۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸

مژده به مددجویان،جاماندگان سهام عدالت در کمیته امداد و بهزیستی صاحب سهم می‌شوند

با اعلام خبری از سوی وزیر اقتصاد برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، امکان دریافت سهام عدالت برای جاماندگان این دو نهاد حمایتی هر چه سریعتر فراهم خواهد شد.

سود سهام عدالت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،در حالی که انتظار می‌رفت تا پایان سال ۱۴۰۲، سهام عدالت به جاماندگان، به ویژه افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی، تعلق بگیرد، این اتفاق هنوز رخ نداده است.

سهام عدالت برای جاماندگان: ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر منتظر تدبیر دولت در سال ۱۴۰۳

طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، دولت موظف بود تا برای ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جاماندگان سهام عدالت، با اولویت افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، سهام عدالت در نظر بگیرد.

تاکنون، حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جاماندگان سهام عدالت شناسایی شده‌اند و یک بسته از سبد سهام و دارایی‌های دولت برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

اما به گفته وزیر اقتصاد، برخی از سهام‌های این بسته، مشکلاتی داشته و یا به دلیل نیاز به مدیریت متمرکز، فعلاً به صورت سهام عدالت واگذار نمی‌شوند.

به همین دلیل، واگذاری سهام عدالت به جاماندگان به طول انجامیده و تا پایان سال ۱۴۰۲ به طور کامل انجام نشده است.

حال، با توجه به تأخیر در ابلاغ کامل قانون بودجه ۱۴۰۳، باید منتظر ماند و دید که در نهایت چه تدبیری برای سهام عدالت جاماندگان در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر اقتصاد وعده داده است که متناسب با مصوبه مجلس شورای اسلامی، در سال ۱۴۰۳ برای سهام عدالت جاماندگان تدابیر لازم اندیشیده شود.

نومشمولان سهام عدالت همانگونه که مطلع هستید طبق قانون بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دولت باید برای این‌ها تدبیری می‌اندیشید با اولویت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، کمیته‌ی امداد، بهزیستی یا سایر گروه‌های ضعیفی که زیر دهک سوم، دهک یک، دو و سه قرار دارند، شناسایی تمام این نومشمولان صورت گرفت، حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بودند که تحت پوشش نهادهای حمایتی بودند، اما هنوز سهام عدالت نداشتند به تناسب آنها یک بسته از سبد سهام و دارایی‌های دولت فراهم شده بود که آن بسته‌ی سبد و سهام وقتی در هیئت وزیران مطرح شد.

امیدواریم هر چه سریعتر در سال ۱۴۰۳، شاهد واگذاری سهام عدالت به این افراد باشیم تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

منبع:دنیای اقتصاد
پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

کیوان شکوری

۰۹ فروردین ۱۴۰۳


باسلام دعای خیر اینجانب کیوان شکوری ناشنوا هستم مدت5سال است بیماری نورباتی گرفتگی عضلانی دارم معلول شدید هستم کمردرددارم خونه نیشتی هستم هیچ کاری نمی‌توانم انجام هم خونه نیشتی هستم وضع باباهم خوب نیست بامن کمک کند از مسئولین تقاضا دارم بامن کمک کنید تحصیلات بنده‌ لیسانس عمران است ولی هیچ اداریی مشقول به کارنیست از شما مسئولین محترم تقاضا ی کمک دارم امیدوارم که خداوند شما را سلامت نگدارد. تقاضا کننده کیوان

موسی بادپا

۱۰ فروردین ۱۴۰۳


هنوز آقایان امیدوارند بعداز۳سال وعده وعیدوصدباروعده سرخرمن دادن درسال ۱۴۰۳ سهام عدالتی که حق مابوده امسال آنهم معلوم نیست نیمه اول سال باشه یانیمه دوم که بازم باید ۷الی ۸ماه یابیشترصبرکنیم وتا۱۰سال هم بعدازدادن سهام سودش رابخاطراقساطش ب دولت بپردازیم خودمان درآندنیا ازسودش بایداستفاده کنیم چون دیگه نهایتااگرخداوندعمری بدهد۱۰سال دیگه زنده ام کجاست آن عدالتی که امام (ره)اجرا میکرد؟چرا بعضی ازمسئولین سفارشات امام راازیادبرده اندوفقط درفکررفاه خودوخانواده خودشان هستند؟ فردای قیامت درمحضرخداوندجواب خون شهداراچطورمیدهند

نظرات بسته شده است