۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶

نحوه حذف فایل‌ های مخفی سرعت گوشی همراه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، امروزه همه ما از گوشی‌های اندروید استفاده می‌کنیم که برخی از این گوشی‌های تلفن همراه فضای زیادی برای ذخیره سازی ندارد وهمین پر شدن فضای گوشی می‌تواند باعث پایین آمدن سرعت گوشی شود. همچنین باعث می‌...

نحوه حذف فایل‌ های مخفی سرعت گوشی همراه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، امروزه همه ما از گوشی‌های اندروید استفاده می‌کنیم که برخی از این گوشی‌های تلفن همراه فضای زیادی برای ذخیره سازی ندارد وهمین پر شدن فضای گوشی می‌تواند باعث پایین آمدن سرعت گوشی شود. همچنین باعث می‌شود که سرعت پردازنده افزایش پیدا کند و عملکرد گوشی دچار مشکل و به اصطلاح هنگ کردن نشود؛ بنابراین بهتر است که بعضی از آن برنامه‌هایی که اهمیت ندارد را حذف کرده، تا هم حافظه گوشی خالی شود و هم سرعت گوشی بالا برود.

مخاطب ۲۴ نوشت: حافظه پنهان گوشی اندروید یا حافظه کش یکی از قسمت‌هایی است که در مشخصات پردازنده گوشی نام برده می‌شود که به نام حافظه نهان نیز شناخته می‌شود. کش در واقع رابط بین پردازنده و رم است که در نهایت باعث افزایش سرعت پردازنده می‌شود.

مشکل پر شدن حافظه گوشی را می‌توان با پاک کردن حافظه پنهان گوشی بر طرف کرد. اپلیکیشن‌هایی که به طور منظم در طول روز استفاده می‌کنید، فایل‌های جدیدی را برای ذخیره اطلاعات ایجاد می‌کنند. این فایل‌های داده‌ای موقتی، را کش (حافظه‌ی پنهان) می‌گویند که مقدار قابل توجهی از فضای ذخیره سازی گوشی اندرویدی را همین فضای کش یا پنهان در بر می‌گیرد.
زمانی که فرد گوشی خود را روشن می‌کند و می‌بیند که سرعت گوشی کاهش یافته و با کندی کار‌ها را انجام می‌دهد، باید بداند که حافظه‌ی گوشی پر شده است.

حافظه پنهان، حافظه موقتی است که یک اپلیکیشن آن را در حافظه گوشی برای آخرین مراجعه ذخیره می‌کند تا بتواند سریعتر آن را بخواند. مثلا زمانی که واتساپ و یا ایتا را در گوشی باز می‌کنید، فیلم‌ها و عکس‌های ان در گوشی ذخیره می‌شود و نیازی به دانلود کردن آن نیست؛ بنابراین می‌توان به این نکته کلیدی اشاره کرد و گفت حافظه پنهان با قرارگرفتن بین پردازنده و حافظه رم، از تاخیر در زمان پردازش میان آن دو جلوگیری می‌کند. حافظه پنهان سرعت بیشتری دارد و به بهترین نحو کار‌های پردازنده را سازماندهی می‌کند تا در کم‌ترین زمان ممکن وظایف را انجام دهد. می‌توان گفت که اگر داده‌ی مورد نظر در حافظه Cache سیستم موجود باشد، نیازی به دسترسی به حافظۀ رم وجود ندارد و به این صورت، سرعت فرآیند بیشتر خواهد شد. اگر حافظه پنهان گوشی اندروید را به صورت دوره‌ای پاک کنید، این عمل می‌تواند به رفع مشکلات عملکرد دستگاه کمک کند.

را‌های خالی کردن حافظه‌ی گوشی

حذف اپلیکیشن‌های غیرضروری

یکی از راه‌های خالی کردن گوشی این است که اپلیکیشن‌های غیر ضروری را از گوشی حذف کنید. برای این کار هر چند وقت، اپلیکیشن‌هایی را که در گوشی خود نصب کرده اید را مرور کنید و اگر نیازی به آن‌ها نداشتید، آن‌ها را حذف کنید.

حذف عکس‌های غیر ضروری و آپلود بقیه عکس‌ها در گوگل فوتو

گوگل فوتو، اپلیکیشنی است که به صورت پیش فرض بر روی بیشتر گوشی‌های اندرویدی نصب شده است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید حافظه گوشی خود را تا حد زیادی خالی کنید. روش کار آن به این گونه است که عکس‌ها را در یک فضای ابری ذخیره می‌کند. به این ترتیب می‌توانید عکس‌ها را از حافظه گوشی خود پاک کنید و در عین حال همیشه به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

حذف فایل‌های غیر ضروری و انتقال آن به به کارت حافظه

گاهی ممکن است فایل‌ها و برنامه‌هایی را دانلود کرده باشید و بعد از استفاده از آن، آن‌ها را حذف نکرده باشید. همین فایل‌ها باعث پر شدن حافظه‌ی گوشی می‌شود. بهتر است برای خالی کردن فضای گوشی، این فایل‌ها را حذف کنید.

فولدری که فایل‌های دانلود شده در آن ذخیره می‌شوند، ممکن است متفاوت باشد. اما معمولا در فایل مدیریت ذخیره می‌شوند. می‌توانید آن برنامه را کلا از گوشی حذف کنید و یا می‌توانید آن را به حافظه‌ی گوشی منتقل کنید.

اگر گوشی یک کارت حافظه با ظرفیت بالا دارد، بهتر است از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کند. می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که بر روی حافظه داخلی نصب کرده اید، به کارت حافظه منتقل کنید.

شناسایی فایل‌های پر حجم

یکی دیگر از راه‌های خالی کردن حافظه‌ی گوشی آن است که فایل‌هایی را که بیشترین حافظه را اشغال می‌کنند، شناسایی شوند.

اگر می‌خواهید بدانید کدام فایل‌ها و فولدر‌ها بیشترین حجم حافظه داخلی گوشی شما را اشغال کرده اند، از اپلیکیشن DiskUsage استفاده کنید.

این اپلیکیشن خافظه داخلی گوشی را بررسی می‌کند و فایل‌ها و فولدر‌های با حجم بالا را شناسایی می‌کند و اگر خواستید می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

خالی کردن حافظه‌ی پنهانی گوشی

یکی دیگر از راه‌های خالی کردن حافظه‌ی گوشی این است که کش اپلیکیشن‌های نصب شده را خالی کنید. شاید گمان کنید اپلیکیشن‌ها فضایی را اشغال نمی‌کند و حذف آن‌ها مشکلی را برطرف نمی‌کند. در حالی که این تصور اشتباه است. در واقع تعداد اپلیکیشن‌هایی که نصب می‌کنید، به مرور زیاد می‌شود و پس از مدتی بخش زیادی از حافظه داخلی گوشی را اشغال می‌کند. پس باید این اپلیکیشن‌ها حذف شود.

دانلود اپلیکیشن clean master

یکی دیگر از راه‌های خالی کردن حافظه گوشی این است که این برنامه را نصب کنید. در واقع هر بار که این اپلیکیشن را باز می‌کنید، فضای اشغال شده توسط فایل‌های به دردنخور را به صورت خودکار محاسبه می‌کند. سپس با تایید شما آن‌ها را پاک می‌کند.

فایل اکسپلورر در سیستم عامل اندروید نقشی کلیدی را ایفا می‌کند و می‌توان با کمک آن، به راحتی فایل‌های مخفی را مشاهده کرد. با مراجعه به فروشگاه اپلیکیشن گوگل موسوم به پلی استور نیز می‌توانید اپلیکیشن‌های file Manager اندرویدی را دانلود و فایل‌های مخفی را مشاهده کنید.

برای این کار، می‌بایست ابتدا به کشوی اپلیکیشن‌های خود رفته و File Manager را اجرا کنید. سپس روی علامت منوی نقطه‌ای کلیک کرده و Setting یا همان تنظیمات را انتخاب کنید.
در این مرحله، باید گزینه Show Hidden File را فعال کنید. اینجاست که File Explorer شما، فایل‌های مخفی را نشان خواهد داد.

همچنین می‌توانید اپلیکیشن Android File Manager را دانلود کرده و پس از باز کردن اپلیکیشن، گزینه Tools را انتخاب نمایید. با اسکرول کردن به پایین، گزینه show Hidden File را فعال کرده و با مراجعه به فولدر روت، فایل‌های مخفی را مشاهده کنید.

روش دیگر، استفاده از اپلیکیشن Astro File Manager است که ابتدا باید این برنامه را دانلود کنید. پس از اجرای برنامه، با انتخاب منوی نقطه‌ای، بر روی گزینه View Setting تپ کنید. سپس با زدن بر روی تب Advanced، گزینه Show Hidden Files را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید تمامی‌فایل‌ها و فولدر‌های مخفی را مشاهده کنید.

پاک کردن کش، یک کار آسان و ساده است که با انجام دوره‌ای آن می‌توان به بهبود عملکرد دستگاه کمک کرد. نیازی به حذف حافظه پنهان گوشی اندروید به صورت مستمر نیست، اما پاک کردن دوره‌ای آن می‌تواند مفید باشد. اگر انجام پاکسازی حافظه کش به صورت دوره‌ای یادتان می‌رود و یا نمی‌خواهید زمان زیادی برای Delete کردن حافظه پنهان اندروید صرف کنید، استفاده از اپلیکیشن‌های پاک کردن حافظه پنهان گفته شده، راه حل مناسبی به نظر می‌رسد.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار