۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱

نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی امروز اعلام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، دکتر سیدسعید هاشمی نظری درباره اعلام نتایج آزمون دستیاری گفت: با توجه به اینکه پس از اعلام نتایج اولیه و کارنامه و انتشار انتخاب رشته چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی، ظرفیت پذیرش تغییر ...

نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی امروز اعلام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، دکتر سیدسعید هاشمی نظری درباره اعلام نتایج آزمون دستیاری گفت: با توجه به اینکه پس از اعلام نتایج اولیه و کارنامه و انتشار انتخاب رشته چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی، ظرفیت پذیرش تغییر کرد، زمان اعلام نتایج نیز دستخوش تغییر شد.

وی گفت: پیش از این اعلام کرده بودیم با توجه به اینکه دستیاران باید فعالیت کاری خود را زودتر در بیمارستان‌ها آغاز کنند سعی می‌شود که نتایج نهایی چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی تا نیمه مهرماه ۱۴۰۰ اعلام شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: نتایج نهایی چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی امروز ۱۱ مهرماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می‌شود.

به گزارش مهر، چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پس از دوبار تعویق سه شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد. تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفر در این دوره ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۴.۵ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند. پس از اعلام نتایج اولیه ۷ هزار و ۳۹۴ نفر از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شدند.

کارنامه این دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در روز ۹ مردادماه ۱۴۰۰ منتشر شد و پس از تغییرات و اضافه شدن ظرفیت فرصت انتخاب رشته تا ۹ شهریورماه تمدید شد.

پیش از این ظرفیت پذیرش دستیاری حدود ۳۶۰۰ نفر در نظر گرفته شده بود که پس از اصلاح دفترچه، میزان ظرفیت به ظرفیت دوره چهل و هفتم بازگشت و با اضافه شدن ظرفیت سه رشته، این ظرفیت به ۴ هزار و ۳۰۳ نفر افزایش یافت.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار