۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

سلامت و پرشکی

نفهمیدن چرا کودکان از کووید آسیب کمتری می بینند!

توسط دنیس تامپسون خبرنگار HealthDay سه شنبه، 16 آوریل 2024 (اخبار هلث دی) یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بینی می‌داند که چرا کودکان معمولاً موارد خفیف‌تری از کووید-19 نسبت به افراد مسن دارند. نتایج آزمایشگاهی نشان می‌دهد سلول‌های پوشا...

نفهمیدن چرا کودکان از کووید آسیب کمتری می بینند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بینی می‌داند که چرا کودکان معمولاً موارد خفیف‌تری از کووید-۱۹ نسبت به افراد مسن دارند.نتایج آزمایشگاهی نشان می‌دهد سلول‌های پوشاننده داخل بینی در افراد جوان بیشتر از افراد مسن پاسخ ایمنی سریع به کووید دارند.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

سلول های بینی اهدایی

جالب است که وقتی سلول‌های ایمنی را از نمونه‌های بینی می‌گیریم، و فقط سلول‌های اپیتلیال بینی رشد کرده در ظرف باقی می‌مانیم، هنوز هم می‌توانیم تفاوت‌های سنی خاص در پاسخ بدنمان به [COVID] SARS-CoV- را شناسایی کنیم. دکتر مارکو نیکولیک، یکی از محققان ارشد، متخصص تنفس در بخش پزشکی کالج دانشگاه لندن، گفت: ۲ بین جوانان و سالمندان برای توضیح اینکه چرا کودکان به طور کلی در برابر COVID-19 شدید محافظت می شوند.برای این مطالعه، محققان سلول های بینی اهدایی از کودکان، بزرگسالان و سالمندان سالم را کشت دادند.سپس کشت‌های سلولی در معرض ویروس کرونا قرار گرفتند و پاسخ‌های آنها در آزمایشگاه ردیابی شد.پس از سه روز، سلول‌های بینی کودکان با افزایش اینترفرون، پروتئینی سیگنال‌دهنده که به عنوان اولین خط دفاعی بدن در برابر ویروس‌های مهاجم عمل می‌کند، به سرعت به ویروس پاسخ دادند. اینترفرون‌ها باعث می‌شوند سلول‌های مجاور دفاع ضد ویروسی خود را تقویت کنند و دفاع ایمنی را تقویت کنند.با این حال، این پاسخ ضد ویروسی اولیه با افزایش سن کمتر مشخص شد. در واقع، سلول های بینی سالمندان تمایل به تولید ذرات ویروسی عفونی بیشتری داشتند که به انتشار ویروس در سراسر بدن کمک می کرد.

نفهمیدن چرا کودکان از کووید آسیب کمتری می بینند!

پنفهمیدن چرا کودکان از کووید آسیب کمتری می بینند!

به گفته محققان

پاسخ قوی‌تر ضد ویروسی در سلول‌های بینی کودکان می‌تواند توضیح دهد که چرا افراد جوان‌تر علائم کووید خفیف‌تری دارند.علاوه بر این، افزایش آسیب و تکثیر ویروسی بیشتر که در سلول‌های بینی سالمندان یافت می‌شود، می‌تواند نشان دهد که چرا آنها در معرض خطر بیشتری برای عفونت‌های شدید کووید هستند.کودکان مبتلا به کووید به ندرت از نارسایی تنفسی که نیاز به تهویه دارد رنج می برند. از سوی دیگر، افراد بالای ۸۵ سال حتی با واکسیناسیون در معرض خطر مرگ ناشی از کووید هستند.کلر اسمیت، محقق ارشد، استادیار دانشگاه کالج لندن گریت اورموند استریت: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که چگونه نوع سلول‌های بینی ما با افزایش سن تغییر می‌کند و این چگونه بر توانایی ما برای مبارزه با عفونت SARS-CoV-2 تأثیر می‌گذارد». موسسه بهداشت کودک در بیانیه ای اعلام کرد.اسمیت در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «این می‌تواند در توسعه درمان‌های ضد ویروسی مؤثر متناسب با گروه‌های سنی مختلف، به‌ویژه برای سالمندانی که در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ شدید هستند، حیاتی باشد».محققان نتیجه گرفتند که مطالعات آینده باید در نظر بگیرند که چگونه پیری بر پاسخ بدن به سایر عفونت های ویروسی تأثیر می گذارد.

 

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط