۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶

نحوه پرداخت قسطی قبض برق + تعداد اقساط

سخنگوی صنعت برق کشور جزییاتی را درباره پرداخت قسطی قبض برق ارائه کرد.

نحوه پرداخت قسطی قبض برق + تعداد اقساط

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  امسال افزایش دمای هوا باعث افزایش بیش از حد مصرف برق برای استفاده از وسایل سرمایشی شد.به طوری که ۸۵ درصد مشترکان خانگی بیش از برابر میزان معمول برق مصرف کردند که باعث بالا رفتن رقم قبض برق آنها شده است. با این حال شرکت توانیر اعلام کرده است پرداخت قسطی قبض برق برای این مشترکان امکانپذیر است و آنها می توانند قبوض خود را در ۳ قسط برداخت کنند. متقاضیان برای تقسیط بدهی قبض برق خود با مراجعه به شرکت برق منطقه محل سکونت یا به سامانه‌های ۱۲۱ و ۱۵۲۱ مراجعه کنند.

نحوه پرداخت قسطی قبض برق

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اقساطی شدن قبوض برق گفت: ۸۵ درصد مشترکان خانگی بیش از ۲ برابر الگوی مصرف، برق مصرف کرده‌اند که این دست از مشترکان باید مبلغ زیادی را بابت قبوض پرداخت کنند. بر اساس امکانی که شرکت توانیر فراهم کرده است، مشترکانی که بیشترین الگوی مصرف را داشته‌اند می‌توانند قبوض خود را در چند قسط پرداخت کنند. رجبی مشهدی گفت: مشترکانی که توان پرداخت صورتحساب را ندارند هم می‌توانند در این طرح شرکت کنند و توصیه ما این است که آن دست از مشترکان که قبوض برقشان کمتر است در یک قسط مبلغ را پرداخت کنند. گفتنی است، مشترکان می‌توانند با مراجعه به شرکت برق مناطق خود، نسبت به تقسیط بدهی اقدام کنند.

 

مشمولان پرداخت قسطی قبض برق

غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه سالانه هفت درصد به تعرفه قبوض برق اضافه می شود، افزود: البته این شامل مشترکینی که الگوی برق امید را رعایت میکنند. وی افزود: از ابتدای آبان ۹۹ تا کنون ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک برق مشمول طرح برق امید شدند و برفشان را رایگان دریافت می‌کنند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر تصریح کرد: کسانی که بین الگوی برق امید و الگوی متعارف مصرف برق داشتند، هفت درصد شامل حالشان میشود و کسانی که بالاتر از الگوی مصرف هستند ۱۶ درصد دیگر هم اضافه میشود.  رخشانی مهر اظهار کرد: اتفاقی که امسال برای اولین بار انجام شد این بود که برای کسانی که بسیار پرمصرف هستند، یعنی ۲ برابر الگو مصرف میکنند و تنها ۲ درصد مشترکین را شامل میشوند، قبوض با مبالغ بالاتری صادر شده است. وی تأکید کرد: آمادگی در شرکت توزیع برق وجود دارد که کسانی که در این دسته هستند و قبوضی با مبالغ سنگین برایشان صادر شده است بتوانند طی چند قسط پرداخت کنند.

 

تعداد اقساط قبض برق

بنا بر اعلام شرکت توانیر مشترکان پر مصرفی که رقم قبض برق آنها سنگین است می توانند بدهی خود را طی ۳ یا ۴ قسط پرداخت کنند.

 

نحوه قسط بندی پرداخت قبض برق

مشترکان می‌توانند با مراجعه به شرکت برق مناطق خود، نسبت به تقسیط بدهی اقدام کنند. اما بنا بر اعلام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر مشترکان می ‌توانند برای قسط‌ بندی قبوض برق، به سامانه ‌های ۱۲۱ و ۱۵۲۱ مراجعه کنند.

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار