و ملاک منطبق با سبک زندگی ایرانی اسلامی هستیم.

علاوه بر نکات فوق فیلم از منظر اجتماعی هم دغدغه مند است.این سریال در متن و به موازات خط داستانی اصلی خود و با پرهیز از شعار زدگی به مسائل تولید ملی با رویکرد اشتغال آفرینی و موانع و چالش های پیش روی این موضوع می پردازد. این مجموعه، هم رویکردی ایجابی دارد و راه و روش هایی ساده و کم هزینه را برای ایجاد شغل و تأسیس شرکت تولیدی را معرفی می کند و هم آسیب های این عرصه و موانع و تهدیدهایی را که پیرامون تولید کنندگان به وجود می آید را نشان می دهد تا تلنگری باشد به مسئولین و سیاست گزاران عرصه تولید کشور.

در پایان باید گفت”دردسرهای شیرین”یک سریال سالم و متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی است که در آن همه چیز از مسائل خانوادگی گرفته تا مسائل اجتماعی و اقتصادی سرجای خودش به بهترین شکل ممکن روایت می‌شود و مخاطب با تماشای آن احساس نشاط و امید می کند.

نفیسه ترابنده

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار