۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵

نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت فردا در قم برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  دکتر مهدی مصری در نشستی که با موضوع برگزاری با اشاره به برگزاری نشست تخصصی هماهنگی برگزاری «گردشگری سلامت» با محوریت سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز گفت: موضوع طبیعت‌گردی و گردشگری سلامت با محوریت ...

دکتر مصری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  دکتر مهدی مصری در نشستی که با موضوع برگزاری با اشاره به برگزاری نشست تخصصی هماهنگی برگزاری «گردشگری سلامت» با محوریت سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز گفت: موضوع طبیعت‌گردی و گردشگری سلامت با محوریت توجه به تولیدات دارویی، تجهیزات پزشکی، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و همچنین فرآورده‌های سنتی طبیعی و مکمل نیازمند توجه ویژه است.

همچنین دکتر جهانگیری مشاور عالی و اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزاری همایش را سرآغاز توسعه گردشگری در شهرهای زیارتی دانست و گفت: این همایش با شعار «سفر، زیارت و سلامت» روزهای ششم و هفتم دی‌ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار خواهد شد.

دکتر جهانگیری ارائه ابعاد مختلف خدمات بین‌المللی سلامت را مورد توجه قرار داد و گفت: در این همایش سعی بر این است به موضوعاتی چون موانع توسعه گردشگری، ضمانت‌های اجرایی، بیمه، اقتصاد دانش‌بنیان، مشوق‌های صادراتی و دیپلماسی اقتصادی توجه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین با تأکید بر لزوم توجه جدی به دیپلماسی علمی در گردشگری سلامت افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی و حضور فعالین اقتصادی در این همایش که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود؛ نشان از اهمیت و جایگاه برگزاری همایش ملی است.

جهانگیری با بیان اینکه سلامت یکی از مقوله های مهم امروز است، به خصوص بعد از کرونا مردم به سلامتی خود اهمیت ویژه ای می دهند، افزود: در حوزه سلامت آمارهایی که داریم بسیار متنوع و روبه رشد است. وی با بیان اینکه شاهد رشد ۲۰ درصدی در حوزه خدمات بین المللی گردشگری سلامت هستیم، ادامه داد: این ۲۰ درصد رشد به نسبت تمام خدمات در حوزه های دیگر مانند، بالاترین رشد است. جهانگیری با بیان اینکه یکی از ظرفیت های مهم بحث سفر برای زیارت است، افزود: غالب مردمی که برای زیارت به شهرهای قم، مشهد و شیراز می آیند، ۲۰ درصد برای خدمات در حوزه سلامت است. این نشست برای هماهنگی و سیاست گذاری در سطح این سه شهر و وزارت بهداشت ودستگاه های ملی داشته باشیم. وی ادامه داد: این نشست برای برگزاری سیاست گذاری و هماهنگی امور اجرایی خواهد بود. در برنامه صبح هم ۴ کارگروه خواهیم داشت که با فعالین و سیاست گذاران حوزه تا ما بتوانیم براساس آن تاثیرات مثبتی در روند و توسعه خدمات گردشگری سلامت در قم را شاهد باشیم.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط