۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد‌‌‌‌؛

میزبانی قم از برگزاری مسابقات قرآنی در بخش معارفی

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری، از برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش معارفی از ۱۹ الی ۲۳ دی‌ماه جاری در سالن همایش های امام زاده شاه سید علی علیه السلام در قم خبر داد.

میزبانی قم از برگزاری مسابقات قرآنی در بخش معارفی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین المسلمین اسکندری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در نشستی با اشاره به برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم، از برگزاری نهایی این مسابقه به صورت سراسری در بخش معارفی از ۱۹ الی ۲۳ دی‌ماه جاری در سالن همایش های امام زاده شاه سید علی علیه السلام در قم خبر داد.

وی مهمترین دلیل برای واگذاری مسابقات بخش معارفی به قم را ظرفیت بسیار خوب این استان در بخش معارفی همچون صحیفه سجادیه، تفسیر و شرح نهج‌البلاغه عنوان کرد و ادامه داد: این مسابقه سال گذشته برای اولین بار در قم برگزار شده بود و لذا بعد از مسابقه تصمیم گرفته شد دبیرخانه دائمی این بخش از مسابقات در قم راه اندازی شود.

اسکندری با اشاره به شرکت ۴۰ هزار نفر در این دوره از مسابقات، از حضور ۷۷ نفر از شرکت کنندگان در دور پایانی بخش معارفی خبر داد و افزود: این ۷۷ نفر در بخش تفسیر ۱۴ نفر برادر و ۱۵ نفر خواهر، در بخش صحیفه ۸ نفر برادر و ۹ نفر خواهر و در بخش نهج‌البلاغه ۱۳ نفر برادر و ۱۸ نفر خواهر می باشند.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این مسابقات روز سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه ساعت ۱۸ الی ۲۰ برگزار خواهد شد، معرفت افزایی و افزایش سواد قرآنی را در بین مردم را بالاترین سلاح برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان عنوان کرد.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط