۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲

نصب سامانه پرداخت الکترونیکی در ۳۰۰۰ تاکسی قم/تلاش برای نرخ‌گذاری عادلانه کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،علی نیک با اشاره به وضعیت ناوگان تاکسیرانی در قم اظهار داشت: خانواده تاکسیرانی بزرگ‌ترین تشکل صنفی در سطح کشور بوده و در شهر قم ۵ هزار و ۱۲۸ دستگاه در سطح شهر ویژه رانندگان اصلی و ۲ هزار و ۱۱۵ دستگ...

نصب سامانه پرداخت الکترونیکی در ۳۰۰۰ تاکسی قم/تلاش برای نرخ‌گذاری عادلانه کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،علی نیک با اشاره به وضعیت ناوگان تاکسیرانی در قم اظهار داشت: خانواده تاکسیرانی بزرگ‌ترین تشکل صنفی در سطح کشور بوده و در شهر قم ۵ هزار و ۱۲۸ دستگاه در سطح شهر ویژه رانندگان اصلی و ۲ هزار و ۱۱۵ دستگاه راننده کمکی روی ناوگان کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان وانت نیز شامل ۵۲۰۰ دستگاه، کامیون و کامیونت با ۲۸۰۰ دستگاه و سرویس مدارس شامل ۲۵۰۰ دستگاه فعال است ابراز کرد: خانواده بزرگ تاکسیرانی عدد ۱۸ هزار نفر را در حمل‌ونقل درون شهری و بیرون شهری پوشش می‌دهند که جمعیت یک پانزدهم در شهر است که با توجه به چنین ظرفیتی باید توجه ویژه‌ای به این صنف داشته باشیم. سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به وضعیت سرویس مدارس اذعان کرد: در این خصوص آئین‌نامه‌ای وجود داشته و شرکت‌های حمل‌ونقل که تحت پوشش بوده با مدارس وارد قرارداد می‌شوند و راننده از طرف شرکت‌های زیر نظر تاکسیرانی و دانش‌آموز از طرف مدارس معرفی می‌شوند و با هماهنگی لازم، سرویس‌دهی انجام می‌شود.

وی در خصوص مصوب کرایه‌ها عنوان کرد: برای نرخ مصوب یک فرآیندی وجود دارد که بعد از استعلام‌ها، نرخ دریافت شده و به کمیته نرخ‌گذاری و سپس وارد هیئت‌مدیره شورای سازمان، شورای شهر و تائید فرمانداری رفته و در نهایت ابلاغ می‌شود. نیک با تأکید بر اینکه نرخ مصوب برای همه قابل اجراست، تصریح کرد: دراین‌باره رانندگان مشکلات زیادی را اعلام می‌کنند که به‌حق است؛ در سال جاری برای نرخ مصوب سال ۱۴۰۱ در حال بررسی و دریافت استعلامات لازم هستیم تا این نرخ‌گذاری همخوانی با تورم و شامل کمترین فشار به مردم شود.

به گفته وی، در مورد دریافت کرایه‌هایی بالاتر از مصوب اگر شکایتی از سوی شهروندان وجود دارد، می‌توانند با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری در میان بگذارند، ضمن اینکه هرگونه شکایت و پیشنهاد و یا قدردانی از رانندگان نیز با شماره ۳۶۶۲۸۸۰۰ قابل دریافت است.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم افزود: جهت سهولت پرداخت کرایه، ۳ هزار تاکسی قم مجهز به کیو آر کد است که پشت صندلی‌ها با راهنمایی کامل و دستورالعمل نصب‌شده و رانندگان و مسافران می‌توانند با ثبت کد به‌وسیله تلفن همراه کرایه را به‌راحتی دریافت و پرداخت کنند. وی با بیان اینکه از طریق اپلیکیشن قم کارت، این سیستم روی گوشی همراه قابلیت نصب داشته و می‌توان کرایه را پرداخت کرد، اضافه کرد: در شرایط کرونایی، عدم پرداخت پول نقد اهمیت زیادی در حفظ سلامت شهروندان و رانندگان دارد.

مطالب مرتبط