۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

نباید سختگیری های تورم موجب خشکسالی تولید شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از مهر؛ سید احسان خاندوزی روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: استان‌ها باید اقدام به تدوین نقشه اقتصادی خود و تعیین اولویت‌ها کنند تا م...

نباید سختگیری های تورم موجب خشکسالی تولید شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از مهر؛ سید احسان خاندوزی روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: استان‌ها باید اقدام به تدوین نقشه اقتصادی خود و تعیین اولویت‌ها کنند تا منابع محدود بر همین اساس در اختیار آنها قرار داده شود.

وی افزود: اداره اقتصادی استان‌ها در نقطه عطف خوبی قرار دارد و تصویب برنامه هفتم فرصت بازاندیشی الگوی پیشرفت و نقشه اقتصادی استان‌ها را فراهم کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: اگر استان‌ها نقشه پیشرفت اقتصادی خود را تدوین کنند منابع محدود را روی اولویت‌های تعیین شده بر اساس این نقشه قرار می‌دهیم.

خاندوزی افرود: به دلیل افزایش تورم و قیمت‌ها در پنج سال اخیر نیاز سرمایه گذاران هم بیشتر شده و افزون بر این همزمان بانک مرکزی هم باید کل نقدینگی کشور را مدیریت کند که منجر به خلق تورم نشود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: باید راه میانه ای ایجاد کرد تا سختگیری‌های تورم موجب خشکسالی تولید نشود و سهل گیری در حوزه مالی هم که موجب سیل نقدینگی خواهد شد به وجود نیاید.

خاندوزی افزود: به عنوان سیاست گذار اقتصادی با این موارد مواجه هستیم باید به گونه‌ای عمل کنیم که بهترین راه عبور از این تنگناها را در پیش گیریم

وی خاطرنشان کرد: بروکراسی اداری عادت دیوان سالارانه مزمن و موتور ناراضی تراشی در استان هاست خواند و کارشناسان شاغل در دستگاه‌های اجرایی باید نگاه هم سو نسبت به تولیدکننده داشته باشند نه مقابل آنها مانع تراشی کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در ۲ سال گذشته، نرخ مالیات کاهش یافت و مجلس همراهی خوبی با دولت در این رابطه کرد و در این مدت فرارهای مالیاتی بیشتری را با طراحی و اجرای سامانه‌های جدید شناسایی کردیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عقب افتادگی جدی در بخش گمرک استان از لحاظ زیرساختی و نرم افزاری وجود دارد، گفت‌: از ابتدای امسال اعلام شده نباید بیشتر از هفت روز استعلام در دستگاه‌های اجرایی به طول انجامد.

وی با بیان اینکه عقب افتادگی طرح منطقه آزاد بانه و مریوان قابل قبول نیست، اظهار کرد: اساسنامه این منطقه اسفند سال گذشته به تأیید شورای نگهبان رسید و تا پایان خرداد مدیر آن هم انتخاب می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از انتخاب نماینده مستقر بانک مرکزی در کردستان به منظور رفع و حل و فصل مشکلات تخصیص ارز در این استان خبر داد و گفت: سازمان برنامه و بودجه هم وعده داده تخصیص عمرانی کردستان را زودتر اعلام کند.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط