۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰

نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی فردا اعلام می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سعید هاشمی نظری رئیس سنجش پزشکی  از اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی خبر داد و گفت: نتایج نهایی چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی فردا در سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjesh.org اعلام می...

نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی فردا اعلام می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سعید هاشمی نظری رئیس سنجش پزشکی  از اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی خبر داد و گفت: نتایج نهایی چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی فردا در سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjesh.org اعلام می‌شود.

بیش از ۷ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی پذیرفته شدند

هاشمی نظری با اشاره به تعداد پذیرفته شدگان آزمون دستیاری پزشکی اظهار کرد: در چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی ۱۲ هزار و ۶۰۱ داوطلب شرکت کرده بودند که از این تعداد ۷ هزار و ۳۹۴ داوطلب مجاز به انتخاب رشته محل شدند.

هاشمی نظری با اشاره به شمار داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی گفت: ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، ۵ هزار و ۴۶۳ نفر مرد و ۷ هزار و ۱۳۸ نفر زن بودند. از میان افراد ثبت نام کننده، ۸۴/۵ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند که از این تعداد ۴۳/۳ درصد داوطلبان مرد و ۵۶/۷ درصد داوطلبان زن بودند همچنین ۷۷/۹ درصد از داوطلبان در آزمون شرکت کردند و ۲ هزار و ۷۸۲ داوطلب غایب بودند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به شرایط کرونایی آزمون دستیاری بیان کرد: در این دوره از آزمون هم همچون سال گذشته لازم بود که داوطلبان فرم خوداظهاری کرونا را تکمیل و کارت ورود به جلسه را دریافت کنند و به منظور حفظ سلامتی داوطلبان برای مبتلایان به کرونا مکانی جداگانه درنظر گرفته شد.

هاشمی نظری با اشاره به کاهش آمار داوطلبان ثبت نام کننده برای آزمون دستیاری پزشکی بیان کرد: در آزمون دستیاری دوره چهل و هفتم که در سال ۹۹ برگزار شد، بیش از ۱۴ هزار داوطلب ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۸۷ درصد کارت گرفته بودند و از این میان ۱۲۰ داوطلب مبتلا به کرونا بودند و بررسی آماری دو دوره آزمون دستیاری سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که آمار داوطلبان آزمون دستیاری کاهش یافته است.

ضوابط پذیرش داوطلبان دستیاری پزشکی ۱۴۰۰

بنابر اعلام سنجش پزشکی براساس تصمیمات اتخاذ شده در نشست شورای آموزشی پزشکی و تخصصی، با توجه به پاندمی بیماری کووید- ۱۹، مقرر شد در این دوره مصاحبه برای پذیرش در رشته های «روان پزشکی» و «زنان و زایمان» صورت نپذیرد.

ظرفیت تکمیل نشده سهمیه مناطق محروم دانشگاه های علوم پزشکی به سایر داوطلبان آزاد با رعایت مقررات پذیرش تعلق می یابد. پس از ثبت نام تکمیل فرم ثبت نام به هیچ عنوان تغییر سهمیه یا تغییر دانشگاه منطقه محروم برای گذراندن تعهدات خاص امکانپذیر نیست.

تغییر رشته و انتقال پذیرفته شدگان سهمیه مناطق محروم ممنوع بوده و امکان پذیر نیست و در صورت درخواست انتقال دانشگاه می تواند نسبت به لغو حکم دستیاری فرد پذیرفته شده اقدام کند.

پذیرفته شدگانی که با ماموریت آموزشی از وزارتخانه ها، نهادها و سازمان ها به استثنای دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی وابسته به وزارت بهدا شت، درمان و آموزش پزشکی( برای تحصیل به رشته های تخصصی وارد می شوند، ملزم به پرداخت هزینه های تحصیلی توسط داوطلب یا سازمان تائید کننده خواهند بود. در غیر این صورت این گروه از پذیرفته شدگان باید تعهدات قانونی را مشابه سایر پذیرفته شدگان در محل هایی که وزارت بهداشت تعیین می کنند در مدت مقرر، انجام دهند.

لیست نیاز دانشگاه های علوم پزشکی در هر رشته جهت سپردن تعهد به مناطق محروم استان های محل استقرار آن دانشگاه ها آورده شده است. جهت انتخاب رشته محل باید علاوه بر انتخاب رشته، دانشتگاه محل تعهد مبتنی بر استان محل تعهد انتخابی در فرم تقاضانامه نیز مشخص شود.

اولویت پذیرش در هر استان با داوطلبانی است که محل تحصیل آنها در استان محل تعهد قرار داشته باشد در صورت عدم تکمیل ظرفیت باقیمانده آن به سایر داوطلبانی که دانشگاه محل تحصیل آنها در استان محل تعهد قرار نداشته باشد اختصاص داده می شود.

داوطلبان می توانند براساس ضوابط و همچنین با توجه به مندرجات راهنمای آزمون چهل و هشتمین دوره و نیز مندرجات این دفترچه راهنما، حداکثر تا ۱۰۰ رشتته – محل حداکثر در ۱۰ رشته تخصصی مجاز، براساس جداول مربوطه، انتخاب کنند. بدیهی است اگر داوطلبی بیش از ۱۰ رشته تخصصی انتخاب کند رشته یازدهم حذف خواهد شد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار