۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶

میوه ای پاییزی که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان است، فشار خون را کاهش و حافظه را تقویت می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،میوه ای پاییزی که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان است، فشار خون را کاهش و حافظه را تقویت می کند. انار مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. وجود ترکیبات گیاهی، آنتی اکسیدانها و و...

میوه ای پاییزی که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان است، فشار خون را کاهش و حافظه را تقویت می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،میوه ای پاییزی که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان است، فشار خون را کاهش و حافظه را تقویت می کند. انار مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. وجود ترکیبات گیاهی، آنتی اکسیدانها و ویتامین C در انار، این میوه را در گروه خوراکی هایی قرار داده که خواص درمانی آنها شناخته شده هستند. همچنین آب این میوه به بهبود جریان خون کمک کرده و مانع از آن می شود که عروق، دچار انسداد و گرفتگی شوند.

در ادامه به نقل از “بی بی سی گود فود”، به برخی دیگر از فواید این میوه پائیزی خواهیم پرداخت:

۱. کاهش خطر بیماری قلبی

انار سرشار از ترکیبات محافظ است که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. این ترکیبات برای سلامتی مفید هستند، زیرا از سلول‌های ما نه تنها در برابر آسیب‌دیدگی بلکه همچنین در مقابل ترکیباتی مانند کلسترول محافظت می‌کنند. این بدان معناست که مصرف منظم انار ممکن است در کاهش خطر تصلب شرایین موثر باشد.

۲. بهبود سلامت استخوان

یافته ها نشان می دهد که هم آب و هم عصاره دانه انار ممکن است فواید بالقوه ای برای استخوان ها به خصوص برای زنان یائسه در میانسالی داشته باشد.

۳. بهبود عملکرد ورزشی

داده های یک مطالعه نشان می دهد که محتوای آنتی اکسیدانی انار و آب انار ممکن است درد عضلانی را به تاخیر بیاندازد و ریکاوری بعد از جلسات تمرین با وزنه را بهبود بخشد. داده های مطالعه دیگری نیز نشان داد که عصاره انار عملکرد را در عرض ۳۰ دقیقه پس از مصرف برای ورزش هایی که شامل دویدن متناوب است، بهبود می بخشد.

۴. خواص ضد التهابی

مطالعات مختلفی برای بررسی خواص ضد التهابی بالقوه انار انجام شده است. تحقیقات اولیه نشان داده است که این میوه ممکن است به مبارزه با التهاب در روده کمک کند در حالی که مطالعات دیگر به اثرات ضد التهابی بالقوه یک ترکیب آنتی اکسیدانی به نام پونیسیک اسید پرداخته اند. همچنین در یک کارآزمایی کوچک که در آن بیماران مبتلا به دیابت نوع دو هر روز آب انار مصرف می کردند، نشانگرهای کمتری از التهاب را در خون خود پس از ۱۲ هفته نشان دادند.

۵. بهبود حافظه

تحقیقات در مورد اینکه چگونه انار و آب انار ممکن است بر عملکرد شناختی افراد تأثیر بگذارند هنوز در مراحل اولیه است. در یک کارآزمایی کوچک از شرکت‌کنندگانی که مشکلات حافظه مرتبط با سنشان داشتند، خواسته شد تا روزانه ۲۲۵ میلی‌لیتر آب انار بنوشند و بعد از چهار هفته، بهبودی در تمرینات کلامی و بصری آن ها مشاهده شد. تحقیقات روی موش ها نیز نشان داده که ممکن است آب انار برای آن ها فواید شناختی داشته باشد. با این حال انجام مطالعات بیشتری به منظور اثبات این فایده انار، مورد نیاز است.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار