۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰

نحوه ثبت نام کتاب درسی در سال ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،نحوه ثبت نام کتاب درسی در سال ۱۴۰۲ را در ادامه برایتان تشریح کردیم. با ما در اندیشه معاصر همراه باشید با جزئیات بیشتر از نحوه ثبت نام کتاب درسی در سال ۱۴۰۲. دانش آموزان می توانند در موعد مقرر ثبت ...

قیمت کتاب درسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،نحوه ثبت نام کتاب درسی در سال ۱۴۰۲ را در ادامه برایتان تشریح کردیم. با ما در اندیشه معاصر همراه باشید با جزئیات بیشتر از نحوه ثبت نام کتاب درسی در سال ۱۴۰۲.

دانش آموزان می توانند در موعد مقرر ثبت نام به سایت irtextbook.ir مراجعه نموده و اقدامات لازم برای ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را در زمان مذکور به صورت اینترنتی و آنلاین انجام دهند. دانش آموزان برای تهیه کتب می بایست با نحوه ثبت نام و هزینه سفارش کتب درسی آشنایی داشته باشند تا موفق به ثبت نام شوند.

سامانه ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ باز شده است و والدین و مدیران می توانند با مراجعه به سایت  irtextbook.ir نسبت به ثبت نام کتاب درسی اقدام نمایند.

ابتدا وارد سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com شوید. روی گزینه “ورود دانش آموزان” کلیک کنید. با وارد کردن “کد ملی” و “شماره سریال شناسنامه” وارد پرتال دانش آموزی خود شوید. سپس با انتخاب گزینه “فروش و توزیع مواد آموزشی” روی لینک “ورود به سامانه فروش” کلیک کنید.

دانش آموزان می توانند در موعد مقرر ثبت نام به سایت irtextbook.ir مراجعه نموده و اقدامات لازم برای ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را در زمان مذکور به صورت اینترنتی و آنلاین انجام دهند. دانش آموزان برای تهیه کتب می بایست با نحوه ثبت نام و هزینه سفارش کتب درسی آشنایی داشته باشند تا موفق به ثبت نام شوند.

 

تهیه و ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ یکی از دغدغه های بسیاری از والدین می باشد که در چند سال اخیر به صورت اینترنتی و آنلاین انجام شده است. والدین و دانش آموزان می بایست در زمان مقرر ثبت نام به سایت irtextbook.ir مراجعه نموده و روند ثبت نام را انجام دهند زیرا پس از اتمام زمان ثبت نام، مهلت مجددی برای آن در نظر گرفته نخواهد شد.

با توجه به اهمیت موضوع ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، در ادامه این مقاله به بررسی جزئیات زمان، نحوه و هزینه سفارش کتب درسی اشاره شده است. دانش آموزان می توانند با مطالعه آن، از تمامی جزئیات آگاه شده و اقدامات لازمه را در سایت ثبت نام کتاب های درسی که زیر نظر سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش است، انجام دهند.

زمان ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در سایت irtextbook.com برای پایه های مختلف یکسان نبوده و در بازه های زمانی متفاوتی انجام می شود. دانش آموزان هر پایه تحصیلی باید با توجه به مهلت اعلام شده به سامانه مراجعه کرده و مراحل ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ خود را تکمیل نمایند. طبق اعلام آموزش و پرورش ثبت نام کتب درسی تمامی پایه های تحصیلی از روز ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آغاز می شود.

زمان ثبت نام کتب درسی سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای هریک از پایه های تحصیلی متفاوت است، برای اطلاع از مهلت ثبت نام کتاب درسی هر پایه، زمان اصلاح اطلاعات، توزیع کتاب درسی و دریافت آن توسط دانش آموزان توصیه می گردد جدول زیر مطالعه شود. لازم به ذکر است که طبق اطلاعیه جدید آموزش و پرورش، ثبت نام کتاب درسی میان پایه های تحصیلی از ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آغاز می شود.

 

تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی
عنوان فعالیت دوره تحصیلی شروع پایان
ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه های تحصیلی آمادگی۲ (استثنائی) ، اول۲ (استثنائی)، اول۳ (استثنائی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم ۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ۱۴۰۲/۳/۲۶
آمادگی۱ (استثنائی)،اول۱ (استثنائی)، اول مقدماتی(استثنائی)، پایه اول ابتدایی ۱۴۰۲/۴/۵ ۱۴۰۲/۶/۱۰
پایه های تحصیلی هفتم، دهم ۱۴۰۲/۴/۵ ۱۴۰۲/۶/۱۰
اصلاح سفارش تمامی دوره های تحصیلی ۱۴۰۲/۴/۱۸ ۱۴۰۲/۶/۳۱
توزیع منطقه به مدرسه تمامی دوره های تحصیلی ۱۴۰۲/۶/۱۱ ۱۴۰۲/۶/۳۱
توزیع مدرسه به دانش‌آموز تمامی دوره های تحصیلی ۱۴۰۲/۶/۱۸ ۱۴۰۲/۷/۱

لازم به ذکر است که در سال گذشته آموزش و پرورش به منظور یاری رسانی به دانش آموزان مهلت زمانی ۱ماهه را در تیرماه برای اصلاح ثبت نام در نظر گرفت اما در سال جاری هنوز زمان دقیق آن اعلام نشده است و به محض اعلام در این جدول اطلاع رسانی می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام کتاب های درسی سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

نحوه ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانش آموزان جهت ثبت نام کتاب های درسی دوره ابتدایی و متوسطه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ باید به سایت irtextbook.ir مراجعه نموده و مراحل ثبت سفارش کتاب های خود را تکمیل نمایند. اگر برخی از دانش آموزان برای ثبت نام کتاب به مشکل برخورده اند می بایست ابتدا برای رفع مشکلات سایت ثبت نام کتاب درسی اقدام کرده و سپس مراحل را انجام دهند.

لازم به ذکر است اگر داوطلبی امکان ثبت نام کتاب در سامانه را ندارد می تواند از طریق مدیران مدارس این فرآیند را انجام دهد. یعنی والدین با پرداخت هزینه کتاب های درسی به مدارس فرآیند ثبت سفارش کتب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را به مسئولین مدرسه واگذار نمایند.

والدین می توانند برای آشنایی با جزئیات ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مانند زمان، نحوه، سایت و سایر موارد به مقاله ای که لینک آن در ادامه قرار داده شده است مراجعه نمایند.

با توجه به این که ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ دانش آموزان باید در زمان تعیین شده و به درستی انجام شود تا امکان دریافت کتاب بری آن ها وجود داشته باشد لذا در این قسمت نحوه ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را به ترتیب مراحل و به طور خلاصه ارائه می نماییم.

نحوه ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

۱ورود به سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی به آدرس irtextbook.ir و یا irtextbook.com

۲ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه

۳تکمیل فرم ثبت نام با توجه به اطلاعات دانش آموزی

۴پرداخت هرینه خرید کتاب های درسی

ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ دانش آموزان باید به درستی در سامانه سفارش کتاب انجام شود در صورتی که دانش آموزی اطلاعات نادرستی را هنگام خرید کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ وارد کرده و در زمان ویرایش ثبت نام خطای ایجاد شده را برطرف نسازد در دریافت کتب خود دچار مشکل شده و امکان ثبت مجدد وجود نخواهد داشت.

برای این که دانش آموزان، والدین و مدیران مدارس در زمان ثبت نام کتاب های درسی دچار اشتباه نشده و مراحل را به درستی در سامانه طی نمایند در این قسمت مراحل سفارش کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را به صورت راهنمای تصویری در اختیار آن ها قرار می دهیم.

 

 

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار