۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸

ناراحتی استقلالی‌ها نباید برای شیخ مهم باشد/ شنیدم پولی که در قطر گرفته خیلی زیاد بود!/ امیدوارم پرسپولیس وارد یک داستان جدید نشده باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ناراحتی استقلالی‌ها نباید برای شیخ مهم باشد/ شنیدم پولی که در قطر گرفته خیلی زیاد بود!/ امیدوارم پرسپولیس وارد یک داستان جدید نشده باشد. چنانچه اتفاقی خاصی رخ ندهد باید شیخ‌دیاباته را یاغی جدید فوت...

ستاره استقلالی؛ بمب جدید پرسپولیس/ یحیی موافقت کرد و رقم قرارداد هم مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ناراحتی استقلالی‌ها نباید برای شیخ مهم باشد/ شنیدم پولی که در قطر گرفته خیلی زیاد بود!/ امیدوارم پرسپولیس وارد یک داستان جدید نشده باشد. چنانچه اتفاقی خاصی رخ ندهد باید شیخ‌دیاباته را یاغی جدید فوتبال ایران نامید. مهاجم سابق استقلال که همراه با این تیم سابقه آقای‌گلی در لیگ برتر را یدک می‌کشد مراحل پایانی پرسپولیسی‌شدنش را طی می‌کند تا بعد از مدت‌ها مذاکره، به احتمال بسیار زوج اصلی خط‌حمله خارجی قرمزهای پایتخت شود. لوکادیا که مدتی قبل پرسپولیسی شد هنوز به آمادگی نرسیده اما شاید در آینده‌ای نزدیک درکنار دیاباته روزهای خوشی را برای هواداران این تیم رقم بزند. برای بررسی وضعیت خط‌حمله پرسپولیس با اشپیتیم آرفی، مهاجم آلبانیایی‌تبار اسبق این تیم تماس گرفتیم. اشپیتیم که این روزها در کشورمان مدرسه فوتبال دایر کرده با زبان شیرین فارسی پاسخگوی سوالات ما شد. گفت‌وگو با آقای‌گل سابق لیگ برتر را در ادامه می‌خوانید:

به احتمال فراوان شیخ‌دیاباته پرسپولیسی می‌شود، به‌نظر شما می‌تواند به وضعیت خط‌حمله این تیم سروسامانی دهد؟

معلوم است که می‌تواند! بالاخره او زمانی در استقلال بود و فصل پیش هم گل‌های خوبی در لیگ قطر به ثمر رساند. به‌نظر من پرسپولیسی‌ها خرید خوبی داشتند.

البته مدتی هم از میادین دور بوده و شاید از زمانی که در ایران بود از آمادگی به‌دور باشد.

بله، مدتی از او بی‌خبر بودم و نمی‌دانم در این مدت بازی کرده یا نه. برای من عجیب است که او چطور قطر را رها کرده و به لیگ ایران آمد.

حتما می‌دانید پروسه جذب این بازیکن زمان‌بر بود و شیخ به این آسانی‌ها بله را نگفت!

او بازیکن گرانی است. پولی که در قطر می‌گرفت خیلی زیاد بود و حالا برای من جای سوال است با چه مبلغی راضی شده به لیگ ایران برگردد، امیدوارم پرسپولیس وارد یک داستان جدید نشده باشد و بازهم به‌دلیل عدم پرداخت به بازیکن خارجی کارش به فیفا کشیده شود! اگر ۵۰۰هزار دلار هم گرفته باشد قرارداد سنگینی است و فقط امیدوارم پولش را سرموقع بدهند تا بعدها پرسپولیس دچار مشکل نشود.

فکر می‌کنید بازیکنی که در استقلال بازی کرده با حضور در پرسپولیس دچار حواشی می‌شود یا شیخ به‌عنوان یک بازیکن حرفه‌ای این اتفاق را مدیریت می‌کند؟

تاثیر که دارد چون فکر نمی‌کنم استقلالی‌ها از این انتقال خوشحال باشند اما این برای ما پرسپولیسی‌ها مهم نیست و برای شیخ هم نباید مهم باشد. او می‌آید تا کارش را انجام ‌دهد و امیدوارم بتواند گل‌های زیادی بزند، چون پرسپولیس که تا اینجا خوب نتیجه نگرفته و فقط نیاز به مهاجم گلزن دارد.‌

عملکرد لوکادیا را چطور دیدید؟

متاسفانه در آن زمان درگیر کار بودم و بازی پرسپولیس را ندیدم اما درحالت کلی باید بگویم که او در آلمان بازی کرده و بازیکنی که در بوندس‌لیگا بازی می‌کند قطعا بازیکن بدی نیست‌. حالا باید دید در ایران چطور بازی می‌کند.

سرمربی پرسپولیس اعتقاد دارد لوکادیا هنوز به‌لحاظ بدنی به آمادگی کامل نرسیده.

او بازیکن حرفه‌ای است و نهایتا تا یک‌ماه خودش را به اوج می‌رساند. مشکلی از این بابت نیست.

هواداران پرسپولیس بی‌صبرانه منتظر زوج شیخ و لوکادیا در خط‌حمله هستند. زوج جذابی خواهند شد

صددرصد، من هم منتظر هستم هردوی آنها را درکنار هم ببینم چون دوتا کاراکتر (شخصیت) مختلف هستند. لوکادیا انرژیک و دیاباته با قد و بالایش که خودش را در لیگ ما ثابت کرده است. فکر می‌کنم پرسپولیس تا حالا مهاجمی به بلندی قامت شیخ نداشته. البته این‌هم از هنر یحیی است که چطور اینها را راه بیندازد.

صحبت از یحیی کردید، یکی از انتقادها به سرمربی کم گل زدن این تیم است. فکر می‌کنید مشکل فقط کمبود مهاجم بوده یا ایراد تاکتیکی؟

واقعا پرسپولیس مهاجم ندارد، عیسی که کلا نیست! مهدی و پاکدل هم هستند اما باید صبر کرد تا عملکرد دو مهاجم خارجی را دید.

درمجموع عملکرد پرسپولیس در این سه بازی را چطور دیدید؟

به‌نظرم باید ذوب‌آهن را می‌بردند. درست است که بازی در اصفهان بود اما پرسپولیس هرسال برای قهرمانی باید این بازی‌ها را ببرد.

بازی مقابل صنعت نفت برای پرسپولیس آسان خواهد بود؟

مگر بازی آسانی هم برای پرسپولیس وجود دارد؟ هر تیمی که مقابل پرسپولیس بازی می‌کند با تمام توان به میدان می‌آید. آن زمان که من در پیام بازی می‌کردم و شناختی از پرسپولیس و استقلال نداشتم هم‌تیمی‌هایم درمقابل این دو تیم می‌گفتند مهم‌ترین بازی ما همین است! همه تیم‌های لیگ برتر مقابل این دو تیم این‌طور فکر می‌کنند.

فکر می‌کنید سطح توقعات از دو مهاجم خارجی بالا برود، کارشان سخت خواهد شد؟

از دور که نمی‌شود چیزی گفت اما هوادار باید زمان بدهد. نباید فشار زیادی روی این دو بیاورند، البته شیخ چون در ایران بازی کرده شاید زودتر راه بیفتد اما لوکا نیاز به وقت دارد.

درباره مدعیان این فصل نظرتان چیست؟

درواقع همان تیم‌های سال قبل این فصل هم مدعی هستند، سپاهان، فولاد، پرسپولیس، استقلال و البته شاید تیمی قهرمان شود که کسی آن را مدعی نداند اما من سپاهان را جلوتر می‌بینیم. آنها سرمربی و مهره‌های خوبی دارند و بازی خوبی به نمایش می‌گذارند. پرسپولیس هم اگر دو مهاجمش راه بیفتند می‌تواند بالاتر بیاید.

فکر نمی‌کنید توجه زیادی به مهاجمان خارجی پرسپولیس باعث بی‌انگیزگی عبدی و پاکدل شود؟

اگر عبدی و پاکدل دنبال بهانه هستند و بگویند به‌خاطر مهاجم خارجی داریم بد بازی می‌کنیم، حرفه‌ای نیستند. نباید برای خودشان بهانه بیاورند که چون پرسپولیس دوتا مهاجم خارجی گرفته روحیه‌شان خراب شد. بازیکن خارجی همیشه بوده و هست و خواهد بود، زمان ما هم من و وسلی برازیلیا دو مهاجم خارجی تیم بودیم. پرسپولیس همیشه مهاجم خارجی داشته است، پس اگر بازیکنی به‌دلیل جذب مهره بگوید روحیه‌ام خراب است جایی در زمین حرفه‌ای ندارد.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط