۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷

نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تغییر پیدا می کند؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از دنیای اقتصاد، افزایش حقوق بازنشستگان یکی از مصوبات شورای عالی کار است، که هر ساله در دستور کار قرار می‌گیرد. حقوق بازنشستگان با این تورم حاکم در جامعه کفاف زندگی بازنشستگی را نمی‌دهد؛ ...

افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از دنیای اقتصاد، افزایش حقوق بازنشستگان یکی از مصوبات شورای عالی کار است، که هر ساله در دستور کار قرار می‌گیرد. حقوق بازنشستگان با این تورم حاکم در جامعه کفاف زندگی بازنشستگی را نمی‌دهد؛ این موضوع باعث نگرانی خانواده‌های بازنشسته شده است.

حقوق بازنشستگان طبق قرار هر ساله باید با توجه به تورم و شرایط حاکم بر جامعه افزایش یابد.. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره سال آینده افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت این کمیسیون باپیشنهاد مندرج درلایحه برنامه هفتم توسعه مبنی‌ بر لحاظ میانگین ۵سال آخر برای تعیین حقوق بازنشستگان مخالف است،

ولی اسماعیلی درواکنش به نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی دربرنامه هفتم توسعه، گفت:ما بعد از اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس اعلام وصول شود به این حوزه ورود کرده و درباره مباحثی که ارتباط مستقیم با کمیسیون اجتماعی دارد نظر تخصصی خواهیم داد

د رمورد نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان با پیشنهاد لحاظ میانگین ۵سال آخر به دلیل تبعات اجتماعی که خواهد داشت قطعا موافقت نخواهیم کرد.

ما سعی میکنیم در مورد این مباحث با یک روند پلکانی در عرض ۵ سال انجام دهیم که هم بتوانیم به توانمندی صندوق کمک کرده باشیم هم تبعات اجتماعی۳یا۵ سال که درلایحه برنامه هفتم توسعه مطرح شده راهم مد نظر داشته باشیم.

بازنشستگان اطمینان داشته باشند که ما نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی را در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه اصلاح خواهیم کرد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار