۰۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

اجتماعی

نتایج وام ضروری بازنشستگان ۱۴۰۲+ معرفی سایت صبا بازنشستگان

از کجا میتوانیم نتیجه وام ضروری بازنشستگان را تماشا کنیم؟ سایت صبا مخصوص چه کسانی است و از آن چه استفاده ای میشود؟

نتایج وام ضروری بازنشستگان ۱۴۰۲+ معرفی سایت صبا بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بازنشستگی به معنی کناره‌گیری از ادامه شغل در اثر بالا بودن سن و گاه در پی بیماری و ازکارافتادگی است. شخص بازنشسته تا زمانی که زنده است شخصاً از حقوق بازنشستگی استفاده می‌کند دولت برای بازنشستگان هم امتیاز هایی در نظر گرفته است اعم از وام و… برای مشاهده جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

زمان اعلام نتایج وام ضروری بازنشستگان کشوری

قبل از پرداختن به موضوع زمان اعلام نتایج وام ضروری بازنشستگان کشوری، لازم است که در ابتدا؛ توضیحاتی راجع وام ضروری بازنشستگان کشوری ارائه گردد. وام ضروری بازنشستگان کشوری توسط صندوق بازنشستگی کشوری که خود زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می نماید، برای بازنشستگان دولت در نظر گرفته شده است.

 نتایج وام ضروری بازنشستگان

نتایج وام ضروری بازنشستگان

مبلغ این وام، در حال حاضر سی میلیون تومان می باشد. مرحله دوم وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان کشوری با کارمزد سالانه ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه در نظر گرفته شده است و در حال حاضر، دو نوبت از آن به حساب واجدان شرایط پرداخت شده است.

بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری مطابق با مقررات قانون مدیریت خدمات کشوری، می توانند با توجه به شرایط و ضوابط خود اقدام به ثبت درخواست وام ضروری نمایند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، مبلغ مرحله دوم وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان کشوری بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز می گردد.

از سوالاتی که ممکن است برای افراد پس از ثبت نام در سایت، مطرح شود این است که زمان اعلام نتایج وام ضروری بازنشستگان کشوری چه تاریخی می باشد؟ در پاسخ به این پرسش باید بیان داشت که صندوق بازنشستگی کشوری این امکان را فراهم نموده که بازنشستگان بتوانند به صورت مستمر اقدام به ثبت نام کنند. بر همین اساس و با توجه به امکان ثبت نام مستمر وام، نتایج واجدین شرایط نیز به صورت ماهانه اعلام می شود.

شرایط وام

مبلغ وام ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که درسیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/وظیفه دریافت می نماید ، واریز خواهد شد.
هرگونه تسویه حساب مربوط به وام های ادوار گذشته تاثیری در اولویت بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.
متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از وام استفاده نماید. لذا سایر وراث می بایست پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام نمایند.
لازم به ذکر است جهت تکمیل مشخصات در سامانه تعهد وراث برای وظیفه بگیران بیش از یک نفر الزامی است.
تنها در صورت تکمیل و تایید مشخصات در سامانه تعهد وراث درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.
درخصوص تعهد وراث صغیر و محجور، تنها از طریق سامانه مدیریت های استانی و با ارائه مستندات ( قیم نامه، حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران) قابل تائید می باشد.
«بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده می نماید، به منظور امکان بهره مندی یک نفر از وراث وظیفه بگیر از تسهیلات وام ضروری ، توصیه می شود «بازنشسته» متقاضی، از «دفتر کل بازنشستگی» خود اقدام به ثبت نام نماید.
«وظیفه بگیر» متقاضی که علاوه بر اینکه به تنهایی از دفترکل اول حقوق وظیفه دریافت می کند، به اتفاق وراث دیگر از دفترکل دوم نیز حقوق وظیفه دریافت می کند. توصیه می شود «وظیفه بگیر» متقاضی، از «دفتر کل اول» اقدام به ثبت نام نماید تا امکان ثبت نام یک نفر از مابقی وراث وظیفه بگیر از «دفترکل دوم» فراهم گردد.
ذکر شماره دفترکل بازنشستگی ، شماره ملی ، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.
ثبت نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.
پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و …… مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می گردد.

اسامی برندگان و آخرین اخبار وام ضروری بازنشستگان کشوری

در بخش های پیشین مقاله توضیحات جامع و کاملی در خصوص زمان، سایت و نحوه اعلام نتایج وام ضروری بازنشستگان کشوری ارائه گردید و بیان شد که بازنشستگان کشوری می توانند علاوه بر حقوق بازنشستگی، در موعد مقرر، در سامانه cspf.ir برای ثبت نام دریافت مرحله دوم وام ضروری ۳۰ میلیونی بازنشستگان کشوری اقدام نموده و نتایج را در این سایت مشاهده نمایند. توجه به این نکته ضروری است که ثبت نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.

پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و …. مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی برندگان و آخرین اخبار وام ضروری بازنشستگان کشوری در سایت cspf.ir اعلام می گردد. توجه به این نکته ضروری است که هرگونه تسویه حساب مربوط به وام های ادوار گذشته تاثیری در اولویت بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.

تاکنون در هر مرحله از اعلام نتایج برندگان، صندوق بازنشستگی خدمات کشوری، اسامی ۳۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط را اعلام نموده و مبلغ مرحله دوم وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان کشوری را به حساب آن ها واریز کرده است. ممکن است که در طی دوره های بعدی، تعداد اسامی برندگان وام ضروری بازنشستگان کشوری دچار افزایش یا کاهش شود.

باقری نژاد گفت: نتایج ثبت نام وام ضروری بازنشستگی که ۳۱ اردیبهشت مهلت ثبت نام آن به اتمام رسیده بود، مشخص شده است.

او افزود: نتایج و اسامی واجدان شرایط از دیروز در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق به نشانی sabasrm.ir قابل مشاهده است.

باقری نژاد ادامه داد: بازنشستگان می‌توانند با شماره دفتر کل بازنشستگی، کد ملی و شماره حساب بانک صادرات که از آن حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند، نتایج اعلامی را مشاهده کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی عنوان کرد: ورثه پسر که در سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می‌شوند، وظیفه بگیران تک ورثه‌ای که سن آنان بیش از ۸۰ سال باشد، بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که حکم ترمیم امسال برای آنان صادر نشده باشد و درخواست‌هایی که فرم رضایت نامه وراث آن‌ها در سامانه تأیید نشده باشد، چهار دسته‌ای هستند که در ابتدا از لیست واجدین شرایط حذف شده اند.

او افزود: پس از حذف این چهار گروه، تمامی متقاضیان باقی مانده بر اساس عواملی چون مجموع مانده وام‌های ضروری دریافتی (به ترتیب از کمترین به بیشترین مجموع وام دریافتی) و حقوق دریافتی (بر اساس آخرین حکم صادره و به ترتیب از کمترین به بالاترین حقوق دریافتی) اولویت بندی شده اند.

باقری نژاد گفت: این وام براساس اولویت بندی در ۸ مرحله به حساب حقوقی واجدین شرایط واریز می‌شود.

سایت صبا چیست؟

سامانه صبا بازنشستگان کشوری که از طریق آدرس crm.cspf.ir در دسترس مخاطبین و جامعه هدف خود خواهد بود، سایتی است که از سوی صندوق بازنشستگی کشوری و تحت نظر وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی، راه اندازی شده و خدماتی را به صورت آنلاین، به بازنشستگان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، ارائه می دهد.

سایت صبا

معرفی درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری ۱۴۰۳​

با توجه به اینکه بسیاری از امور جامعه به صورت غیر حضوری و اینترنتی انجام می شود، لازم است که سامانه ای برای ارائه خدمات به بازنشستگان کشوری روی کار بیاید تا بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ و سایر بازنشستگان بتوانند بدون مراجعه حضوری، امور مهم خود به صورت غیر حضوری انجام دهند.

درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری sabasrm.ir، امکانات مختلفی را از جمله فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری را برای بازنشستگان کشوری ارائه می کند که هر یک از این خدمات ارائه شده باعث کاهش مراجعات حضوری بازنشستگان کشوری به مراکز مربوطه شده است. لذا سامانه درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری sabasrm.ir با هدف ارائه خدمات به بازنشستگان کشوری به صورت غیر حضوری و کاهش مراجعات حضوری بازنشستگان ۱۴۰۲​ و سایر بازنشستگان، برای اموری که امکان استفاده از آن ها با اینترنت و در بسترهای فضای مجازی وجود دارد، به وجود آمده است.

تمامی بازنشستگان کشوری که حقوق بازنشستگی آن ها به صورت مستقیم از صندوق بازنشستگی کشوری واریز می شود، می توانند از خدمات درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری sabasrm.ir استفاده نمایند. تمامی خدمات ارائه شده در سایت درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری sabasrm.ir، به صورت کاملا رایگان می باشد و تمامی بازنشستگان کشوری می توانند از این خدمات رایگان استفاده نمایند. همچنین، بسیاری از اخبار مهم مربوط به بازنشستگان کشوری به صورت مستقیم در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری منتشر می شود.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط