۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸

ند پرایس: پیشرفت‌هایی در وین حاصل شده است / ارزیابی مذاکرات وین هنوز خیلی زود است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشست خبری تلفنی با خبرنگاران در واشنگتن، درعین حال در تداوم فضاسازی ها و بکارگیری تاکتیک ها برای فشار بر ایران در میز مذاکرات مدعی شد...

ند پرایس: پیشرفت‌هایی در وین حاصل شده است / ارزیابی مذاکرات وین هنوز خیلی زود است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشست خبری تلفنی با خبرنگاران در واشنگتن، درعین حال در تداوم فضاسازی ها و بکارگیری تاکتیک ها برای فشار بر ایران در میز مذاکرات مدعی شد که ما اکنون در حال ارزیابی این امر هستیم که آیا ایرانی ها با دستور کار مسائل جدید یا راه حل های مقدماتی  برای مسائلی که قبلا ارائه شده بود، به مذاکرات بازگشته اند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین در تداوم هراس غرب و آمریکا از پیشرفت های هسته ای ایران در چارچوب برجام در پی نقض این توافق بین المللی از سوی واشنگتن و اعمال تحریم های یکجانبه ضد ایرانی ادعا کرد که تا  امروز وضعیت اساسی تغییر نکرده است. ایران در بهترین حالت، در مذاکرات تاخیر ایجاد می کند و در عین حال برنامه هسته ای خود را سرعت می بخشد. ما کاملا واضح اعلام کرده ایم که این کار نتیجه ای نخواهد داشت.

ند پرایس گفت: در هفته‌های اخیر پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد در آخرین دور مذاکرات پیشرفت اندکی حاصل شده اما هنوز خیلی زود است که بگوییم این پیشرفت ها تا چه حد می تواند اساسی و محتوایی باشد.

وی در عین حال مدعی شد که هر پیشرفتی که در مذاکرات به دست آمده باشد، در مقایسه با شتاب پیشرفت های هسته‌ای ایران بسیار کند است.

این مقام آمریکایی همچنین ادعا کرد هنوز واقعا زود است که بگوییم که ایران با رویکرد سازنده‌تری به این دور از مذاکرات بازگشته است یا خیر.

ند پرایس بخشی از این مطالب را در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات میخائیل اولیانوف سرپرست تیم مذاکره کننده روسیه در وین مبنی بر اینکه کارگروه هسته ای جلسه ای مفید برگزار کرده و پیشرفت تردید ناپذیر و غیرقابل انکاری دیده شده است، بیان کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در تداوم هراس از پیشرفت های هسته ای تهران و به رغم اینکه ایران در حوزه نگارش متن مربوط به موضوعات هسته‌ای رویکرد سازنده‌ای اتخاذ کرده است، مدعی شد که  دو دور آخر مذاکرات نیز با تحریک های جدید هسته ای آغاز شد و سپس در برخی موارد، مواضع مبهم، غیرواقعی و غیرسازنده از سوی ایران مطرح شد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در تداوم ادعاهای خود افزود که در هفته‌های اخیر پیشرفت‌هایی حاصل شده، اما راه‌حل اساسی بدون تغییر باقی مانده است.

وی  مدعی شد ایران باید در برنامه هسته‌ای خود خویشتنداری به کار بگیرد و به مذاکرات وین یک فوریت واقعی اضافه کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار