۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

نسخه هیبریدی مازراتی لوانته با قدرت ۳۳۰ اسب‌بخار معرفی شد

[ad_1] برقی‌کردن خودروها در دنیای کنونی اجتناب‌ناپذیر است و این روند در سال‌های آینده با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد. جولای ۲۰۲۰، مازراتی با نسخه‌ی نیم‌هیبریدی گیبلی به‌سمت تولید خودرو هیبریدی حرکت کرد و هم‌اکنون، همان سیستم ۴۸ ولتی را به ...

نسخه هیبریدی مازراتی لوانته با قدرت ۳۳۰ اسب‌بخار معرفی شد

[ad_1]

برقی‌کردن خودروها در دنیای کنونی اجتناب‌ناپذیر است و این روند در سال‌های آینده با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد. جولای ۲۰۲۰، مازراتی با نسخه‌ی نیم‌هیبریدی گیبلی به‌سمت تولید خودرو هیبریدی حرکت کرد و هم‌اکنون، همان سیستم ۴۸ ولتی را به لوانته داده است. به‌گزارش موتوروان هم‌زمان با الکتریکی‌کردن این شاسی‌بلند، تیپ جدید GT و بازنگری‌های ظریفی در مازراتی لوانته وجود دارد که با مدل ۲۰۲۱ آغاز می‌شود.

نمای جلو شاسی بلند مازراتی لوانته هیبرید / Maserati Levante Hybrid SUV آبی رنگ

ابتدا به مشخصاتی اشاره می‌کنیم که خود شرکت مازراتی ذکر کرده است. در قلب خودرو الکتریکی هیبریدی و شاسی‌بلند مازراتی، پیشرانه‌ی بنزینی دولیتری توربوشارژ چهار سیلندر به‌همراه سیستم نیم‌هیبریدی تعبیه شده است. همان‌طور‌که در گیبلی دیده می‌شود، سیستم محرکه ۳۳۰ اسب‌بخار قدرت در ۵،۷۵۰ دوربردقیقه تولید می‌کند؛ اما گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متری در ۲،۲۵۰ دوربردقیقه و نه ۴،۰۰۰ دوربردقیقه در‌دسترس خواهد بود؛ درست مانند سدان مازراتی. خودروساز مستقر در مودنا گفته است که چنین سیستمی باعث می‌شود پیشرانه در دورهای پایین، گشتاوری شبیه پیشرانه‌های دیزل ارائه دهد و در‌عین‌حال، نرمی کارکردش شبیه پیشرانه‌های ۶ سیلندر بنزینی باشد.

مازراتی لوانته در شش ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت دست می‌یابد و حداکثر سرعتش به ۲۴۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. این ارقام از زمان ۵/۷ ثانیه‌ای صفر تا صد کیلومتربرساعت و حداکثر سرعت ۲۵۴ کیلومتربرساعت سدان مازراتی گیبلی کمی بدتر است؛ اما شاید این موضوع به‌دلیل سنگین‌تر بودن لوانته هیبرید باشد. وزن این خودرو به ۲،۰۹۰ کیلوگرم می‌رسد که باعث سنگین‌تر‌شدنش می‌شود. البته باید در نظر بگیریم که لوانته پلاگین هیبریدی است که همین موضوع روی وزن زیادش تأثیر می‌گذارد.

نمای عقب شاسی بلند مازراتی لوانته هیبرید / Maserati Levante Hybrid SUV آبی رنگ

مقاله‌های مرتبط:

مازراتی لوانته هیبرید از تجهیزات استانداردی مانند سیستم تمام‌چرخ محرک و سیستم تعلیق بادی و دیفرانسیل مکانیکی لغزش محدود در عقب برخوردار و عملکرد سیستم محرکه هیبریدی آن شبیه پیشرانه‌ی V6 است؛ درحالی‌که مصرف سوختش ۱۶ درصد کاهش می‌یابد. ویژگی اصلی مازراتی لوانته هیبریدی توزیع ایدئال وزن است که پس از نصب باتری مربوط به سیستم هیبریدی در عقب، به‌طور‌مساوی بین دو محور تقسیم می‌‌شود.

مازراتی لوانته هیبریدی از سه طرح رنگ آبی متالیک به نام Azzurro Astro همراه‌با تزیینات آبی اضافی در ورودی‌های هوای جانبی و کالیپرهای ترمز و لوگو تزیین روی ستون C بهره می‌برد. لوانته هیبریدی روی رینگ‌های ۲۱ اینچی قرار گرفته و از چراغ‌های جلوِ اصلاح‌شده استفاده می‌کند. همچنین، صفحه‌نمایش لمسی ۸/۴ اینچی به‌روزرسانی‌شده با صفحه‌نمایش ۷ اینچی راننده از دیگر امکانات این خودرو هیبریدی است.

کابین شاسی بلند مازراتی لوانته هیبرید / Maserati Levante Hybrid SUV آبی رنگ

هم‌اکنون، مازراتی سفارش‌هایی را در اروپا می‌پذیرد که تحویلشان از ژوئن آغاز می‌شود. بنابر اعلام مازراتی، لوانته هیبرید و گیبلی هیبرید فعلا در ایالات متحده و کانادا دردسترس نخواهند بود.

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار