۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷

نحوه پیگیری قانونی پس از سرقت گوشی موبایل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شاید برای شماهم پیش آمده باشد که تلفن همراه شما دزدیده شود و ندانید باید چه کار کنید. قطعا یکی از مهم ترین کارا پیگیری از طریق مراجعه قانونی می باشد.  در ادامه از این مطلب از اندیشه معاصر به نحوه ...

نحوه پیگیری قانونی پس از سرقت گوشی موبایل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شاید برای شماهم پیش آمده باشد که تلفن همراه شما دزدیده شود و ندانید باید چه کار کنید. قطعا یکی از مهم ترین کارا پیگیری از طریق مراجعه قانونی می باشد.  در ادامه از این مطلب از اندیشه معاصر به نحوه پیگیری قانونی پس از سرقت گوشی موبایل می پردازیم.

 

پس از سرقت گوشی موبایل چکارکنیم؟

نخست به محض این‌که متوجه فقدان موبایل‌تان شدید، سریعا با شماره خود تماس بگیرید؛ چرا که ممکن است خوش شانس باشید و کسی آن را پیدا کرده باشد و پاسخ دهد.
اما قدم بعدی پس از به سرقت رفتن تلفن همراه این است که سریعا مراتب را به اپراتور مربوطه اعلام و سیم‌کارت خود را از دسترس خارج کنید (بسوزانید) تا حداقل مسئولیت حقوقی در قبال احتمال ارتکاب به اعمال مجرمانه گریبان‌گیرتان نشود.
سپس جهت ردیابی گوشی می‌بایست با در دست داشتن مدارک شناسایی از جمله کارت ملی، شناسنامه و هم چنین جعبه گوشی به نزدیک‌ترین کلانتری یا دادسرا مراجعه کرده و تقاضای خود را ارائه دهید تا اقدامات فنی و اطلاعاتی دیگر صورت پذیرد.

پیگیری سرقت از طریق مراجع قضایی
اقدامات پس از سرقت موبایل از طریق مراجع قضایی به این‌صورت است که فرد مال باخته با مراجعه به کلانتری و توضیح شرایط و موضوع به آنان، پیگیری لازم را از مامورین کلانتری بخواهد.

مامورین کلانتری یا دادسرا بعد از این که شکایت شما مکتوب شد با صدور درخواستی به اپراتور‌ها ردیابی گوشی را می‌خواهند.

دادسرا بعد از تحقیقات مقدماتی و صدور کیفرخواست پرونده را به دادگاه ارسال می‌کند. دادگاه به بررسی دقیق‌تر و ردیابی گوشی از طریق مخابرات می‌پردازد.

در صورتی‌که موبایل یافت شد، فرد متهم را احضار می‌کند و به پرونده جرم سرقت گوشی رسیدگی می‌نماید و رای مقتضی صادر می‌شود.

پیگیری سرقت از طریق مخابرات
دومین راه پیگیری سرقت موبایل، از طریق مخابرات است. در این راه باید به مخابرات مراجعه شود و درخواست مسدود کردن خط شود.

در صورتی‌که فرد سارق هرگونه سواستفاده‌ای از خط تلفن همراه کند شخص دارنده خط مسئول است؛ بنابراین مسدود کردن خط برای جلوگیری از سواستفاده سارق بسیار ضروری و مهم است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار